Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

t89c latausjännitemittari näyttää omiaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • t89c latausjännitemittari näyttää omiaan

    Auton ostosta lähtien (ja jo pitkään edellisellä omistajalla) on latausmittari näyttänyt 10-11 voltin lukemaa.

    Nyt vaihdoin uuden laturin eikä mitään vaikutusta mittariin. Vanhasta laturista jouduin laittamaan uuteen sen ruuvilla kiinnitettävän mustan kondensaattorin, joka liitetään laturin liittimeen. Tuota ei tullut uuden laturin mukana. Osa on korjausoppaan mukaan Supressor Condenser, eli joku kondensaattori, mutta mikä? Ei kai tuo ole jännitteen tasaaja?
    Eli voisiko tuossa olla syy mittarin venkoiluun vai löytyiskö syy pikemminkin mittarin päästä? Pääsen auton kimppuun vasta viikonloppuna, mutta vihjailkaa vaan mikä vois olla vikana.

    #2
    Kun kerran laturin vaihto ei tuota jännitettä nostanut, veikkaisin vian löytyvän mittaristosta.

    Comment


      #3
      Paljos jännitettä on akun navoilla ja paljon mittaristoon tulevissa liittimissä?

      Comment


      • #4
        En pääse nyt mittaamaan, eikä ole yleismittaria saatavilla. Kyllähän tuon pitäisi varmaan sama jännite olla siinä välillä? Johonkinhan se tuon jännitteen tuossa välillä hävittää, koska mitään virtaongelmia ei ole ollut ja aina lähtenyt hyvin käyntiin.

        Täytynee hakea biltemasta tässä asioille mennessä yleismittari ja mittailla. Pitänee ladata tuo akku vielä erillisellä laturilla täyteen.

        Comment


          #5
          No vaihtoehtoja on tasan kaksi, jos akkujännite on oikein: joko mittarille ei tule tarpeeksi jännitettä (maavika?) tai mittari on rikki.

          Comment


          • #6
            Auton mittaritaulussa vaikuttava jännitemittari on kyllä ihan kosmeettista laatua, eikä kerro lataus- tai akun jännitteestä mitään. Jos auto muutoin toimii, ei varmaan isoihin remontteihin kannata ruveta => If it ain´t broken, don´t fix it.

            Comment


              #7
              Ainakin itselläni se näyttää latausjännitteen alle puolen voltin tarkkuudella. Mittari näyttää viisarin verran yli 14 V, kun akulle tulee 14.4 V.

              Comment


              • #8
                Ostin tuon yleismittarin biltemasta. Huomenna tsekkaan tuon akun jännitteen , mittarin pääsen mittailemaan vasta viikonloppuna. En tarkemmin ole tuota mittaria vielä tutkinut niin mistä se ottaa tietonsa eli mihin se on kytketty? Ja tuo mittarin maapiuha olis hyvä tarkistaa, mihis se on kytketty?

                Comment


                • #9
                  Meilläkin kutosessa on tuo jännitemittari näyttänyt melko lailla oikein aina kun olen sitä yleismittarin lukemiin verrannut.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä ne mittarit ihan oikeita lukemia näyttää eivätkä siis ole pelkkää silmän lumetta. Tietysti jos se oikeesti lataa niinkuin pitää niin antaisin olla "ominaisuutena".

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän se oikeasti on niin, että jos latauksessa on jotain vikaa, se näkyy muualla ennemmin kuin mittarissa, kuten himmentyneinä ajovaloina tai että auto ei enää käynnisty,

                      Comment


                        #12
                        No jos mittari toimii, niin siinähän se helpommin näkyy. Pikku hiljaa hiipuva lataussäädin ei valoissa välttämättä näy, kun jos valot himmenevät vähän kerrassaan. Mutta mittarissa näkyy heti ja tietysti käynnistyvyydessä.

                        Comment


                        • #13
                          Aamulla käynnistettäessä mittari pomppasi jo 12 volttiin, mutta alkoi sitten hyppiä 10 ja 12 voltin välillä. Arvelisin että jos tuon akun nyt lataa irrallaan täyteen ja iskee kiinni niin voipi jo näyttää enemmän tuo mittari. Tuokin vaan arvelua, voihan tuo olla maavikakin, että välillä saa kosketuksen ja välillä ei, mutta silloinhan tuon mittarin pitäisi painua välillä nollille? No viikonloppuna ja lomalla ensi viikolla yritän sitä tutkia, mut sitte en pääse koneelle...

                          Ja kuitenkin auto toimii muuten ihan täydellisesti ja virtaa riittää, niin ei tuo mittari niin tärkeä juttu ole. Mutta olisihan se hyvä saada oikein näyttämään niin ei sitten myöhemmin tule ongelmia.
                          Edit. Kämpälle lähtiessä mittari pysytteli 10V tuntumassa ja hyppi välillä 0.5-1V.
                          Viimeksi muokannut vV8m5; 10.10.2007, 15:37.

                          Comment

                          Working...
                          X