Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT mittaristot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT mittaristot

    Tuli viikonloppuna korjattua yksi AUDI TT mittaristo. Oireina oli: Pienet näytöt eivät toimineet, Viisareiden valot vilkkuivat, ja taustavalot olivat myös pimeinä. Jos jollain on tarvetta niin voin ottaa muitakin työn alle. Kysehän on tyyppiviasta joka korjaantuu ainoastaan vaihtamalla tietyt komponentit mittaristoon. Yhteyttä voi ottaa s-postilla tai privalla jos kiinnostusta on.

  • #2
    Näköjään kylmät ilmat tehny tepposet mittariston muistille tai muulle vastaavalle. Itsellä tuli sellainen ongelma, että kierroslukumittari näytti 500 kierrosta liikaa. Ei väliä vaikka oli auto sammutettuna niin kierrokset oli korkealla. Käytin sulakkeet 11 ja 15 pois about minuutin ja kaikki nollautu ja taas on kaikki normaalina.

    Ihan näin muillekkin infoksi että ei välttämättä kannata ihan heti repiä sitä mittaristoa sieltä irti.

    Comment


    • #3
      Ja kiitokset kovat Janille. Täysin sekona ollut mittaristo pelittää kuin ihmismieli. Hintakin oli kohtuullinen, kun vertaa uuteen. Esim. oma mittaristo (FIS) 1100€ + työ Audilla. Kannattaa ehdottomasti korjauttaa vanha.

      Comment


      • #4
        Eipä kestä kiitellä. Mukava että toimii hyvin.

        Comment


        • #5
          Nostellaanpa tätä kun TT:n mittaristo-ongelmien kanssa painivia varmaan löytyy vielä muitakin.

          Eli käytin omaa kinderiäni Janin pajalla tuossa viikonloppuna. Mittaristosta oli bensamittari sökö ja polttoaineen varoitussymboli paloi kokoajan FISissä. Ensin varmistettiin ettei vika ole tankin päässä ja sitten purettiin mittaristo ja vaihdettiin viallinen komponentti. Ja hienosti toimii. Toimivuustakuukin luvattiin.

          Kiitokset Janille ja käykää muutkin ihmeessä korjauttamassa jos Hämeenlinnan suunnalla pyöritte! Asiantuntevan oloinen kaveri.

          Comment


            #6
            Mahtaisko jani kertoa tarkemmi mitä tuosta mittaristosta pitää vaihtaa ? olis kyl vaihtaja ja luultavasti komponentitkin jos tietäis mikä on rikki ?

            Comment


            • #7
              Mielellänihän kertoisin, mutta ehkäpä en kuitenkaan. Voin sanoa sen verran että välttämättä ei kannata ruveta itse tekemään. 1.Kolvin täytyy pysyä melko vakaasti kädessä. 2.Tarvittavat laitteet maksaa noin 1000€ 3.Epäonnistumisen riski, jolloin vaarassa auton käynnistyminen 4.Hakekaa tietoa, niin hoksaatte kyllä jos tosiaan on kokoemusta elektroniikasta. 5.Pyydän anteeksi jos loukkaan tällä jotain mutta en halua kuunnella sitten että on minun vikani kun joku rikkoo mittaristonsa.

              Comment


              • #8
                Aivan ymmärrettävää minusta tuo. Hienoa että viimeinkin alkaa onnistumaan tuo mittariston korjaus ihan kotimaassa. Kerro toki jos saat consertin volumensäädönkin kuntoon. Saattaisi olla kiinnostusta sen kunnostukseen.

                Comment


                • #9
                  Kyllä senkin korjaus onnistuu. Ota vaikka privalla yhteyttä.

                  Comment


                    #10
                    Ok, ymmärrettäväähän tuo on että meneehän tuossa hyvät tulot hukkaan jos ohjeita rupee esittelemään. Itse en tuota rupeaisikaan tekemään vaan alan ammattilainen jolla ko. vermeet on jo omasta takaa. Osaisi hän toki itsekin sen selvittää mikä on rikki mutta rajoitteena on se että auto on päivittäisessä ajossa joten osat olis hyvä hommata etukäteen. Jos kyse on tuosta motorolan piiristä joka maksaa 10e niin aika kova on tuo 300e vaihdosta. Tietenkin ymmärrän että kyse voi olla jostain muustakin joka maksaa enemmän.

                    Comment


                    • #11
                      Jos joku ylläpitäjistä lukee tätä niin voi mun puolesta poistaa topicin. Mä en jaksa tollasta kuunnella.

