Oliko vuotavan lämppärin kennon tunnistamiseen jotain selkeää ja varmaa keinoa?
Golfissa pukkaa ikkunat huuruun todella helposti. Varsinkin takasivulasit ja takalasi on kuin umpeen maalattuja. Rupesin jo tyhjentämään talliin tilaa kaikelle sille roinalle, mitä pitää edestä ensin purkaa pois, jotta saisi tuon kennon vaihdettua, mutta eipä toivo sittenkään taida olla menetetty.
Seuraavat asiat puoltavat mielenrauhaa:
+ Kokeilin pistää saunaksi eri asennoilla. AUTO:lla ei vedä huuruun lainkaan, vaikka kääntää lämmöt täysille. Jos kääntää ECONilla pelkälle tuulilasille ja lämmöt täysille, ei tuulilasi lähde huurustumaan. Huurtuu vain, kun pistää ECONille, lämpötilan säädöstä riippumatta. Eikö vuotava kenno pitäisi huurustaa ikkunoita aina, kun lämpöä nostaa, riippumatta siitä onko ilmastointi käytössä vai ei?
+ Kuuma ilma ei haise mitenkään glykolille.
+ Huurua voi pyyhkiä paperilla, eikä siitä jää lainkaan kalvoa. Huurustuu tosin parin sekunnin päästä uudestaan samasta kohtaa.
Mutta toisaalta taas:
- Ikkunat menee todella helposti täysin huuruun.
- Jäähdytysnestettä häviää. Konehuoneesta paikallistin yhden ainoan pienen letkuliitosvuodon, mutta ei pitäisi vuotaa niin paljon.
- Viimeksi kun sisustaa siivosin, tuulilasissa oli sisäpinnassa suuttimien kohdilla pisaroita, jotka levisivät todella sitkeästi kalvoksi. Ei ainakaan reilussa kuukaudessa ole kuitenkaan enää moisia mielestäni ilmaantunut. Olisivatko sittenkin olleet vain edellisen puunauskerran silikonijäämiä?
Kondenssiveden poistoputken etsiminen on yhä työn alla, mutta tuntuu jotenkin erikoiselta, että sitä kondenssivettä olisi siellä aina riippumatta tilanteista. Luulisi, että kesäkuumalla sitä olisi sitten reilusti ja näin kylmällä jo melko vähän. Vai pitäisikö vain vetää ovet auki täysillä lämpöjä puolisen tuntia, jotta kuivettuisi kanavat?
Jos joutuu tuon kennon vaihtamaan, niin kannattaako suosiolla ottaa marmorilta vai laadukas tarvike?
Golfissa pukkaa ikkunat huuruun todella helposti. Varsinkin takasivulasit ja takalasi on kuin umpeen maalattuja. Rupesin jo tyhjentämään talliin tilaa kaikelle sille roinalle, mitä pitää edestä ensin purkaa pois, jotta saisi tuon kennon vaihdettua, mutta eipä toivo sittenkään taida olla menetetty.
Seuraavat asiat puoltavat mielenrauhaa:
+ Kokeilin pistää saunaksi eri asennoilla. AUTO:lla ei vedä huuruun lainkaan, vaikka kääntää lämmöt täysille. Jos kääntää ECONilla pelkälle tuulilasille ja lämmöt täysille, ei tuulilasi lähde huurustumaan. Huurtuu vain, kun pistää ECONille, lämpötilan säädöstä riippumatta. Eikö vuotava kenno pitäisi huurustaa ikkunoita aina, kun lämpöä nostaa, riippumatta siitä onko ilmastointi käytössä vai ei?
+ Kuuma ilma ei haise mitenkään glykolille.
+ Huurua voi pyyhkiä paperilla, eikä siitä jää lainkaan kalvoa. Huurustuu tosin parin sekunnin päästä uudestaan samasta kohtaa.
Mutta toisaalta taas:
- Ikkunat menee todella helposti täysin huuruun.
- Jäähdytysnestettä häviää. Konehuoneesta paikallistin yhden ainoan pienen letkuliitosvuodon, mutta ei pitäisi vuotaa niin paljon.
- Viimeksi kun sisustaa siivosin, tuulilasissa oli sisäpinnassa suuttimien kohdilla pisaroita, jotka levisivät todella sitkeästi kalvoksi. Ei ainakaan reilussa kuukaudessa ole kuitenkaan enää moisia mielestäni ilmaantunut. Olisivatko sittenkin olleet vain edellisen puunauskerran silikonijäämiä?
Kondenssiveden poistoputken etsiminen on yhä työn alla, mutta tuntuu jotenkin erikoiselta, että sitä kondenssivettä olisi siellä aina riippumatta tilanteista. Luulisi, että kesäkuumalla sitä olisi sitten reilusti ja näin kylmällä jo melko vähän. Vai pitäisikö vain vetää ovet auki täysillä lämpöjä puolisen tuntia, jotta kuivettuisi kanavat?
Jos joutuu tuon kennon vaihtamaan, niin kannattaako suosiolla ottaa marmorilta vai laadukas tarvike?
Comment