Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

v8:n automaatin tilanvalintakytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • v8:n automaatin tilanvalintakytkin

    Joo mulla on tommonen -90 v8 audi ja tartteis tietää et mikä toi automaattilaatikon 3:as asento on sportin ja economyn lisäksi?? (M)
    en oikein mitään oo saanu tapahtumaan siitä nappulasta.

    Joo ja toinen juttu ois tää kun soittimen vaihdoin alkuperäsen tilalle niin hävisi valo ja oviauki summeri. et kuinka nää sais takas pelittämään.
    onko tollasia tullu rassailtua. kiitos vastauksista.

  • #2
    M= manual

    Comment


    • #3
      Tapahtuuko tässä M asennossa sitten mitään muuta kun et voi käyttää manuaalina.
      kumminki ku sitä manuaalia voi kepistä kuiteski käyttää sekä S/E asennos, et sinänsä vois luulla et siinä ois muutaki ku se manuaali?????

      Comment


      • #4
        Kickdown lähtee pois päältä. Eli jos lähdet paikaltaan loota kelaa kaikki vaihteet nopeasti/nopeammin isoimmalle, eikä vaihda piemnemmälle vaikka polkaiset kaasua. Joudut vaihtamaan manuaalisesti pienempään. Huomaat kyllä kun laitat manuaali asentoon.

        Comment


          #5
          Omassa 89 automaatissa M asennolla se ei kelaa vaihteita ollenkaan, elikä D asennossa kun lähtee paikaltaan niin sielä on 4 vaihde sisässä kokoajan :)

          Comment


          • #6
            kyllä se mulla vaihtaa kuitenki esim valoihin 1:sen päälle eikä jätä suurinta silmään d asennossa. en sit tiiä et pitäskö sen toimia niin. mikähän lie se ku tullu nyt yhen äkin tohon autoon sellanen et 1:seltä 2:kkoselle vaihtaessa tuntuu pieni viive, et ei ihan heti laita päälle??

            Comment


              #7
              Jaa-a, tiiä sit miten pitäis toimia. Manuaalis sanottii et talvel esim helpottaa lähtemistä jos vetää vaunua kun laittaa M ja kolmonen niin ei ruovi niin helposti...

              Mulla kyllä luistattaa samalla vaihteella ilman vaihtoja kun M asennos laittaa D ja lähtee valoista, nelonen kokoajan :)

              Comment


              • #8
                joo kyllä se voi olla ihan hyvin niin. ite en ton auton manuuaalia ikinä ees päässy lukee, ei tullu mukana:)
                asiasta toiseen, tunteeko tollasesta kasista miten selvästi jos joku sylinteri ei sytytä. tavan nelonen kyl hyytyy ku saunalyhty... ei oo kuitenkaan kovin kauaa ollu toi auto mulla niin vähä tuntematon vielä. ku tuntuu sellanen pieni värinä penkissä siiinä 2000rpm:n kohalla paikollaan käytelles??

                Comment


                  #9
                  Ei kasista niin helposti huomaa. Värinä voi tulla kyllä ihan laatikon puolelta tms, eli kuuluu asiaan.

                  Comment


                  • #10
                    Muistaakseni M-aennossa se käyttää sitä vaihdetta missä vaihdekeppi on, poikkeuksena D, joka käyttää 3- tai 4-vaihdetta, riippuen kierroksista ja kaasupolkimen asennosta.

                    Eli valoista jos lähtee M ja D päällä niin luultavasti se on silti 3. vaihde mikä on silmässä.

                    E- ja S-valinnalla määräät vain suurimman käytettävän vaihteen ja automaatti päättää mikä on riittävän kevyt vaihde ajoon.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_li Näytä viesti
                      Muistaakseni M-aennossa se käyttää sitä vaihdetta missä vaihdekeppi on, poikkeuksena D, joka käyttää 3- tai 4-vaihdetta, riippuen kierroksista ja kaasupolkimen asennosta.

                      Eli valoista jos lähtee M ja D päällä niin luultavasti se on silti 3. vaihde mikä on silmässä.

                      E- ja S-valinnalla määräät vain suurimman käytettävän vaihteen ja automaatti päättää mikä on riittävän kevyt vaihde ajoon.
                      Eli näissä on varmaankin kahden laisia lootan ohjelmia käyttössä. Minulla lähtee M asennossa paikaltaan ykkösellä (vaikka olisi D päällä) ja sen jälkeen menee sillä vaihteella mikä on kepistä valittu.

                      E=economical vaihtaa vaihteet ajoissa ja menee taloudellisesti.
                      S=sport käyttää kovempia kierroksia etenkin raskaammalla jalalla ajettaessa.
                      E ja S kaikki vaihteet käytössä.

                      Comment

                      Working...
                      X