                      Comment


                      • #12
                        Et sä voi tollalailla määritellä mikä on kova hinta, varsinkaan kun et edes itse voi muuta kuin arvailla asiaa. Vertaukseksi, erään autoni uudelleen ohjelmointi, piuhat kiinni 5-10minuuttia näpyttelyä ja lasku 900€, milläs logiigalla määrittelet hinnan sille työlle. Ei mennyt penniäkään osiin.

                        Comment


                          #13
                          Ei se tiedon hankkiminenkaan ihan ilmaista ole. JTdigital, pidä lippu korkeella ja inhimillinen hinnoittelu, niin kyllä routa porsaat asiakkaiksi ajaa, vai kuinka se oli ;)

                          Comment


                          • #14
                            Hyvä nähdä että täällä on porukkaa jotka ymmärtävätkin jotain. Tosiaan kun tätä teen niin teen oman työn ohella. Ei se aina herkkua ole kun on ollut ensin 10h muissa töissä ja sitten painii noin 4 tuntia mittariston kimpussa. Kaikki varmaan ymmärtää että vaikka osa maksaisikin sen 10? niin jo alustavan työn määrä ylittää päiviä. Oikeilla jäljillähän tuo Xiudaa on että motorolan prosessoristahan tässä on kyse, mutta ei sinne oikein voi vain uutta tyhjää laittaa. Prosessorissa on kaksi muistia FLASH ja EEPROM, jotka täytyy saada luettua alkuperäisestä piiristä korruptoitumattomana ja ohjelmoida uudelle. Tämän lisäksi muisti on vielä salattu, joten onnea vaan jos joku haluaa itse kokeilla.

                            Comment


                              #15
                              tuon juuri halusinkin tietää, kiitos siitä.

                              Comment


                              • #16
                                Laitoin privaa siitä soittimesta. Se on semmosen romuvuoren takana jemmassa vaan ettei sille voi pitkään aikaan mitään vielä tehdä, mutta korjauksen hinta kiinnostaa.
                                Viimeksi muokannut LauriJT; 7.4.2009, 20:54.

                                Comment


                                • #17
                                  Minullakin bensamittari näyttää koko ajan lähes 1/4 osaa liikaa.
                                  Onneksi muita vikoja ei vielä ole ilmennyt.
                                  Hienoa, että täältä löytyy ammattitaitoa korjata mittari.
                                  Jonkin aikaa aion vielä mennä viallisella, mutta aikanaan mielelläni
                                  tulen käyttämään Hämeenlinnassa. :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Nostetaampas asia taas pöydälle. Tästäkin asiasta varmaan ollut juttua mutta haulla tämä ketju osui lähimmäksi. Elikkäs mulla on vm. 2000 TT, josta ajotietokoneen näytöstä on puolet pikseleistä lähtenyt kävelemään. Mikähän asialle olisi järkevin ratkaisu? Pystyykö joku noita korjaamaan kohtuuhintaan, saako tuota pelkkää näyttöä vaihdettua vai pitääkö vaihtaa koko mittaristo? Ihme kyllä kaikki muu tuossa mittaristossa toimii, eikä tuokaan ole kuin lähinnä esteettinen, mutta häiritsee kuitenki.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä pystyy korjaamaan. LCD:n vaihto auttaa. Olen noita ison kasan tehnyt. TT:n mittariston purku on paskamainen homma ja viisarien kalibrointi pitää tähdä autossa kiinni ollessaan. Pystyisin hoitamaan, mutta välimatka taitaa olla kynnyskysymys.

                                      Myös nuo muut ketjussa mainitut viat pystyy korjaamaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        JT Hämeenlinna: Mulla TT 2001 Roadsterissa bensamittari näyttää koko ajan tyhjää tankkia ja keltainen varoitusvalo palaa. Lämpömittari ei nouse. Muuten tuntuisi kaikki olevan kunnossa, vaan voihan siinä muutakin häikkää olla. Mitähän maksaisi ja kauanko auton pitäisi olla pajalla?

                                        Voit vastata halutessasi YV:llä tai sitten pikavastauksella topiciin.

