Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

varokaa oikkaria

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • varokaa oikkaria

    Omistan audi 100 type44 sedanin. Autossa syttyi pieni sähköpalo kuukausi takaperin. Eli jalkatilasta peräkoslaan asti jouduin vaihtamaan johdot koska olivat sulaneet yhteen. piuha piuhalta ne vaihdoin. liitin rasiat säilyivät kyllä terveenä.
    Palamisen syy oli sedan mallissa peräluukun sisälle menevät johdot jotka menevät sarana putken sisään ja olivat kaikki hiertyneet melkein irti poikki ja tästä johtuen oikkari. Muistaakseni sinne luukkuun meni 7 piuhaa mutta helppo vetää vanhalla johtonipulla tilalle uus. Alkuperäinen johtosarja etujalkatilasta taakse abaut 1000 ekee. Minulla tarvikkeiden kanssa itse tehtynä noin 50 ekee.

  • #2
    Lisäys tuohon edelliseen että ne johdot sinne peräluukuun menevät kyllä kumisen läpiviennin kautta mutta silti hiertyneet poikki. Eli tsekatkaa tilanne. Pääsee paljon vähemmällä ennenkuin menee oikkariin ja joutuu vaihtamaan johdot etutilaan asti. ei meinaan polta välttämättä heti sulaketta niin kuin minulla. Kai se virta vastus laajeni niin monelle sulakkeelle. Minä huomasin vasta kun poltti bensa pumpun sulakkeen ja meno hyytyi. "menee sitte takapenkin takaa samassa nipussa tuo pumpun virta."

    Comment


      #3
      Audi 80 B4 sedanissa on samanlaista ongelmaa takaluukun johdotuksen kanssa. Ei ole kuitenkaan kukaan tainnut raportoida sulakkeen palamista pahempaa jälkiseurausta kuitenkaan.

      Comment


        #4
        Mitähän sulakkeetonta sinne kontin luukkuun menee? Sulakkeiden tehtävä on estää moiset tapahtumat.

        Comment


        • #5
          Jos se sulake palaa niin paras korjaus on vaihtaa niin monta pykälää isompi sulake että se ei pala :D

          Ei vaines, mä oon nähnyt vastaavia ongelmia lähinnä viistoperien suhteen, en sedanien(ne kokemukset on kylläkin muista merkeistä kuin audeista). Tarvinnee katella omankin auton johdotuksia josko vastaavaa ongelmaa ilmenis. Melkein kaikki tyyppiviat mitä tältä foorumilta on löytynyt on tullut jo koettua ton oman olympiavolsun kanssa...

          Comment


            #6
            Konttiinhan menee rekisterikilven valo, maa, sumuvalo, pakkivalo. Muuta ei taida mennä ja noikin ovat todella ohutta piuhaa. Kaikki ovat sulakkeen takana, joten sulake pitäisi kyllä napsahtaa ennen tulipaloa, ellei sitten joku ole joskus laittanut liian isoa sulaketta. Toki noille ei ole suoraan omaa sulakettaan, vaan sulakkeen takana on muitakin laitteita.

            Sitä paitsi vain rekkarille voidaan ajatella tulevan jokseenkin jatkuvaa virtaa (ajovalot aina ajettaessa päällä). Niille muille tulee vain satunnaisissa tilanteissa virtaa ja yleensä vain hetken.

            Täytyy sanoa, että enpä ole ennen takaluukun saranan nirhautuneista johdoista kuullut tulipaloa syttyvän. Lähinnä vain valojen toimimattomuutta.

            Nyt on pakko esittää epäillys, että joku on vaihtanut joko isomman sulakkeen tai sitten tehnyt muita omia johdotuksiaan.

            Comment


            • #7
              "Täytyy sanoa, että enpä ole ennen takaluukun saranan nirhautuneista johdoista kuullut tulipaloa syttyvän. Lähinnä vain valojen toimimattomuutta."

              En minäkään.

              Edellisessä autossani ( lötkö) meni myös johdot rikki saranan kohdalta. Liittelin niitä sitten yhteen ja taas toimivat.

              Ja jos oikein muistan, niin sulakkeita ei edes palanut?

              Comment

              Working...
              X