Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 kipinä hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 kipinä hukassa

    Terve taas, palasin tänne Audi leiriin pienen tauon jälkeen.
    Ostin tollaisen kipinä vammaisen V8:n 4.2 -92
    Hajonnut kuulemma yön aikana.
    Mikä anturi se olikaan mikä ei sammuta autoa hajottuaan, mutta ei lähde käyntiin.
    Oikean puolen jakajaan nenee 3 ohutta johtoa, Hall?

    Mikähän vika ja missä ko. osa siaitsee??

    Kiitoksia vastauksista, hakua käytin muttei oikein tahtonut löytyä.

    #2
    Mikäs paikkakunta tuo KSNK on olevinaan? Laita ihan rehdisti kokonaisena vaan.

    Hall juurikin voi aiheuttaa tuollaista. Vikakoodit ekaksi lukuun.

    Comment


    • #3
      Kuusankoski. Laitettu.
      Tuo jakajassa oleva Hall?

      Comment


        #4
        sepä hyvinkin.

        Comment


        • #5
          No hyvä. Löytyyköhän käypänen ihan normi varaosaliikkeestä mallin kanssa?
          Mites toi jakaja onko siellä ura päässä että menee vain yhdessä asennossa takisin?

          Comment


            #6
            Luultavasti sinne saat yleismallin laitettua. Johtotehtäviä saattaa vaatia.
            Tavallisesti jakajan rungossa ja hall-levyssä on viivat, jotka tulee olla kohdillaan. Sytytysajoitusta ei säädetä jakajaa kääntelemällä eli jos lähtee käyntiin, on tarpeeksi kohdillaan.
            Käännät viivat kohdakkain ennen purkua vaan etkä pyöritä konetta välissä.
            V8:n kannen päässä oleva jakaja ei ole minulle tuttu, mutta tuskin siinä mitään yhden asennon systeemiä on.

            Comment


              #7
              Saattaa siinä olla vastaava systeemi mitä 16v golfissakin eli jakajaa vetävä ura nokan päässä ei ole keskellä. Jolloin jakaja sopii siihen vain oikein.

              Comment


              • #8
                Jakaja irti ja ei mene kuin yhdessä asennossa takaisin.

                Comment


                • #9
                  Uusi Hall paikallaan, ei apuja tullut sieltä. Core merkkinen hall anturi numerolla 7101-9257 menee paikalleen suoraan levyineen liittimineen päivineen 48 eur. KVLA Varaosahalli.
                  Nyt sain vikakooditkin luettua ja 514 Ignition point sensorista (G4) valittaa.
                  Kokeiltiin startata koodin luvun aikana pitkä starttaus, mutta saman koodin antoi.
                  Olisin repässy anturin irti, mutta ompahan kivassa paikassa. En saanut sitä suojapeltiäkään vielä pois. Vinkkejä kaivataan anturin vaihtoon ja kipinän takaisin saamiseen.

                  Comment


                    #10
                    Koita vaihtaa G4 ja G28 kytkinkopan tienoilla ristiin ja sama homma tietysti liittimille (harmaa g28, musta g4).
                    Varmistu toki että ovat yhtä pitkät. Vitoskoneissa ovat täysin sama kampe poislukien liittimen väri.
                    Jos v8:n vauhtipyörässä on vitoskoneiden tapaan erillinen tappi G4:lle, voi se olla katkennut...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                      Jos v8:n vauhtipyörässä on vitoskoneiden tapaan erillinen tappi G4:lle, voi se olla katkennut...
                      Toi vasta tappi alkaa jo pelottamaan. Eihän tosta saa konetta tai lootaa millään erilleen. Rojua on joka puolella aivan älyttömästi.
                      Vai saisiko sen korjattua esim. startin aukosta??

                      Comment


                        #12
                        Kyllä vitoskoneellisissa ainakin onnistuu vaikkakin ilmeisesti haastavaa on. En ole itse joutunut moiseen onneksi, joten kuulopuheilla mennään :)

                        Comment


                        • #13
                          Olisko jossain/jollain kuvaa starttikehasta mista nakisi anturien kohdistus palikat/tapit.

