Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin kenno Audi 80 B4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämppärin kenno Audi 80 B4

    Vuotaa todennäköisesti hiukan, ikkunat huurussa, mutta paisuntasäiliö ei juurikaan vajene.
    Mistähän kannattaisi hankkia?(Hinta/laatu)
    Käytettyä tuskin kannattaa ostaa suurehkon homman takia?

  • #2
    Mistä tahansa tarvike liikkeestä. Maksaa n.40?. Eli ei kannata käytettyä.

    Comment


    • #3
      Eikä kannata ostaa halvinta nissenssiä, koska se homma on kuitenkin sen verran iso että kiinalaisen kennon takia sitä ei mielellään tee heti uusiksi.
      Itselläni tosin on nissens ja kestänyt jo parisen vuotta, mutta jatkuvasti pelottaa. Se on siellä vaan ihan siitä syystä että auto piti saada äkkiä nippuun ja muuta ei saanut heti hyllystä :(
      Päällä lukee todellakin made in china ja on sellaista markan kivikovaa muovia.

      Comment


      • #4
        Minä laitoin typ89:iin viime keväänä Behr (Hella) -kennon, maksoi 35 euroa Kuopion varaosakeskuksessa.

        Comment


          #5
          Paljos tuon vaihdossa menee noin aikaa, jos tarviaa joskus vaihtaa?

          Suuntaa antavaa aikaa lähinnä..

          Comment


          • #6
            Pari iltaa rauhallisesti tehden. Mikään ei oikeastaan ole vaikeaa, mutta ottaa aikaa.
            Okei ilmastointikotelon halkaiseminen paikallaan on vaikeaa. Ilmastoiduissa siis kotelo pitää pystysaumasta halkaista kahtia jos ei halua laskea aineita ulos ja pultata putkia irti höyrystimestä.

            Comment


            • #7
              Pari iltaa meni itseltänikin. Seuraavan kerran onnistunee jo illassa, kun tietää mitä pitää tehdä.

              Comment


                #8
                Kiitos tiedoista, taita olla kulutustavaraa kun tarvikeliikkeistäkin saa...

                Comment


                • #9
                  "Päällä lukee todellakin made in china ja on sellaista markan kivikovaa muovia."

                  Minulla ei lukenut mitään kennossa. Pakkauslaatikossa Nissens ja sopivuus eri audimerkkeihin. Jospa olisi Tanskalainen?:)

                  Comment


                  • #10
                    Mitenköhän ton kennopaketin saa irti? oon rintapellistä irroittanut muutaman mutterin ja siitä raitisilmasuodattimen vierestä pari. Missäs muualla on vielä ruuveja piilossa?

                    Ja jotenkin tuntuu se jaloillepuhallussuutin olevan tiellä, niin pitääkö se ottaa irti, ennekuin kennopaketin saa pois?

                    ja auto siis ilmastoimaton 80 B4 '94
                    Viimeksi muokannut nufan; 21.5.2010, 21:20.

                    Comment


                    • #11
                      Se jalkatilasuutin setti ahistaa siinä vähäsen. Kanntaa kattoo ettei oo mistään niitattu kiinni kuten mulla oli tehty. Ite kyllä otin sen irti niin sai kennopaketin kätevästi pois, mutta se paikkalleen laittaminen ei ollukkaan enää niin kivaa, mutta kyllä se sinne meni. Ootko irrottanu sen kennopaketin siitä puhaltimelta tulevasta kanavasta? Ite otin myös sieltä raitisilmasuodin kotelosta kaks pulttia irti että kanava antaa periks mutta ei se sieltä halunnu pois tulla herkästi joten en repiny. Ja kasatessa huomasinkin ECU:n (?) olevan siellä takana kiinni ja johot ei ollu kovin pitkät, joten hyvä vaan etten repiny.
                      Sekotan soppaa kun liittyy vähän tähän hommaan. Kävin kyselemässä tarvikepuljuista uutta raitisilmasuodatinta mutta just moottorikoodilla 3A ja AAD oleviin kasikymppisiin ei sais suodinta ainakaan tarvikkeena ja laakkonen olisi muka ainut josta VOISI saada uuden. Mutta kaikkiin muilla koneilla varustettuihin kyllä saa. Yhen puljun kaveri näytti 1.8E:n raitisilmasuodinta, mutta siinä oli kiintee muovi "kaulus" ja näytti pitemmälle.

                      EDIT: Itellä on nyt tuollainen Hellan kenno, jänskä kun naapuri kaupungista olis saanu puoleen hintaan, ite jouduin pulittaa melkein 70€

                      Comment


                      • #12
                        Noniin. Vihdoin pääsin jatkamaan purkuhommia ja lähtihän se möhkäle irti.

