Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8:n sähköflekti käynnistyy aina kun virrat laittaa päälle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8:n sähköflekti käynnistyy aina kun virrat laittaa päälle

    Niin kun laitan autoon virrat päälle menee sähkö flekti aina heti päälle vaikka olis auto seissyt useamman päivän käymättä eli kone varmasti kylmä, onko tämä normaalia eikö se ole ohjattu termostaatti kytkimellä ollenkaan??
    Viimeksi muokannut okkim; 24.11.2007, 16:49. Perustelu: Otsikko korjattu

  • #2
    Ei ole normaalia. Sähköflekti on ilmastoinnin flekti, ja se pyörii aika harvakseltaan ilmastoinnin ollessa päälläkin. Jokin vika siellä siis täytyy olla.

    Comment


    • #3
      Niin mikähän tuota ohjaa, käsittääkseni kuskin puolen lokarin edessä olevat vastukset määrää kierros luvun mutta mikä antaa käskyn lähteä päälle?
      Onko jossain termostaatti kytkintä joka tuota ohjaa ja jos niin missä.
      Automaatti ilmastointikin toimii huonosti, jos laittaa HI lämmön ja autossa lämmintä ehkä n. 18 astetta ei tapahdu mitään eikä auto lämpene kunnolla.

      Comment


      • #4
        Eikö tosiaan ole kellään tullut vastaavaa ongelmaa eteen tai tietoa mistä voisi johtua.
        Flekti siis pyörii kokoajan vaikka ilmastointi olisi kytketty pois.
        Ongelma on aika kiusallinen sillä kone ei lämpene kunnolla.
        Vag comin shareware versio näytti jonkin temperature sensor vian kerran mutten saanut sitä enään uudestaan näkyviin enkä muista missä osastossa se oli
        Mistä niille vastuksille tulee virta?

        Comment


        • #5
          Esivastuksille tulee virta puhaltimen releiltä joita ohjaa lämpökytkimet F18 ja F54.

          Comment


          • #6
            Missähän nämä lämpö kytkiet sijaitsee?
            vagco antaa seuraavan laisen vian
            1 Fault Found:
            16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 - - - Intermittent
            Readiness: N/A

            Voiko tuo vaikuttaa tähän asiaan ja missähän tuo sijaitsee??

            Comment


            • #7
              F18 ja F54=Flektin lämpöanturi syylärissä.
              G 62 on moottorinohjausta varten on muistaakseni oikean kannen takapäässä.

              Comment


              • #8
                onkos noi F18 ja F54 yksi ja sama sensori? vai kaksi eri

                Comment


                • #9
                  Yksi ja sama 3 napainen.

                  Comment


                  • #10
                    Voiskos tossa olla sellanen varmennus että kun tuo sensori on kaput niin laitttaa flektin pyörimään jatkuvasti ettei ainakaan pääse keittämään?

                    Comment


                    • #11
                      Juuri eilen aloin ihmettelemään, että miksi tuo flekti pyörii koko ajan. Siis aina kun ilmastointi on päällä. Sammuu toki kun ottaa pois päältä. En ole aikaisemmin edes kiinnittänyt huomiota tuohon...

                      Pitääpä zoomailla tuo anturi F18/F54, vikakoodeja ei löytynyt...

                      Comment


                      • #12
                        Eikös yleensä flekti pyöri ilmastoinnin ollessa päällä koko ajan? Ei ainakaan omalle kohdalle ole sattunut autoa, jossa sitä pyöritettäisiin vain "tarpeen vaatiessa".

                        Comment


                        • #13
                          Itseasiassa, nyt kun aloin miettimään, niin edellisessä tuplaturbossa pyöri tuo flekti myöskin koko ajan jos ilmastointi oli päällä.

                          Oisko tähän jollakulla faktatietoa? Vikakoodeja ei tosiaan löytynyt ja tuo flekti sammuu heti jos ottaa ilmastoinnin päältä pois. Tosin aika hassua, että se pyörii pakkasellakin (-5 astetta).