                          Comment


                          • #14
                            Otin startin irti ja löytyihän se tappi sieltä kehältä kuitenkin jos se tämä on mikä näkyy kuvassa.
                            [COLOR=#800080]http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27bb5+pptalo-audi.html[/COLOR]


                            Nyt ollaan taas lähtökuopissa täytyy vissiin vaihtaa toi G4 anturi ja toivoa parasta.
                            Viimeksi muokannut pptalo; 1.10.2007, 21:56.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                              Koita vaihtaa G4 ja G28 kytkinkopan tienoilla ristiin ja sama homma tietysti liittimille (harmaa g28, musta g4).
                              Varmistu toki että ovat yhtä pitkät. Vitoskoneissa ovat täysin sama kampe poislukien liittimen väri.
                              Jos v8:n vauhtipyörässä on vitoskoneiden tapaan erillinen tappi G4:lle, voi se olla katkennut...
                              Kokeilin noita antureita ristii, kipinää ei tullut. Olisiko pitänyt tulla jos toi alkuperäinen G4 mykkä ja nyt siis ton G28:n paikalla.

                              Comment


                              • #16
                                Laitoin käytetyn (ehjän) anturin ja nyt lähtee käyntiin kylmänä ja satunnaisesti lämpimänä. Eli uutta anturia tarvitsisin pikaisesti.
                                Löytyisikö keltään
                                http://www.audiclub.fi/forum/showthr...763#post431763
                                Viimeksi muokannut pptalo; 19.10.2007, 12:31.

                                Comment


                                  #17
                                  vag merkkiliike. ovh 206 e. jns:ssa

                                  Comment


                                    #18
                                    Eräs nimeltä mainitsematon merkkiliike purki ja kasasi laatikon 2 päivässä.
                                    Tosin päivään he lupasivat tehdä sen. Tuo liitty aiheeseen, että tiedoksi V-8 omistajille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja mikko04mek Näytä viesti
                                      vag merkkiliike. ovh 206 e. jns:ssa
                                      Uusi anturi ollut paikallaan pari kuukautta. Merkkiliikkeestä (kvl.) tasan 200 eur.
                                      Ja pelaa kuin puikki.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uusi auto ja lähes sama vamma. Eli ei lähde käyntiin lämpimänä.
                                        Otin anturit irti ja penkkiin. Alemmassa kuvassa lämmitän antureita, G4 eli asentotunnistin anturin ohmit lähtee heti loikkimaan ja välillä nollaan, kylmänäkin hieman koholla.

                                        http://imgcash5.imageshack.us/Himg14...=640&ysize=480

                                        http://imgcash2.imageshack.us/Himg14...=640&ysize=480
                                        Viimeksi muokannut pptalo; 20.11.2008, 23:32.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vaihdoin käytetyn anturin ja nyt pelaa.
                                          Tuli kyllä jumpattua taas vaikeimman kautta, mutta kuntoon tuli.
                                          Seuraavaksi menen suoraan merkkiliikkeeseen ja ostan uuden.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuis paljo jouduit purkaan antureiden edestä tavaraa pois et sait ton antureiden kiinnitys raudan pois? Onko toi kiinnitys rauta miten kiinni siinä vauhtipyörän kotelos? Itsellä sama vika omassa. 178e pyytävät uudesta alkuperäisestä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei tarvi purkaa muutakuin ilmanputsari jotta saa liittimet irti. Itse anturit on kiinni 2:lla 6mm pultilla.10 mm. piippuavain on osoittatunut pahaaksi millä saa löysättyä. 1/4" räikkäsarjasta hylsy, nivel ja pitkä jatko millä pyörittää pultit auki.

                                              Comment


                                                #24
                                                Minulta nuo anturit saa 95e/kpl. VAG-original osana, toimitusaika pari viikkoa.

                                                teppo.kalske@iki.fi

                                                Comment

                                                Working...
                                                X