Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 merkkivalosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 merkkivalosta

    Kokeillaan, jos joku osaisi auttaa epätoivoista =)

    Ajokkina on Audi 80 1,6 vuodelta -89. Nopeusmittarin ja kellon välissä on siellä ylärivissä sellainen ilmeisesti lämmöistä varoittava punainen merkkivalo. Tämä merkkivalo on innostunut vilkkumaan aivan kokoajan, kun auton käynnistää, joten lämpöjen noususta ei pitäisi olla vaaraa.

    Tietääkö joku, että mitä kaikkea tuo varoitusvalo mahtaa ilmoitella? Tietäisi sitten, että mistä lähtee vikaa etsimään?

    Kaikkia nesteitäkin pitäisi olla ihan riittävästi, joten ei olisi syytä varoitella sellaisistakaan.

    Kiitokset jo etukäteen tietäjille !

  • #2
    Kyselin samaa juuri:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57008

    Eli lämpötilan anturi/sen liitin saattaa olla viallinen. Koita käynnistää anturin liitin irti. Yksi anturi saattaa löytyä myös paisuntasäiliön pohjasta.

    Comment


    • #3
      "Ajokkina on Audi 80 1,6 vuodelta -89. Nopeusmittarin ja kellon välissä on siellä ylärivissä sellainen ilmeisesti lämmöistä varoittava punainen merkkivalo. Tämä merkkivalo on innostunut vilkkumaan aivan kokoajan, kun auton käynnistää, joten lämpöjen noususta ei pitäisi olla vaaraa. "

      Sen ( varoitusvalojen) pitääkin vilkkua kun virran laittaa päälle. Sen pitää sammua kun kone on käynnistynyt.

      Mutu on, että varoitusvalojen vilkkuminen ilmoittaa niiden järjestelmän olevan kunnossa.

      Huolta on vasta sitten, jos valo syttyy ajon aikana. Silloin on tarkistettava jäähdytinnesteen määrä yms

      Comment


      • #4
        Jees, ongelma olikin siinä, että tuo mokoma valo vilkuttaa kokoajan ajossa. Pitää ihmetellä ja "rasvailla" niitä liittimiä, jos vaikka olis vaikutusta.

        Comment


        • #5
          Noniin, kävin heti kokeilemassa vikaan perehtymistä.... pari suhausta CRC:tä anturiin meneviin johtoihin, pientä nylpyttelyä ja kas kummaa vika hävisi. Tällä kertaa vikana oli siis vain kosketushäiriö anturin liitoksissa.

          Kiitokset tukijoille ja vinkin antajille!

          Comment

          Working...
          X