Koinpa taas tänään yhden erilaisen päivän ässän omistajana.
Lähdinpä aamupäivällä starttailemaan autoa tarkoituksena lähteä kauppaan. Istahdin autoon ja käänsin virta-avainta - palkkiona vaivalloinen hörähdys, eikä toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Toiveikkaana käänsin virta-avainta uudemman kerran. Kun käänsin virrat päälle, mittariston valot syttyivät normaalisti, mutta käynnistystä yrittäessäni alkoi jumalaton nakutus merkkivalojen alkaessa pyöriä taulussa randomilla. Turha kai sanoakaan, ettei tässä vaiheessa konepellin alta kuulunut hurahdustakaan. Kokeilin varmuuden vuoksi, että akunkenkä on kunnolla kiinni ja yritin uudelleen. Sama juttu.
Okei, joku ohimenevä häikkä ja akku lopussa. Käynnistysapua odottelemaan siis.
No, muutamia tunteja tämän jälkeen sain vihdoin kaivattua apuvirtaa. Työntäessämme Audia parkkiruudusta pois (joskus kannattaisi peruuttaa auto ruutuun) hälytin alkoi ulvomaan. Sain hälyttimen vaiennettua ja kiinnitimme käynnistyskaapelit. Auto hurahti vihdoin käyntiin.
Auto kävi jonkun ~viitisen minuuttia, jonka jälkeen sammutin kulkineen kokeillakseni kuinka käy uudelleenkäynnistyksen kanssa. Tässä vaiheessa irrotettiin väliaikaisesti akun oletettu virtasyöppö (vahvistimien ja soittimen virtapiuhat).
Kääntäessäni avaimesta, hälytin meni taas päälle. Akku tyhjeni kaiketi tämän vuoksi uudelleen ja sain jälleen apuvirtaa, mutta sekään ei enää auttanut. Auto ei vain lähtenyt käyntiin.
Tämän jälkeen hälytin alkoi temppuilla oikein toden teolla. Se alkoi huutamaan joka kerta, kun koetin käynnistää autoa, viimeisellä yrityskerralla jo koskiessani kytkimeen. Vaikka ovien lukot olivat auki, hälytin pirahti soimaan ovia aukoessa, takaluukkua avatessa jne. Eikä
Hälytin on luultavasti tehdasasenteinen, missähän sen keskusyksikkö mahtaa sijaita?
Akku on vanha, muttei ole aiemmin tyhjentynyt. Joku sitä kuitenkin purkaa, koska auto oli käyttämättä vain kaksi päivää. Huomenna olisi tarkoitus mennä ostamaan uusi akku.
Kaksi kertaa aikaisemminkin ko. auto on meinannut lähteä sade/ kostealla säällä huonosti käyntiin. Aiemmin se vain pyöritti laiskasti, mutta käynnistyi silti. Nyt lopputuloksena oli se, että akunkenkä nykäistiin irti ja auto tyrkättiin takaisin ruutuun odottamaan tarkempaa perehtymistä asiaan.
Lähdinpä aamupäivällä starttailemaan autoa tarkoituksena lähteä kauppaan. Istahdin autoon ja käänsin virta-avainta - palkkiona vaivalloinen hörähdys, eikä toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Toiveikkaana käänsin virta-avainta uudemman kerran. Kun käänsin virrat päälle, mittariston valot syttyivät normaalisti, mutta käynnistystä yrittäessäni alkoi jumalaton nakutus merkkivalojen alkaessa pyöriä taulussa randomilla. Turha kai sanoakaan, ettei tässä vaiheessa konepellin alta kuulunut hurahdustakaan. Kokeilin varmuuden vuoksi, että akunkenkä on kunnolla kiinni ja yritin uudelleen. Sama juttu.
Okei, joku ohimenevä häikkä ja akku lopussa. Käynnistysapua odottelemaan siis.
No, muutamia tunteja tämän jälkeen sain vihdoin kaivattua apuvirtaa. Työntäessämme Audia parkkiruudusta pois (joskus kannattaisi peruuttaa auto ruutuun) hälytin alkoi ulvomaan. Sain hälyttimen vaiennettua ja kiinnitimme käynnistyskaapelit. Auto hurahti vihdoin käyntiin.
Auto kävi jonkun ~viitisen minuuttia, jonka jälkeen sammutin kulkineen kokeillakseni kuinka käy uudelleenkäynnistyksen kanssa. Tässä vaiheessa irrotettiin väliaikaisesti akun oletettu virtasyöppö (vahvistimien ja soittimen virtapiuhat).
Kääntäessäni avaimesta, hälytin meni taas päälle. Akku tyhjeni kaiketi tämän vuoksi uudelleen ja sain jälleen apuvirtaa, mutta sekään ei enää auttanut. Auto ei vain lähtenyt käyntiin.
Tämän jälkeen hälytin alkoi temppuilla oikein toden teolla. Se alkoi huutamaan joka kerta, kun koetin käynnistää autoa, viimeisellä yrityskerralla jo koskiessani kytkimeen. Vaikka ovien lukot olivat auki, hälytin pirahti soimaan ovia aukoessa, takaluukkua avatessa jne. Eikä
Hälytin on luultavasti tehdasasenteinen, missähän sen keskusyksikkö mahtaa sijaita?
Akku on vanha, muttei ole aiemmin tyhjentynyt. Joku sitä kuitenkin purkaa, koska auto oli käyttämättä vain kaksi päivää. Huomenna olisi tarkoitus mennä ostamaan uusi akku.
Kaksi kertaa aikaisemminkin ko. auto on meinannut lähteä sade/ kostealla säällä huonosti käyntiin. Aiemmin se vain pyöritti laiskasti, mutta käynnistyi silti. Nyt lopputuloksena oli se, että akunkenkä nykäistiin irti ja auto tyrkättiin takaisin ruutuun odottamaan tarkempaa perehtymistä asiaan.
Comment