Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä halvempaa ilmastoinnin öljyä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Mistä halvempaa ilmastoinnin öljyä?

Pitäisi hankkia AC-kompuraan voiteluöljyä. Kyseessä ACM-merkkinen kompura joka vastannee orkkis: 8A0 260 805 AC/AF:ää. Kylmäaineena R134a.

250ml pakkaus kompuraöljyä: G 052 154 A2 maksaa marmorilla 120?, mikä on mielestäni melko paljon, jopa Audin varaosahinnaksi.

Mahtaisiko tuolle löytyä järkevämmän hintaisia vaihtoehtoja?
    Viimeksi muokannut okkim; 26.9.2007, 12:59. Perustelu: Otsikkoa viilattu

Kyllä sieltä ilmastointi firmasta löytyy öljyt paljon järkevämpään hintaan.

Comment

Olen ostanut Combicoolilta öljyjä muistaakseni noin 20? 250 ml.

Comment

Tuo Combicoolin hinta kuulostaa jo ihan järkevältä :-)

Onko noissa öljyissä muuten eroja tai siis käykö noihin R134a aineella toimiviin kompuroihin yleensä aina sama öljy oli kompuran merkki sitten mikä vaan?

Comment

On olemassa Esteripohjaisia, ja PAG (polyalkylene glykol) pohajisia aineita. Noita ei virallisesti saisi sekoittaa keskenään valmistajien mukaan, mutta kuulemma jotain koulukuntia on kun ei pidä sekoittamista mitenkään mahdottomana.

Kysely myyjälle/valmistajalle varmistanee että mitä sielä kompurassa on sisällä.

Juuri tänään kun pidän koulutusta niin aihetta kysyttiin, on se nyt pop aihe ;)

Comment

Hella PAO AA1 öljy 500ml. 15 euroa AD-varaosista .

Comment

Linkin liikkeestä kävin hakemassa kompuraöljyn

http://www.finnklima.fi/

240ml pullo (PAG) öljyä maksoi 26?.

Comment

Typerä kysymys: Mihin te noita öljyjä oikein liruttelette? Löytyykö kompurasta erillinen kylmäaineesta erillään oleva paikka noille öljyille?

Jonkinlaista ilmastoinnin huoltoa siis ilmeisesti, josta olen täysin tietämätön.

Comment

Ei ole erillistä säiliötä, kylmäaineen kanssa tuo öljy pyörii, tai oikeestaan suurin osa pysyy kompuran sisällä.

Comment

Eli tuota ei lisäillä ilman ilmastoinnin huoltolaitetta? Vaihtuu ilmeisesti kylmäainehuollon yhteydessä?

Comment

Ei, ja kyllä.

Minä olen vaihtanut öljyt jos kompura on ollut irti ja järjestelmä auki. Öljy on herkästi kosteutta imevää, eikä sitä saa pitää ilman kanssa tekemisissä liian kauaa. Öljy menettää silloin ominaisuuksiaan, ja saattaa alkaa vaahtoamaan.

Comment

Typerä kysymys: Mihin te noita öljyjä oikein liruttelette? Löytyykö kompurasta erillinen kylmäaineesta erillään oleva paikka noille öljyille?

Jonkinlaista ilmastoinnin huoltoa siis ilmeisesti, josta olen täysin tietämätön.
                        Juu, taannoin syttyi change klima -valo ajotietokoneessa :) Vaihdetaan siis suunnilleen kaikki kylmästöinnin osat ja siihen tuota öljyä tarvitsee eli ns. iso ilmastoinnin huolto kyseessä.

Comment

Working...
                        X