joo tarvisi itsekin vaihtaa tuo rele. oletteko löytänyt mistään tarvikkeena sitä relettä, merkkiliikkeessä on aika kallis osa vissiinkin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT:n vilkut jäävät päälle
Collapse
X
-
-
Releen kärjet pitää hioa ja puhdistaa... ja juotosnastat juottaa uudelleen kortille... tuo on se yleisin korjaus... teen korjauksesta kuvallisen dokumentin kuhan tuosta omasta ttstä kyseinen rele hajoaa (mikä on väistämätöntä jos osa vähänkään magneti marelli by italia laatua niinku nää muut ttn sisäsähkö-osat).. nimimerkillä. Oven lukot, kattovalon ja espn g200 kiihtyvyys anturin juotoskolvilla korjanneena...
Comment
-
aukaisin nyt tämän relee, en tiedä kyllä osaanko mitään tälle tehdä.
pnt germany lukee releessä ja omron japan lukee näissä mustissa laatikoissa piirilevyssä. onkos ne kärjet tuon isomman mustan laatikon sisällä todennäköisesti? se pitäis varmaan juottaa irti. muuta varmaan en osaa ku suihkia eletroniikka spraytä mut autaakohan se edes. kärjet siellä jumii ku välillä pelaa vilkku vähän aikaa ja sitten jumiin taas.
edit: liottelin relettä eletronikan puhdistus sprayllä, se pienenpi on suuntavilkuille. nyt toimii ihan täysin ja toivottavasti toimii jatkossakinViimeksi muokannut raaceri; 12.7.2015, 13:52.
Comment
-
Mutsi soitteli, että TT:n vilkut lakkasivat toimimasta. Jos oikein ymmärsin raportin niin eivät vilku enää ollenkaan. Kuulostaako tämäkin normaali releongelmalta?
Koitan tässä etädiagnotisoida hommaa ja valmistautua ennen kuin painun sinne korjaamaan sitä. Onko jotain mitä kantsii kysyä, joka voisi varmistaa vian olevan releessä?
Kattelinkin noi irrotus ja relevidet läpi, joten sen puolesta voisi onnistua, jos vika tosiaan on releessä.
Comment
-
Prkl...pyysin mudea vielä testaamaan, että toimiiko hätävilkut. No, toimihan ne - siis hetken. Painoi nappia, nappi jäi pohjaan eikä suostunut enää tulemaan ylös eikä hätävilkkuja saanut pois päältä. Kun sammutti auton niin hätävilkut lakkasivat vilkkumasta eivätkä syttyneet uudelleen auton uudelleenkäynnistyksessä. Mutta, nappi siis pohjassa.
Oliskohan nappirele nyt sitten sulanut? Voip olla, ettei siitä tule enää putsaamalla kalua. :(
Comment
-
Kävin muden luona pyörähtämässä ja nyppäsin kytkimen irti. Luulen, että se on ollut joskus aikaisemminkin irti ja laitettu huonosti paikalleen. Koko hoito oli siis mennyt osin kojetaulun sisään.
Täytyy ottaa se nyt auki ja koittaa putsata releen kontaktit, saa nähdä tuleeko tosta vielä toimiva. Tilasin kuitenkin jo uuden varmuuden vuoksi.
EDIT: no nyt se on putsattu. Toivottavasti tuli kuntoon. Takas niputus oli hankalampaa kuin avaus, aina kantoi johonkin eikä mennyt kasaan vaikka kuinka yritin. Piti ottaa nokalta vielä toi napin runko ja sisältä se liukuva osa pois ja asentaa se liuku tohon piirilevyn nokkaan ja vasta sitten sain sen takas nippuun.
Ps. missä se G200 muuten sijaitsee fyysisesti? Mudella syttyy ESP tjsp. varoitusvalo aina välillä ajaessa, ko. anturi käsittääkseni voi aiheuttaa tuon (?).Viimeksi muokannut ToniH; 2.8.2018, 19:25.
Comment
-
joo. tuossa hätäkytkimen releen juotoksissakin on ollu vikaa eli ne kannattaa juottaa kanssa uudestaan.
mitä G200:seen tulee niin ESP valon syttymisen syy kannattaa varmistaa esim VCDS:llä ensin ennenkuin rupeaa purkamaan G200:sta rattiputken vierestä pois.
kun se vika voi olla melkein missä vaan kun esp valo palaa.
Comment
-
Comment