Asensin autooni (A3 1.8T -03) vakionopeudensäätimen. Tuota varten täytyi vilkkuviiksi vaihtaa ja näinollen ratti airbageineen irroittaa. Kun olin laittanut kaiken takaisin ja kytkin autoon virrat päälle, jäi airbag valo palamaan. VAG-COM ilmoitti vikakoodiksi airbag igniter -resistance too low -intermittend. Koodien nollauksen jälkeen valo sammui, mutta syttyi heti uudestaan ja sama vikakoodi löytyi jälleen.
Irroitin ratin ja airbagin uudelleen tarkastaakseni liittimet, jotka olivat kaikki hyvin kiinni.
Sitten huomasin vakkarin ohjeessa kohdan, missä käsketään laittamaan virrat päälle, ovet kiinni ja vasta sitten akun kenkä kiinni. Tein niin ja nyt airbag valo sammui kiltisti...
Aika mielenkiintoista, jos tuo airbag vikakoodi tosiaan liittyy tuohon, ettei virta ollut päällä akun kenkää kiinnittäessä. Airbag oli irti yön yli projektin aikana ja saattaahan tietenkin olla, että sinne on päässyt kosteutta tms.
Akkukaan ei tosin ole enää parhaimmassa iskussa ja sekin saattaanee selittää tuon vikakoodin.
En tutkinut, josko valo olisi sammunut jonkin minuutin kuluttua virtojen kytkemisestä.
Irroitin ratin ja airbagin uudelleen tarkastaakseni liittimet, jotka olivat kaikki hyvin kiinni.
Sitten huomasin vakkarin ohjeessa kohdan, missä käsketään laittamaan virrat päälle, ovet kiinni ja vasta sitten akun kenkä kiinni. Tein niin ja nyt airbag valo sammui kiltisti...
Aika mielenkiintoista, jos tuo airbag vikakoodi tosiaan liittyy tuohon, ettei virta ollut päällä akun kenkää kiinnittäessä. Airbag oli irti yön yli projektin aikana ja saattaahan tietenkin olla, että sinne on päässyt kosteutta tms.
Akkukaan ei tosin ole enää parhaimmassa iskussa ja sekin saattaanee selittää tuon vikakoodin.
En tutkinut, josko valo olisi sammunut jonkin minuutin kuluttua virtojen kytkemisestä.