Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 90 käyntihäiriö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 90 käyntihäiriö?

    Eli 2.0i 5syl. Polttoainepumppu vaihdettu ja rele. Kone käy välillä hyvin ja kun rupee käymään huonosti niin rele rupee naputtaa. Mistä releelle tulee ohjaus virta? Ottaako rele virran jostain sytyspuolelta. Kun vedin hyppyjohdon suoraan pumpun sulakkeelle auto toimii. Joten relettä ei tarvii lainkaan. Pumppu vaan pyörii kokoajan kun sytytys virta päällä. Ilmeisesti jossain johto poikki tai jotain. Jos kellään olisi kytketäkaaviota audi 80/90 vm.89? Niin siitä voisi olla apua. Myös tietotaito apu suotavaa.

    #2
    Vihreä/violetti johto on releen ohjausjohto. Yleensä ohjaus tulee moottorinohjausyksiköltä, mutta enpä muista, että miten se koojetissä on tehty.

    Comment


      #3
      K-jetin relettä ohjaa hall anturin tieto.

      Konetyyppi olisi hyvä kertoa myös. Löytyy tietotarrasta, jos alkuperäinen kone. Tai sitten lohkon kyljestä stannssattuna tulpparivistön alapuolella 3 pytyn paikkeilla.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.10.2007, 13:22.

      Comment


        #4
        Niinpäs olikin. Tuota koojetin relettä joskus ihmeteltiin, kun tutkittiin, että onko sen tarkoitus primata, kun virrat kytkee päälle.

        Comment


          #5
          On ja ei. Toisissa malleissa pyörii hetken virtojen kytkemisen jälkeen, toisissa ei. Toisissa kytkee vain, jos hall antaa tiedon, että kone pyörii. Pumpun syöttövirta releen kannalle pitäisi olla jatkuva suoraan akulta.

          Comment


          • #6
            Moottorin tyyppi on KP. Ilmeisesti lähtöisin audi 100.
            Viimeksi muokannut skyhawk; 17.10.2007, 00:10.

            Comment


              #7
              Eli silloin relekannalle tulee jatkuva pumpun käyttövirta. Rele kytkee vain, mikäli kone pyörii eli hall:ilta tulee signaali.

              Koko hall-anturi voi hyvinkin olla kaput.
              Viimeksi muokannut jasso; 17.10.2007, 16:53.

              Comment


                #8
                Kipinät moottorissa olis myös kaputt, jos anturi olis.

                Comment


                  #9
                  Aivan. Ajattelinkin, että käy pääasiallisesti juuri siksi huonosti. Eli käyntiä ei varsinaisesti huonontaisi pumpun pätkiminen vaan sytkän pätkiminen. Pumpun nopea ajoittainen pätkiminen ei nimittäin varmasti aivan älyttömästi vaikuta bensanpaineeseen ja syöttöön. Jos pätkii nopealla taajudella, niin pumppu voi pyöriä melko lähellä normaalia nopeuttaan.

                  Tästä tulikin uusi havainnointi idea oman KP-koneeni ongelmien selvittelyyn.

                  edit: Taidettiinkin mainita, että pumpun rele ohittamalla ongelmat katosivat, joten ei se silloin olekaan siinä Hall:issa vika vaan luultavasti jossain siinä välissä.
                  Viimeksi muokannut jasso; 18.10.2007, 14:51.

                  Comment


                  • #10
                    Vika oli ilmeisesti hall-anturin hapettuneessa liitoksessa. Crc:tä liitokseen niin rupes pelaa. "toivottavasti, koputetaan puuta". Kiitoksia vinkeistä :)

                    Comment

                    Working...
                    X