Niin kun laitan autoon virrat päälle menee sähkö flekti aina heti päälle vaikka olis auto seissyt useamman päivän käymättä eli kone varmasti kylmä, onko tämä normaalia eikö se ole ohjattu termostaatti kytkimellä ollenkaan??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8:n sähköflekti käynnistyy aina kun virrat laittaa päälle
Collapse
X
-
Niin mikähän tuota ohjaa, käsittääkseni kuskin puolen lokarin edessä olevat vastukset määrää kierros luvun mutta mikä antaa käskyn lähteä päälle?
Onko jossain termostaatti kytkintä joka tuota ohjaa ja jos niin missä.
Automaatti ilmastointikin toimii huonosti, jos laittaa HI lämmön ja autossa lämmintä ehkä n. 18 astetta ei tapahdu mitään eikä auto lämpene kunnolla.
Comment
-
Eikö tosiaan ole kellään tullut vastaavaa ongelmaa eteen tai tietoa mistä voisi johtua.
Flekti siis pyörii kokoajan vaikka ilmastointi olisi kytketty pois.
Ongelma on aika kiusallinen sillä kone ei lämpene kunnolla.
Vag comin shareware versio näytti jonkin temperature sensor vian kerran mutten saanut sitä enään uudestaan näkyviin enkä muista missä osastossa se oli
Mistä niille vastuksille tulee virta?
Comment
-
Itseasiassa, nyt kun aloin miettimään, niin edellisessä tuplaturbossa pyöri tuo flekti myöskin koko ajan jos ilmastointi oli päällä.
Oisko tähän jollakulla faktatietoa? Vikakoodeja ei tosiaan löytynyt ja tuo flekti sammuu heti jos ottaa ilmastoinnin päältä pois. Tosin aika hassua, että se pyörii pakkasellakin (-5 astetta).
Onko tietoa missä kohtaa syyläriä tuo F18/F54 on 8:ssa? Tilaa ihmetellä on tunnetusti olemattoman/naurettavan väliltä joten auttaisi jos tietäisi mitä kulmaa tiirailla =)
Comment
-
Olisko sama juttui kuin ABY-s2:ssa että puhallinta pyöritellään vähän tyhmästi. Siis pyörii vaikka lumihiutale ei ole näytössä. Ei ole tarjota nyt suoraa pointteria ratkaisuun, mutta sellainen tältä foorumilta löytyy.
Koneen lämpenemiseen ei pitäisi olla vahvaa yhteyttä. Termostaattivika, jos ei lämpene.
Comment
-
Minusta se olis kanssa hullua jos ilmastointi on pakkasella AUTO-asennossa ja sähköflekti pyöriä hyrrää tarpeettomasti koko ajan.
Pitää alkaa tutkia A6:tta varmaan kanssa, mutta luulisi flektin pyörivän vain silloin kun kompressori ohjataan päälle.
Mä mitään tiedä mutta arvailen vaan ;)
Edit: Ja kai sitä vois urssista kans seurata miten käyttäytyy, siinäkin taisi tosiaan ilmastointi olla ;))
Comment
-
Kattelin tuota g62 vai mikä lie anturia sieltä oikeen kannen päästä ja kyllähän se löyty mutta ei sen liitos pintojen putsaus ainakaan mitään jeesannut.
Kävin Audilta kysymässä tommosta engine coolant sensoria ja sanoivat hinnaksi 78E! jätin ostamatta vaikka raha moiseen olisi löytynytkin niin en silti kyllä maksa normaalista kaksinapasesta termostaatti sensorista tommosta määrää kun norm. hinta max. 20E.
Mulla ei aakasissa tietääkseni muuta sensoria ole kun tuo ja syylarin päässä apparin puolella alahaala toinen ohjaako se flektiä?
Onkos sitten lämpömittarille eri sensori sillä kyllä tuo lämpötilan näyttää kojetaulussa.Kyllä muuten vaikuttaa koneen lämpenemiseen jos sähkö flekti huutaa kokoajan 7asteen pakkasessa, köh tein meinaan väliaikasen virityksen ja kytkin flektin kytkimen taakse ja johan rupes lämpenemään.
Mistähän noita sensoreita kannattaisi kysellä?
Comment
-
No niin vaihdoin ton g62 anturin vaikkei se tähän flekti hommaan liitykkään, ostin tarvike anturin ja poistin vikakoodin ja laitoin paikolleen mutta edelleen herjaa samaa vikaa kts. ylempänä topicissa.
Miten mittaan nuo anturille menevät piuhat jos niissä olis häikkää.
Mittasin vanhaa anturia ja kun lämmitin anturia niin olikohan että resistanssi laski vai kumminpäin se nyt oli mutta onko kellään tietoa mitä anturin pitäisi näyttää milläkin lämpötilalla?
Comment
Comment