Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eberi+automaatti-ilmastointi puhallusnopeus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eberi+automaatti-ilmastointi puhallusnopeus?

    Eli onko jollain kokemuksia/hyviä ideoita (Audi A6 2003). Eberi kun käynnistyy niin hetken päästä sisäilman puhallus käynnistyy. Niin kuin pitääkin. Ongelmana vain että puhalluksella on sinnikkäästi oma tahto.
    Vaikka auto-asento on pudotettu pois, en saa puhallusta pysymään halutulla nopeudella. Hetken kuluttua puhaltaa lähes täysillä kuten täysautomaattinen ilmastointi tekee. Kuluttaa akkua hieman turhaan, saisi pysyä hiljaisella teholla esilämmityksen aikana.
    Onko jollain ideoita, onko ohjelmointi eri toimintaan mahdollista? Vag-com löytyy kyllä.

    #2
    En tiedä ohjelmoinnista, mutta minulla profiilin (B5 facelift) nokivasarassa puhallus on 3-asennossa (yksinäyttöinen autokylmästöinti) eberi päällä, riippumatta muista asetuksista.

    Comment


      #3
      Jaa-a ... taitaa pakkaset olla tulossa. Klimalle pitää kertoa että siellä on lisälämmitin, missä sellainen valikko on, en tiedä. Samaten urbaani huhu kertoo että jollain saisi vekslattua "remote" asennon arvoja esim. puhallusnopeutta vaan ei taida olla totta. Jos Eberi on kytketty oikeaan liittimeen ja "sopeutus" on tehty autoon niin puhallin menee maks 3 tai 4 eikä nouse isommalle, pienemmälle tosin sen saa. Vaikka laittaa nupit kaakkoon, niin puhallin ei silti mene täysille. Näin ainakin A4 -05 ja A6 -07.

      Comment


        #4
        Tuo 3 tai 4 on puolivälissä tai alle. Ainakaan A4:ssa eikä nykyisessäkään pienemmät nopeudet ei tule kajuuttaan saakka ... Pienentäminen käy nupista tai napista mikä ko. autossa nyt sitten onkaan.

        Comment


          #5
          Jos ei huhuja usko, niin ei. Eikä siihen vaikuta mikä eberi tai ohjain on, ei sieltä muuta tule kuin yksi karva jolla klimaa ohjataan.

          Comment


          • #6
            Täytynee siis lyödä vag-com joku päivä kiinni ja ruveta tutkimaan jos jotain asiaan viittaavaa löytyis.

            Comment


            • #7
              Jos Eberi on kytketty oikeaan liittimeen ja "sopeutus" on tehty autoon niin puhallin menee maks 3 tai 4 eikä nouse isommalle, pienemmälle tosin sen saa.
              Onko kenelläkään hyviä ideoita mistä voisi löytää tietoa miten "sopeutus" tehdään?

              Comment


                #8
                Tarkempia tutkimuksia kun kerrankin oli siihen mahdollisuus (Rukalla -6°C):
                Puhaltimen maksimi 12, Eberin ohjaamana 9. Mikä oli skaala A4:ssä, en muista. Asetukset oli myös "automaatilla 22" ja eberi kävi kyllä ihan hyvin, ei tarvinnut olla "HI" asennossa.

                Comment


                • #9
                  Tänään sain sen verran selville tutulla korjaamolla et tarttis jonkun puhallinreleen tähän vehkeeseen et kaikki toimis oikein Eberin/Webaston ohjaamana.
                  Onkos kellään moisesta kokemusta?

                  Comment


                  • #10
                    Ei pitäis tarvita releitä. Itsellä Eber ja ohjaus normaalisti siihen ilmastoinnin ohjausboxin vapaaseen liittimeen.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä itselläkin se on oikein kytketty mutta ei vaan puhallusnopus pysy kurissa. Ihan sama jättää koko laite automaatille. Ei Mikalla sit karkaa puhallus suureksi?

                      Comment


                        #12
                        En tiedä tarkoititko tätä Mikaa, mutta minulla puhallusnopeus viimeaikaisten tarkkailujen jälkeen on hetken asennossa 1, josta pikkuhiljaa kasvaa asentoon 3. Tästä ylöspäin en ole huomannut puhalluksen nousevan ennen kuin auto käynnissä, jos on lähtenyt viileällä autolla liikkeelle.

                        Comment

                        Working...
                        X