Sellainen erikoinen tapaus on audin (100 2.0td -86) kanssa, että käsijarrun merkkivalo ei toimi. Tai valo toimii ja käsijarrun kytkin toimii mutta valo ei vaan ota syttyäkseen. Piuha tulee käsijarrulta mittariston johtonippuun. Kytkin yleismittarin piippausasennossa maan ja johtonipun karvan väliin ja aina kun vedän kahvasta niin piippaa. Jarruvalon merkkivalo palaa jos kytken jarrutehostajan johdot paikalleen;-) Tässä minulla on toinen vika joka täytyisi selvittää. Voin kuitenkin nyt hyväksikäyttää tätä toista vikaa todentamaan että käsijarrun valo sinällään on kunnossa. Kokeilin myös toisella mittaristolla jonka luulisin olevan kunnossa. Ei toimi silläkään (bensa audin olisko vm -84). Minkä pisteen mittariston takaa maadoittamalla käsijarrun merkkivalon pitäisi palaa? Voisin tuolla maadoitusratkaisulla hakea sen rajan missä singaalin kulkeminen tökkää.. ainakin noin suuripiirtein. Vinkkejä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käsijarrun merkkivalo
Collapse
X
-
Lisätietoa aiheeseen. Löysin oikean maadoituspisteen mittariston takaa ja sain käsijarrun merkkivalon vilkkumaan maadoittamalla tämän pisteen. Purin kuljettajan jalkatilasta muoveja pois ja seurailin mihinkä mittariston johtonipun piuha menee. Piuha menee kahdeksanpinniselle liittimelle josta se näyttäisi jatkavan matkaa suuremmassa johtonipussa konehuoneen puolelle. Mittailin uudelleen yhteyttä käsijarrukahvalta mittaristoon ja tähän 8 pin liittimeen vaan tällä kertaa yhteyttä ei ollut (sen sijaan yhteys 8pin liittimeltä mittariston liittimeen on). Eli näyttää vahvasti siltä, että johto on jostakin poikki/irronnut. Onko tosiaan niin, että käsijarrun merkkivalon piuha kiertää konehuoneen kautta? Miten tuon vanhan piuhan saisi vedettyä pois ja uuden tilalle? Helpoin varmasti on vetää uusi piuha käsijarrukahvalta n 15cm verhouksen alla ja sen jälkeen verhouksen päällä (= keskikonsolin alla) mittariston taakse mutta jos haluaa vaalia perinteitä ja vetää johdon niinkuin se nyt on? Vinkkejä mitä kannattaisi tehdä?
Comment
Comment