Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 vm.90 ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 100 vm.90 ongelmat

    Kävin tänään ostaa audin niin heti löyty vikaa. Mittaristo sekoili kun pisti valot päälle ja vilkutti niin kaikki niin samaan aikaan alkoi vilkkua muitakin mittariston valoja. Hieman nyrkkiä kojelautaan niin taas toimi.

    Sitten illemmalla ajelin kotiinpäin ja ku alkoi olla hieman kylmä niin ajattelin että pistetäämpä lämpöä isommalle, niin samassa kun käänsin nupikkaa niin jumalauta ku meinas mennä metsään koko auto ku se pukkas ihan älyttömästi höyryä. Taas ku käänsi lämmönsäätövivun kylmälle niin ei työntänyt huurua ja samassa huomasin että apumiehen jalkotila oli kostea.

    Ajelin muutaman kilometrin eteenpäin niin ihan yhtäkkiä auto sammu ensin luulin että pensa loppui, mutta sit ku yritin startata niin se sano vaan että naks eli akku tyhjä. Sitten kaveri tuli akun kanssa ja pistettiin käyntiin niin samalla mitattiin mittarilla ja todettiin että auto ei lataa.

    Veikkaisin että lämppärin kenno vuotaa ja laturi on paskana ja mittaristossa on kosketushäikkä olenko oikeilla jäljillä? Niin ja auto oli seissyt pari kuukautta parkissa niin epäilin myös että olisiko se vesi tullut jostain muualta ku lämppärin kennossa?
    Viimeksi muokannut okkim; 20.9.2007, 08:18. Perustelu: Tajunnanvirtaa selkeyteytty

  • #2
    Ensiksi auto kuivamaan lämpimään talliin viikonlopun ylitse. Sitten riittävän pitkä ajo. Kokemus on ainakin minut opettanut, että paikallaan pitkään seissutta autoa ei pidä heti kylmiltään lähteä korjaamaan.

    Viat kyllä muuten viittaisivat juuri noihin sinun arvailuihisi.

    Comment


    • #3
      Jep, mittaristossa on kosketusvikaa. Korjaamiseen löytyy ohjetta foorumilta reilusti. Taitaa olla pysyvänä aiheena täällä nuo mittaristo-ongelmat.

      Vettä tulee jalkatiloihin ainakin, jos ohjaamon ja konetilan välissä olevassa kourussa (jossa sijaitsee lämppärin puhallin ja sulakerasia) on valuma-aukot tukossa. Jos on pihalla seissyt pidempään, voipi olla täynnä lehtiä ja muuta ryönää.

      Comment


      • #4
        Valuma-aukot löytyy kourun kulmista ja toinen pää etukaaren helman ovenpuoleisesta alakulmasta. Kannattaa muuten ainakin nuo alareiät tökkiä auki. Ovat melko varmasti tukossa. Itse laskin ihan letkulla vettä ylhäältä niihin reikiin, kunnes mullan tulo loppui.

        Comment


        • #5
          Tänään tutkiskelin autoa tarkemmin ja huomasin että lämppäri vuotaa. oli se muoviputki murtunut ja vettä tihkusi siitä välistä. nyt pitää hommata uus lämppäri ja vaihtaa se mutta sen vaihto taitaa olla aika isotöinen homma, sillä taitaa joutua purkamaan aika paljon tavaraa edestä? onko kellään kokemuksia lämppärin vaihdosta?

          Comment


          • #6
            Kenno maksaa noin 50e tarvikkeena.
            Vaihtoa ei voi sanoa kovin helpoksi, mutta onnistuu, kun tekee rauhassa ja käyttää voimaa vain harkiten.
            Itse olen vaihtanut kaksi kennoa ja lämppärikotelon asennus takaisin oli hankalinta kummallakin kerralla.
            Kennon lähdöt ottivat kiinni jonnekin ja niitä sai survoa kohtuullisella voimalla, että kotelo tipahti paikoilleen.

            Irroitettavaa on ainakin pyyhkijänvarret, muovisuoja, vaijerit sisältä + muuta pientä.
            Se kotelo lähtee sitten konehuoneeseen päin ja on jollain vaahdolla kiinni, ei kyllä kovin tiukassa.

            Vinkkinä: Vanhassa kennossa on vaahtomuovipaloja ympärillä ja uudessa ei, joten jotain hankaussuojaksi kelpaavaa kannattaa varata remonttia varten.

            Comment

            Working...
            X