Kannattaa Kari lukea vikakoodit, jos ei ole jo tehty. Helpottaa vian hakua huomattavasti, kun ei tarvitse kaikkia liitoksia käydä läpi. Penkkien liittimiin on ainakin helppo suihkauttaa hapettumienpoistosprayta ja liikutella liitintä edestakaisin muutamaan kertaan. Valo ei sitten sammu ennen kuin koodit on nollattu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagin merkkivalo
Collapse
X
-
Joo, koodit tarkoitus lukea heti kun ehditään(eli testataan toimiiko kaverin kaapeli minun autossa, jos ei niin sitten on käytävä liikkeessä lukemassa). Ajattelin vaan kun olisi ollut tässä aikaa niin olisi voinut katsoa onko kuinka kosteat paikat tuolla b-pilarien alapäissä.
Comment
-
pide, riippuen siitä mihin airbagiin tai sen komponenttiin vika viittaa, sensori voi olla toisaallakin kuin b-pilarin alaosassa. Olen tuota omaa B5:sta tutkinut tässä ja siinä on etu- sekä sivuturvatyynyt, mutta ei sivuverhotyynyjä. Tässä mallissa ainakin näyttäisi olevan niin, että sivuverhotyynyjen sensorilla olisi oma paikkansa siellä b-pilarin alaosassa, joka minulla on tyhjä, ja penkkien tyynyille sensori on penkkien alla lattiassa verhoilun piilossa, tämä huomattiin elsaa tutkimalla.
Lisäksi sinulla saattaa olla autossasi etumatkustajan penkin käytön tunnistava sensori, joka luonnollisestikin löytynee penkin istuinosasta (onko turvavyöhälytystä?).
Tätä tuli setvittyä, koska autooni on vaihdettu airbagien ohjausyksikkö ja se oli koodattu väärin, joten huuteli mm. puuttavasta penkkisensorista, jota ei ko. mallissa ole, sekä kuskin sivuturvatyynyn sensorista.
Jos vika osoittautuu sensoriksi, voit päästä halvemmalla etsimällä purkaamolta sensorin autosta, joka ei mälliä ole sinne kohtaa saanut, merkkihuollon huoltopäällikkö näin neuvoi tekemään ettei toistasataa uudesta maksa. Kävin hakemassa purkusensorin testattavaksi, joka maksoi kokonaiset 10e, joskin minulta vika lopuksi katosi uudelleenkoodauksella, josta huolto veloitti huimat 19e. Pisteet Murcian Audihuollolle.
Comment
-
Jep! Oikeassa Ville olet. Threadissa vaan aikaisemmin puhuttiin b6:ssa olleen ongelmia kosteuden kanssa nimenomaan noitten sivu bagien antureiden kanssa, jotka sijaitsevat b-pilarien alaosassa. No, huomenna toivottavasti tietää enemmän, kun saadaan piuhan päähän tuo kottero. Mikäli sit vaan piuha käy myös minun autoon. Ensi viikolla sitten Laakkoselle, jos ei toimi.
Comment
-
Tässä artikkelissa asennellaan radiota B6:seen ja b-pilarin verhouskin pitää irrottaa:
http://www.audiworld.com/tech/elec82-1.shtml
On ilmeisesti aika homma, kun pitää poistaa myös kaikkien pilarien trimmit (b:stä ylhäältä) jotta b:n alaosa irtoaa, tuon mukaan.
Artikkelissa on myös maininta klipsien keljumaisuudesta, joilla nuo muovit on kiinni. Niitä voi kokeilla irroitella työntämällä leveähkön talttapäämeisselin sivuttain muovin väliin, missä klipsi on. Sitten vaan käännät meisseliä niin, että talttapää kampeaa kääntyessään klipsin ulos kolostaan, ei siis vipuvoimalla, jolloin vaan hajotat muovit tai klipsin.
Comment
-
No niin, unohtunut kirjotella tänne vastausta asiaan.
Eli tämmönen koodi tuli silloin kun valo jäi palamaan:
Address 15-------------------------------------------------------
Controller: 8E0 959 65J
Component: Airbag 8.4EP 1002
Coding:0010602
Shop #: WSC 63251
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side(N199)
001 - Upper Limit Exceeded-Intermittent
Sytyttimestä siis käsittääkseni kyse. Ja koska on intermittent, eli satunnainen, niin nollattiin vikakoodi, eikä ainakaan toistaiseksi ole jäänyt uudestaan palamaan.
Comment
Comment