                          Onko tietoa missä kohtaa syyläriä tuo F18/F54 on 8:ssa? Tilaa ihmetellä on tunnetusti olemattoman/naurettavan väliltä joten auttaisi jos tietäisi mitä kulmaa tiirailla =)

                          Comment


                          • #14
                            Olisko sama juttui kuin ABY-s2:ssa että puhallinta pyöritellään vähän tyhmästi. Siis pyörii vaikka lumihiutale ei ole näytössä. Ei ole tarjota nyt suoraa pointteria ratkaisuun, mutta sellainen tältä foorumilta löytyy.

                            Koneen lämpenemiseen ei pitäisi olla vahvaa yhteyttä. Termostaattivika, jos ei lämpene.

                            Comment


                            • #15
                              Minusta se olis kanssa hullua jos ilmastointi on pakkasella AUTO-asennossa ja sähköflekti pyöriä hyrrää tarpeettomasti koko ajan.
                              Pitää alkaa tutkia A6:tta varmaan kanssa, mutta luulisi flektin pyörivän vain silloin kun kompressori ohjataan päälle.

                              Mä mitään tiedä mutta arvailen vaan ;)

                              Edit: Ja kai sitä vois urssista kans seurata miten käyttäytyy, siinäkin taisi tosiaan ilmastointi olla ;))

                              Comment


                              • #16
                                Kattelin tuota g62 vai mikä lie anturia sieltä oikeen kannen päästä ja kyllähän se löyty mutta ei sen liitos pintojen putsaus ainakaan mitään jeesannut.
                                Kävin Audilta kysymässä tommosta engine coolant sensoria ja sanoivat hinnaksi 78E! jätin ostamatta vaikka raha moiseen olisi löytynytkin niin en silti kyllä maksa normaalista kaksinapasesta termostaatti sensorista tommosta määrää kun norm. hinta max. 20E.
                                Mulla ei aakasissa tietääkseni muuta sensoria ole kun tuo ja syylarin päässä apparin puolella alahaala toinen ohjaako se flektiä?
                                Onkos sitten lämpömittarille eri sensori sillä kyllä tuo lämpötilan näyttää kojetaulussa.Kyllä muuten vaikuttaa koneen lämpenemiseen jos sähkö flekti huutaa kokoajan 7asteen pakkasessa, köh tein meinaan väliaikasen virityksen ja kytkin flektin kytkimen taakse ja johan rupes lämpenemään.
                                Mistähän noita sensoreita kannattaisi kysellä?

                                Comment


                                • #17
                                  Kannattaa vielä varmistaa, että on oikea anturi tuo. Vaihtuu jossain 96 paikeilla anturitkin vähän eri tavalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse tuossa tutkin äskettäin flektejä molemmista autoista, ilmastoinnit AUTO-asennossa --> sähköflektit ei pyörineet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli voisikohan se ymmärtää sitten sen, että lämpötilan ollessa alle 5 astetta, ei ohjata puhallintakaan, kun ei ohjata kompuraakaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mun mielestä hyvinkin järkeenkäypää olis tuollainen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No niin vaihdoin ton g62 anturin vaikkei se tähän flekti hommaan liitykkään, ostin tarvike anturin ja poistin vikakoodin ja laitoin paikolleen mutta edelleen herjaa samaa vikaa kts. ylempänä topicissa.
                                          Miten mittaan nuo anturille menevät piuhat jos niissä olis häikkää.
                                          Mittasin vanhaa anturia ja kun lämmitin anturia niin olikohan että resistanssi laski vai kumminpäin se nyt oli mutta onko kellään tietoa mitä anturin pitäisi näyttää milläkin lämpötilalla?

                                          Comment


                                          • #22
                                            jokos vika on selvinnyt?
                                            itselläni flekti rupesi pyöriin kokoajan etuvastuksen vaihdon jälkeen.
                                            missä kasissa on ohjaava lämpötila anturi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              sähköflektin tominta häiriö

                                              mistä kannattais alkaa etsimään vikaa kun flekti lähtee pyörimään heti täysillä kun virta on päällä ja pyörii vaikka sammuttaa ilmastoinin. ei ole vika koodia.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X