Auton ostosta lähtien (ja jo pitkään edellisellä omistajalla) on latausmittari näyttänyt 10-11 voltin lukemaa.
Nyt vaihdoin uuden laturin eikä mitään vaikutusta mittariin. Vanhasta laturista jouduin laittamaan uuteen sen ruuvilla kiinnitettävän mustan kondensaattorin, joka liitetään laturin liittimeen. Tuota ei tullut uuden laturin mukana. Osa on korjausoppaan mukaan Supressor Condenser, eli joku kondensaattori, mutta mikä? Ei kai tuo ole jännitteen tasaaja?
Eli voisiko tuossa olla syy mittarin venkoiluun vai löytyiskö syy pikemminkin mittarin päästä? Pääsen auton kimppuun vasta viikonloppuna, mutta vihjailkaa vaan mikä vois olla vikana.
Nyt vaihdoin uuden laturin eikä mitään vaikutusta mittariin. Vanhasta laturista jouduin laittamaan uuteen sen ruuvilla kiinnitettävän mustan kondensaattorin, joka liitetään laturin liittimeen. Tuota ei tullut uuden laturin mukana. Osa on korjausoppaan mukaan Supressor Condenser, eli joku kondensaattori, mutta mikä? Ei kai tuo ole jännitteen tasaaja?
Eli voisiko tuossa olla syy mittarin venkoiluun vai löytyiskö syy pikemminkin mittarin päästä? Pääsen auton kimppuun vasta viikonloppuna, mutta vihjailkaa vaan mikä vois olla vikana.
Comment