Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmintä hyttiin..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämmintä hyttiin..?

    Jeh, ostin just Audin minäkin kun halvalla sai, (pikkuvikoja,helppo korjata..) ja ei tahdo tulla lämmityslaitteesta ku hivenen haaleeta, (ei ilmastointia) puhallin puhaltaa ja moottorin lämmöt pysyy nätisti 90:ssä.

    Myyjä sanoi vian olevan lämmönsäätö-kytkimen takana, joku jousi tms. poissa paikoiltaan. Onkohan moisesta kokemuksia? Ei vaikuta tyyppivialta tai en ainakaan moiseen törmännyt vanhoissa ketjuissa.

    Muutenhan ongelman purku mennee; ilmaus, paisuntasäiliön korkki, kennon huuhtelu, jne..? Vikakoodin luettaminen myös kannattavaa?

    Kiitoksia jos joku viitsii tumpeloa jeesata..

  • #2
    Itsellä oli sama vika profiilin autossa. Lämppärin kenno oli tukkoinen. Kennon huuhtelu jäähdyttimen puhdistusaineella auttoi. Kennolle menevät letkut irti, puhdistusaineet kennoon, annat vaikuttaa jonkun aikaa ja lopuksi vesiletkulla huuhtelet kennon läpi. Ehkä koko prosessi kahteen kertaan. Lämmintä on tullut nyt jo vuoden, vaikka kuvittelinkin silloin vain ensiavuksi ennen uuden kennon hankkimista.
    Viimeksi muokannut v-rock; 18.10.2007, 14:23.

    Comment


    • #3
      Noniinh..

      Tuoltahan niitä saman-aiheisia ketjuja löytyy sivun alalaidasta, prskeles.
      Hain kuitenkin "huuhteluainetta" ja litkua, kun se niin monella on tosiaan tukkeutunut tuo kenno, putsataan ny ensin se.

      Sattu myös robarissa silmään a4-aiheinen alfa-mer, sitähän se on käytävä lukemaan ku holy bibliaa. Että näin.

      Comment


        #4
        Harvinaisen paska kirja tuo Alfamerin korjausopaus, ainaki A4:n osalta. Ei mitää vaikeempaa oo selitetty. Täyttömäärät sentäs on sanottu, tiedä sitte onko nekään oikein.

        Comment


        • #5
          No joo, toi kojelaudan (keskipanelin) purku siellä neuvotaan, joskin tuohon nyt ei näyttäis paljo ohjeita tarvivan.. muutenhan linja on se että "kennoston irrotus on NIIN vaikeaa että se on parasta jättää valtuutetulle audikorj..."

          Varsinainen korjausopas, jep.

          Comment


          • #6
            En tiedä ymmärsinkö viimeisestä viestistäsi oikein, että olisit irrottamassa kojelautaa tai sen osia. Hoitaisin tuon kennon huuhtelun kyllä konehuoneen puolelta, irrottamatta mitään muuta kuin 2 letkua.

            Comment


            • #7
              Eei no se oli vaan esimerkki, tai siis jos se olisi se vaijerin kiinnitys lämmönsäätimessä rikki (jonkinverran yleinen vika?) niin sen nyt pystyis kait helposti tarkistamaan siittä suoraan säätimien takaa?

              Comment


              • #8
                Jos en nyt aivan väärin muista niin hansikaslokeron irrottamalla näkee sen lämmönsäätökytkimen...

                Comment


                • #9
                  Jep, tukkonen kenno. Maalaisjärjellä ajattelin, kun puhallin oli täpöllä ja käänsi lämmönsäädintä niin puhaltimen humina muuttui sen mukaan, eli ei vaijerivikaa. Kennon letku-suulakkeet esiin ja vesijohtovettä letkulla sisään, toinen letku tulopuolelta ämpäriin. Ei meinannu klemmarit pitää eli painetta keräs, mut kun sinnikkäästi kiristelin letkuvirityksiä, niin purlauttihan se melkoiset kurat. Huuhtelin vuorotellen molempiin suuntiin ja aina tuli kaikenlaista hilettä ja hiekkaa (ruostetta?). Tietysti sitten kokeilin lämppäriä kun kuuma vesi virtasi läpi ja lämmintähän sieltä tuli eli ongelma löytyi.

                  Ei muuta kun syylärinpuhdistus-ainetta + kuumaa vettä kenno täyteen ja odottelun jälkeen lisää huuhtelua. Laskin läpi välillä kovallakin paineella, näytti se sen kestävän.

                  Kiinni laittaessa sitten ilmasin sen vielä sitä tulopuolen letkussa olevaa reikää käyttäen, ja nyt taas tarkenee ajella. En sitten tiedä jäikö järjestelmään vielä ilmaa, ehkä hivenen tehokkaampaa voisi lämmön tuotto olla, mut jokatapauksessa nyt on voittajan olo. Tässähän tuntee ittensä ihan auto-mieheksi.. (ja AUDI-mieheksi.. heh!)

                  Kiitos ja kumarrus. Nyt olutta.

                  Comment


                  • #10
                    Kiinni laittaessa sitten ilmasin sen vielä sitä tulopuolen letkussa olevaa "reikää käyttäen, ja nyt taas tarkenee ajella. En sitten tiedä jäikö järjestelmään vielä ilmaa, ehkä hivenen tehokkaampaa voisi lämmön tuotto olla, mut jokatapauksessa nyt on voittajan olo. Tässähän tuntee ittensä ihan auto-mieheksi.. (ja AUDI-mieheksi.. heh!)

                    Kiitos ja kumarrus. Nyt olutta."

                    Minulla meni sököksi koko kenno. 5 h töitä asentajani kanssa. Nyt on vain vaihdettava 2 lämppärinletkua, joista yksi alkuperäinen oli rikki. Hankala homma. Tunnen todella itseni....

                    Punaviiniä:)
                    [RIGHT]Pikavastaa[/RIGHT]

                    Comment

                    Working...
                    X