Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etuoven lasi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Etuoven lasi

Löytyisikö tietoa / kokemuksia A6 -99:n sivulasien ongelmaan. Elikkä lasi jotenkin " tipahtaa " avattaessa takareunasta ja nostettaessa ylös jumittuu. Käsillä takareunaa nostettaessa lasin saa moottorilla kiinni.

Otin oviverhoilun irti, mutta mitään ihmeellistä sieltä en löytänyt, muutaman kuvankin sieltä otin, mutta ei paikkaa mihin niitä linkittäisin.

Kaikki näytti olevan ehjänä. Lasissa kiinni sellaiset siniset muovipalat jotka nekin näyttivät ehjiltä.

Voisiko vaijerisysteemeissä olla jotakin piilevää vialla?

Tämä nyt ei varmaankaan ole suoraan vastaus kysymykseesi - juolahti vain mieleen kun luin tuota ongelman kuvausta. En siis tiedä minkälainen systeemi A6:ssa on, mutta vanhassa autossani sivuikkunoiden kanssa oli ongelmia, koska ikkuna ei noussut/laskenut suoraan alas. Näin ollen rupesi ahdistamaan urassaan. Ikkunassa oli tosin alareunassa metallikisko kiinni - ei siis vaijeri ja se oli käsinveivattava. Sama kaltainen syy saattaa kuitenkin olla kyseessä.

Comment

Mulla esiintyi lähes samanlainen vika apparin ikkunassa. Huomasin sen syksyllä, kun olin vaihtamassa talvirenkaita alle ja avasin apparin ikkunan. Se aukesi mielestäni normaalisti, mutta kun ikkunaa yritti sulkea, niin n. puolessa välissä ikkuna alkoi kanittamaan ja sen jälkeen moottori kelasi ikkunan automaattisesti takaisin alas.

Sain tapella ikkunan kanssa about 15 minsaa, ennen kuin edes jotenkin kiinni. Ei auttanu muu kuin vetää ikkunaa voimalla ylöspäin samalla kun sulki ikkunaa. Lopuksi piti vielä poistaa ovipahvi ja nostaa lasia sitä kautta n. sentin verran, jotta ikkuna meni kokonaan kiinni.

Nyt olen sitten koko talven välttänyt apparin ikkunan aukaisua. Jos löydät tuon vian aiheuttajan, niin pistä tänne kommenttia.. Itse ajattelin katsoa probleemaa tarkemmin kunhan kevät tulee..

Comment

Muistan hämärästi että jollain palstalla aikaisemmin olisi asiaa käsitelty. Ikkunoille on olemassa verkoilun alla ylhäällä muoviset ohjurit jotka tuppaa kulumaan/hajoamaan ja ikkuna ei sen jälkeen toimi kunnolla. Ne oli muistaakseni molemmilla puolilla todella vaatimattoman näköiset postimerkin kokoiset ohjurit.

Muistako joku?

Comment

Muistaakseni vastaanvanlaisesta on keskusteltu= haulla: Sähköikkunoiden toiminta Audeissa (A6)

Comment

Working...
          X