                                        -hande-

                                        Comment


                                          #21
                                          Kun teillä on ollu ongelmia noiden bensa-mittareiden kanssa, niin onko se toimintasäde-mittari ajotietokonees samalla seonnu? vai lähdenkö etsimään vikaa muualta, eli bensa-anturista? (mikä muutes sitä hoitaa näissä, pumpussa jokin juttu?)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei se mitenkään seonnut. Aluksi se näytti liian pitkää toiminta sädettä, kun bensamittarikin alkoi näyttää liikaa. Ajotietokone osasi jotenkin sopeutua tilanteeseen, niin että se alkoi parin tankkauksen jälkeen näyttää taas oikean suuntaisia lukemia toimintasäteelle. Omalla kohdalla en ainakaan huomannut tuon pahempia oireita.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hmm, taidanpa aloittaa johtojen tsekkauksella kuhan pääsen johonkin halliin. Oireet on, että bensamittari näyttää tyhjää, ja toimintasäde on se mitä se oli kun viimeeksi bensamittari näytti jotain (toki ajettu matka tiputtaa normaalisti) samaten "tyhjä tankka varoitusvalo" huutaa heti kun käynnistaa vaikka tankki täynnä :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minulla oli tullut tankin anturi matkansa päähän. Todettu niin että antoi satunnaisesti vikakoodia anturista, jolloin mittariston viisarikin heitteli ja arpoi lukemaa. Mittaristoon tehtiin komponentitesti ja neulat osoitti oikeisiin paikkoihin, jolloin saatiin mittaristovika poissuljettua. Bensamäärän anturi on irtaallaan saatava osa pumpun kylkeen ainakin apukuskin puolelle, jossa on ns. pääpumppu. kuskin puolen pumppu vaan siirtää toiselle puolelle kardaania. Sielläkin taisi olla oma anturinsa.
                                                Viimeksi muokannut LauriJT; 6.3.2011, 18:46.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Millainen operaatio oli bensamäärän anturin vaihto pääpumpulle? Lähinnä kustannukset kiinnostaa. Eräänlainen "ennakkovaroitus" tuli anturilta viime kesänä heti Ahveniston ratapäivän jälkeen. Alkoi kyllä toimia taas. Mutta silti pelkään, että menee vaihtoon jossain välissä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei mikään hankala. takapenkin istuinosa pois ja alla on luukku molemmilla puolilla. Apparin puolen luukku auki ja alta löytyy pumpun yläosa. Siitä letkut ja johdot irti ja iso muovimutteri pumpun ympäriltä auki ja sitten pumpun kohoineen voi nostaa pos tankista. Siellä oli muistaakseni joku letku kiinni pumpussa ihan tankin sisälläkin. Semmosia huomioita sitten että tankin kannattaa olla niin tyhjä kuin mahdollista ja periaatteessa tankin ja pumpun välinen tiiviste rengas pitäisi vaihtaa.

                                                    Sen bensapumpun kyljessä olevan koho on se anturi. siitä johdot irti ja uusi tilalle. Härvelin asennus tankkiin on sitten vähän kinkkisempi, koska pumppu on kaksiosainen ja alaosan pitäisi olla tankissa aika suorassa että yläosan ohjuri menee paikalleen kunnolla eikä alaosa pääse keikkaamaan kyljelleen. Anturikoho kannattaisi saada myös osoittamaan suunnilleen samaan suuntaan kuin purettaessa, vaikka en tiedä onko sillä juuri merkitystä.

                                                    lisäyksenä vielä sellainen juttu että minunkokoisella pikkumiehelläkin oli hankala mahtua hääräämään oven ja penkin välistä kädet tankissa, niin isommalla kaverilla voi olla kirosanat herkässä. Osien hinnasta ei ole tarkkoja muistikuvia mutta se anturi taisi olla alle satasen osa.
                                                    Viimeksi muokannut LauriJT; 6.3.2011, 18:44.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hmm, kuinkahan toi onnistuu näissä 2-paikkasis... no pitää joku pällistellä kun saa auton lämpöiseen :P

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Löytyykö tuon mittariston irroittamiseen jotain hyvää ohjetta netistä?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ratin alapuolella olevat muovit pitää ottaa pois tai ainakin raottaa, niin näkee mittariston kaksi kiinnitysruuvia.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                                            Hmm, kuinkahan toi onnistuu näissä 2-paikkasis... no pitää joku pällistellä kun saa auton lämpöiseen :P
                                                            Karkeesti: penkit pois takaa se muovi joka on niiden kajareiden suojana, sieltä alta löytyy noi luukut...
                                                            Täältä tarkemmat ohjeet:http://mk1tt.montebellopark.com/ ja tuolta How to Add Dual Sub-Woofers in the TT Roadster

                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti
                                                            Löytyykö tuon mittariston irroittamiseen jotain hyvää ohjetta netistä?
                                                            Tässä ois ohjeet mittariston irrotukseen: http://www.wak-tt.com/mods/boostgauge/boostgauge.htm

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X