Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin vika - opettavainen tarina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin vika - opettavainen tarina

    http://www.lanzo.se/auto/audi.html

    Where we went wrong?

    We made an assumption! When will we ever learn?

    #2
    Kyllä!

    Olen tuon jo joskus vuosi sitten suunnilleen lukenut. Sitä en vieläkään ymmärrä miten moottori muka sammuu, jos TDC ei tule hall-aukossa, mutta hallin voi nypätä irti käyvästä koneesta eikä sammu. Vai johtuuko puutteellisesta lontoon ymmärryksestä?

    Yksi asiavirhe tuolla kyllä on. Vauhtipyörää ei voi laittaa väärään asentoon, vaikka siinä ei olekaan tappia tai kiilaa. Pulttijako ei ole tasainen vaikka äkkikatsomalta vaikuttaakin.

    Comment


      #3
      Luin tuon ja luulin aluksi että jakajasta oli ratas lähtenyt liikkeelle, mutta sehän oli vaihdettu kokonaan.

      Jotenkin tulee mieleen viimekesäinen painiskelu NM:n kanssa, välillä toimii kuin rasvattu sika ja välillä takkuaa. Se on varmaan vaihteeksi purettava ja käytävä tuo ajoituskuvio vielä kerran läpi.

      Comment


      • #4
        We made an assumption!
        Never assume because it makes an ass of u and me

        Comment


        • #5
          miten moottori muka sammuu, jos TDC ei tule hall-aukossa, mutta hallin voi nypätä irti käyvästä koneesta eikä sammu.
          Voisiko kyse olla siitä että hall-aukko-tilanne on silloin kun signaali on alhaalla, ja ei-aukko silloin kun signaali on ylhäällä. Nyt jos anturin ottaa käyvästä koneesta irti, on tilanne sama kuin aukko olisi koko ajan kohdalla. Sen sijaan startatessa hallin ollessa irti ja ko. signaalin koko ajan alhaalla, ei motronikki enää tiedä mikä pytty on kohdalla vaan olettaa ensimmäisen vastaan tulleen TDC:n olleen ykköspytyn.

          Pelkkää spekulaatiota, mutta kiinnostavasta aiheesta. Aiemmin pohdittiin miksi eräs AAN starttaa vain kylmänä, mutta käy ok myös lämpimänä. Viaksi muut tiesivät sen kummemmin perustelematta hall-anturivian. Silloin päättelin että hall:ia käytetään vain starttausvaiheessa ja koneen käydessä siitä ei enää olla kiinnostuneita. Tämän perusteella lisättäköön päättelyyn vielä ehto että sen signaali ei saa nousta väärässä kohtaa ylös.

          Comment


            #6
            Hallia käytetään koko ajan koneen pyöriessä sytytyksen ja ruiskun ohjaamiseen sekä nakutuksen torjuntaan. Mikäli anturitieto putoaa pois jonkin säännön mukaan eli motronikki tulkitsee sen vialliseksi, sytytys ja ruisku alkaa toimia kierrosnopeudesta laskettujen arvojen varassa, pudottaa ennakoita jonkin 6 astetta ja nakutuskontrolli putoaa pois. Näin väittää tehtaan koulutusmateriaali 3B:n kohdalla ja muistelen että hyvin pitkälle sama periaate on myöhemmissäkin versioissa.

            Comment


              #7
              Kiitos arvokkaasta lisätiedosta.

              Tästä on luultavasti apua omaankin probleemiin virilastujen kanssa. Pitää koittaa nypätä käyvästä koneesta irti ja tsekata mitä tapahtuu.

              Comment


                #8
                Mainostetaan vielä seuraavaa sivustoa : http://www.quattro.ca/

                Sieltä löytyy nuo tehtaan training manualit 3B ja AAN & V8 motronikeille, niiden toimintaperiaatteet on selitetty hyvin selkeällä lontoon murteella periaatekuvilla höystettynä.

                Comment

                Working...
                X