Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2004 sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 2004 sähkövikaa

    Talvi ja pakkaset tulossa ja autossa ärsyttävä sähkövika joka kuluttaa akun tyhjäksi ellen päivittäin ajele..

    Korjaamolla auto on ollut jo 3 kertaa, jossa ensimmäisellä kerralla sain tiedoksi että kun "sisävalopaketin" tms. sulakkeen ottaa pois, niin virran kulutus on silloin lepotilassa normaalia. Vein tuon jälkeen auton uudelleen koska sama vika jatkui - tällä ketaa minulle kerrottiin että mitään vikaa ei ole, mittauksissa ei havaittu liiallista virrankulutusta... vika jatkui jolloin kolmannella kerralla jos enää edes oikein muistan sama laulu toistui..

    Nyt siis jo hieman ottaa päähän. Kun auton ostin siinä oli jos sähköpuolella vikaa ja uusiksi menivät sähkökeskus, ABS moduli ja uuden akunkin pyysin varmuuden vuoksi... sähkövika katosi, siis sen osilta ettei tullut jotain virheilmoitusta jota nyt en enää muista - ainakin sähkökeskuksessa oli tuolloin jotain kosteusvauriota... myöhemmin joku ikkunan tiivisteen liimaus on uusittu, käsitin että kosteus sitä kautta olisi päässyt paikkoihin joilla sillä ei ollut asiaa.

    1. Kysymys kuuluu, onko kellään ajatusta siitä mistä tuollainen ylimääräinen sähkönkulutus voisi johtua?

    2. Lahden Laakkosella olen autoa käyttänyt, mutta en enää jaksaisi maksaa tyhjästä - siis ei millään pahalla mutta kun haluaisin auton kuntoon, niin onko lahdessa tai lähistöllä mitään muuta liikettä joka Audeja luotettavasti korjaa?

    Jos joku osaa auttaa, niin kiitos.

    #2
    Kaipa tämä lähtee takaisin tuonne samaan paikkaan, kun ei näytä kovin fiksuja ehdotuksia tulleen tätäkään kautta..

    Comment


      #3
      Ööö.. Mikä on sähkökeskus?

      Virtasyöpön laitteen saa paikallistettua, kun ottaa sulakkeita yksitellen pois ja mittaa sen sulakepaikan yli virran.

      Selvitä ensin se sulakepaikka joka vie eniten virtaa, niin arvailu helpottuu.

      Comment


      • #4
        Mittailematta ei pysty sanomaan mistä johtuu. Varsinkin jos autossa on ollut kosteusvaurioita.
        Tietysti jos kosteutta on ollut jollain tietyllä alueella, tod näk vikakin on siellä.

        Sähkökeskuksen voi vanhemmissa autoissa käsittää esim jalkatilassa olevana relekannattimena, uudemmissa se on elektroninen sähkökeskus (ohjaa valoja, pyyhkijöitä, sisävaloja, ja montaa muuta asiaa).

        Comment


          #5
          joo sellainen koteloitu piirilevy muistaakseni oli tuo sähkökeskus.
          tuossa viassa on sellainen ongelma vielä ollut joka monimutkaistaa asioita, että toisinaan kun tuolla ovat autoa katsoneet, niin virrankulutus on lepotilassa ollut normaalia ja sitten toisinaan taas ei.. oletan ja uskon että ovat sen aikaa odottaneet ennen mittailua että auton olisi pitänyt jo nukahtaa.

          Comment


            #6
            Sähkökeskuksen voi vanhemmissa autoissa käsittää esim jalkatilassa olevana relekannattimena, uudemmissa se on elektroninen sähkökeskus (ohjaa valoja, pyyhkijöitä, sisävaloja, ja montaa muuta asiaa).
            Jos viitasit mun kysymykseen, niin mun kysymys oli tarkoitettu hieman sarkastiseksi.

            Mun mielestä autossa ei voi puhua sähkökeskuksesta. Taloyhtiössä on sähkökeskus.

            Yritin vain saada tarkennusta siihen, että mikä ohjainyksikkö on antoi herjaa tai on kastunut, kun niitä on tosiaan aikas monta ohjainyksikköä("sähkökeskusta") autossa. Ja ne kaikki on koteloituja piirilevyjä.

            Comment

            Working...
            X