Jouduin vaihtaan akun, kun oli +napa hapettunut piloille ja ilmeisesti akku vanhuuttaan hajosi, mutta uuden akun kanssa edelleen + napa pahuksen kuuma ajon jälkeen, oisko kontakti navassa jotenki huono vai mikä sitä kuumentaa. C44 100 2.6 kyseessä ja takapenkin alla tuo lyijypaino.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Akku vaihdettu
Collapse
X
-
-
Mulla piti uusia omia piuhoja kun ei pinna meinnanut enää riittää lötkän temppuilun kanssa.
Oireena: Latauksen merkkivalo on palanut himmeästi silloin tällöin ja tänään autolla pääsi ajamaan 3 km kerrallaan, jonka jälkeen totaalinen hyytyminen.
Akun miinusnapa oli kauttaaltaan sinisessä karstassa -- putsasin sen ja ekalla startilla latauksen merkkivalo sammui heti. Toisella jäi taas palamaan.
Ilmeisesti sama operaatio täällä eli kaapelikengän ja ehkä akunkin uusiminen.
Comment
-
Vanha aihe mutta sopivat oireet, joten jatketaan.
Eli mulla nyt +napa hapettuu "jatkuvasti" ja kontaktit häviää sekä kuumenee huolella. Olen nyt kahdesti puhdistanut (hiomapaperilla) sen akun navan sekä akkukengän, ja myös kiristänyt jämptisti. Silti ~muutamassa viikossa hapettuu ja kontakti hukkuu.
Mikäs nyt on sitte vialla? Siis kun tuo puhdistus ei auta, niin mistä muualta vikaa etsimään ja/tai mitä vaihtoon?
Akku uusittu viime talvena, siis alle vuoden vanha. Laturi uusittu keväällä joten sekin vasta ~puolivuotias. Akku ei varsinaisesti tyhjene eikä latauksessakaan pitäis olla mitään heikkoa. Muitakaan sähkövikoja ei ole havaittavissa, eikä mitään uusia asennuksia ole tehty vuosikausiin... Niin ja auto on C4, eli akku majailee penkin alla. +navan päällä on vielä erillinen eriste, ettei osu penkin rautoihin missään tilanteessa.
Comment
-
Comment