                        Nyt olisikin sitten sellainen kysymys, että millä toi lattiamatto kannattaa puhdistaa?
                        Siihen on imeytetty arviolta 4-5 litraa jäähdytysnestettä :D

                        Comment


                        • #13
                          Maton voi pestä ihan vedellä. Hiukan kotikäyttöön tarkoitettua yleispuhdistusainetta joukkoon niin hyvä tulee. Luonnollisesti tämä konsti on tarkoitettu tehtäväksi auton ulkopuolella.
                          Nyt kun lämppäri on pois ei mattoa pidä paikallaan kuin keskikonsoli, etupenkit, kynnyslistat ja takapenkin etureuna. Matto pihalle, hyvä pesu ja huuhtelu ja sen jälkeen kunnollinen kuivaus vaikka ulkona tuulessa.
                          Autossa paikoillaan ollessa tahtoo kuivuminen olla sen verran huonoa että penkin alla kasvaa herkkusieniä ennen kuin matto on kuiva. Tietysti lämpöpuhaltimilla asiaa pystyy auttamaan.

                          Comment


                          • #14
                            Joo. Kyllä oli tarkoitus ottaa matto ulos asti, kun sitä jäähdytysnestettä on ihan lammikoina auton lattialla.
                            Mutta tämä tieto, että normaalit pesuaineet riittää, tuli tarpeeseen. Kiitokset.

                            Comment


                            • #15
                              Noniin. Nyt on kasausvaihe menossa ja yksi isohko muovin palanen ei löydä paikkaansa.
                              Eli tietäiskö kukaan mihin osa kuuluu? Kuvat löytyy linkistä

                              http://kaipatjas.1g.fi/kuvat/audi/

                              Kiinnitys ilmeisesti muovinastalla

                              Comment


                                #16
                                Jos kuvassa oleva numero on oikein (8A0971825), niin sen perusteella "releiden" suoja (RS2?). En muista kyllä omassa ässässä tuollaista nähneeni...

                                Comment


                                • #17
                                  Audi 80 1993

                                  Missä päin pk kannattais viedä lämpärin kennon vaihtoon? kuulema on aika kallis homma. Autona on Audi 80 1.9tdi 1993
                                  Jos on kokemuksia, niin antakaa vihjeitä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei kai se nyt niin kauhean kallis homma ole? Itse kenno ei paljoa maksa. Vaihto onnistuu myös itse jos on vaan paikka jossa vaihtaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      itseä ei innosta vaihtaa koska ei ole tallia (nyt talvella)

                                      Comment


                                      • #20
                                        on muuten kallis homma 600€ MT-Autosähkö Oy pelkät työt
                                        taidan pistää audin paaliin

                                        Comment


                                          #21
                                          Kuten jo ketjun alussa oli kerrottu, ei se ihan pieni työ ole, varsinkaan jos on ilmastointi. Tunteja kertyy varmasti ja korjaamotuntihinnoilla tulee kyllä laskua. Foorumillakin vaikuttaa muutama toimija, heiltäkin kannattaa kysellä, josko tekevät halvemmalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            joo ilmastointi löytyy. foorumillakim vaikuttaa toimija nimiä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              No joo. Ilmastoinnin kanssa mahtaa olla veemäinen. Omaan coupeen vaihoin niin kyllä se viikonlopussa onnistuu. Ja siinä rauhaksiin. Ois tähän satkuun seuraavana vuorossa. Ei kyllä pahasti vuoda. Kerran oli kangasnatto vähän märkä. Ei sitä pääsis näkemään jostakin että vuotaako? Ikkunat on kyllä melko huurussa, mutta voikohan kun hammastanko vuotaa niin huurut tulla sisään kun pakosarjan päälle ruikkii.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ite vaihdoin pari kuukautta sitten omaan B4:ään. Alle tunnissa oli kojelauta pois, toinen tunti meni ilmastoidun lämmityslaitteen kotelon katkaisuun, kotelon pesuun, kennon vaihtoon ja kotelon takaisin liittämiseen. Siihen reilu tunti päälle kojelaudan kasausta. En toki ollut aivan eka kertaa asialla, mutta ei ammattilaisella varmasti paljon pidempään mene vaikka ei olisi koskaan vastaavaan tehnyt. Foorumillakin vaikuttaa useampikin korjaamon edustaja pks ja uskallan arvata, että hinta pysyy selvästi alle 600:ssa. Tosi halvalla onnistuu vain tekemällä itse.

                                                Ongelman tapaavat muodostaa jälkikäteen tehdyt radio- ja hälyasennukset. Tehdaskuntoinen on helppo ja aika kivuton homma.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  lämppärin kenno S2 vs 80

                                                  Onko kenno malliltaan sama S2:ssa ja perus 80:ssä?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    On se.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X