Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alkuperäiset kangasmatot. Käyttääkö niitä kukaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäiset kangasmatot. Käyttääkö niitä kukaan?

    Moi,

    Uuden auton mukana tulee ilmeisesti aina kangasmatot.
    Itse en oikein niitä osaa käyttää. Tuntuvat niin epäkäytännöllisiltä kesälläkin.
    Ovat paskaset ihan heti. Ehkä tähän vaikuttaa autoni sisustuksen vaalea väri

    Talvellahan niitä ei voi käytää ollenkaan. Kastuvat heti.

    Mitens muut? Käytättekö kangasmattoja?

    Oletteko saanet käytetyn mukana kangasmattoja?
    Viimeksi muokannut moikari; 3.9.2007, 19:46.

  • #2
    Kesällä kankaiset, talvella kumiset. Mustissa ei kaikki tahrat heti näy. Menee minusta ihan hyvin vaikka auton sisusta vaalea onkin.

    Comment


    • #3
      Edellisessä autossa käytin kankaisia kesät, talvet. Eipä kastunee, kun osasi kenkänsä kopistella ennen autoon menoa.
      Nykyisessä talvella kumiset ja kesällä kankaiset.
      Mielestäni kankaiset sitoo pölyä/ hiekkaa-->ei sisäilmassa leijaile niin paljon.

      Comment


      • #4
        Mun mielestä kankaiset on paremmat.
        Molemmissa autoissa sellaiset ja niin oli B5:ssä myös.
        Eli käytössä on.

        Comment


        • #5
          Kankaiset käytössä kesät ja talvet. Imuroimalla säännöllisesti näyttää aina asialliselta ja ei tosiaan talvellakaan kastu kun muistaa kopistella kenkiä. Ja tallissa ikkunat auki kuivuu. En vaihda kyllä kumisiin ainakaa näillä näkymin.

          Comment


          • #6
            Sama tääl kangasmatot ehdottomasti paremmat. Jo ulkonäkö syistäkin.! Suosittelen..

            Comment


            • #7
              Täälläkin kankaat kesällä ja kumiset talvella. Mielestäni kankaiset on jopa helpompi pitää puhtaana, antaa kuran kuivua ja sitten vaan harjaa sen pois. Välillä ehkä pesee mäntysuovalla ja juuriharjalla kevyesti.
              Kumimattoja saa taas huolella hangata tarkasti, ettei jää läikkiä..

              Ja kumiahan se kangasmatonkin pohja on -> ei se vesi pääse läpi asti.

              Comment


              • #8
                Kankaiset absolutely. :)

                Tavis-Toyotissa menee nuo kumiset, Audissa ehei.

                Comment


                • #9
                  Kesät kankailla, talvella sitten kumimatot alle.

                  Comment


                  • #10
                    Siellä ne on maanneet kumimattojen alla niin omassa kuin vanhempienkin autoissa, kun on tullut molemmat auton mukana. Ei ole uskaltautunut niitä likaamana, kun ei tiedä miltä näyttävät sen jälkeen. Ehkäpä vois kokeilla hyvien kokemusten innoittamana...

                    Jalkojen kopistelemisesta puheen ollen. Ihmetyttää kun joidenkin pitää mennä jalat edellä autoon ja potkia helmoja mennessään. Onpa kiva, jos omistaja on pistänyt siihen jotkut maalatut muovihelmat. Tai vaikka olis ihan vakiotkin, jos kyseessä ei ole potkijan oma auto. Paljon paremmin jalat puhdistuu lumesta, kun ensin istuu autoon perä edellä ja sen jälkeen hakkaa jalkoja yhteen. Mutta mahtaako tuo sisäänmenotapa kuluttaa istuinverhoilun reunoja pahemmin?

                    Comment


                    • #11
                      Kangasmatot on täälläkin kesät talvet. Ei se vesi tosiaan niistä läpi mene, koska pohja on kumia. Kankaiset on paremmat, ei pääse se vesikään loiskumaan edestakaisin talvella (jos nyt sattuisi lunta sisään tulemaan)

                      Minäkään en ymmärrä noita helmaan koputtelijoita. Vaikka tarkoitus on hyvä, ei niitä kenkiä autoon pidä kopistella vaan toisiinsa. Ärsyttävää vaan kun joku tulee autoon ja kerkeää kengät jo siihen potkimaan kun ei tajua etukäteen valistaa. Eikä aina viitsikään olla niin nipo, jos vaikka joku jo olisi homman hokannut...

                      Comment


                      • #12
                        Edellisessä kesää talvea kankaiset, tällä hetkellä kumiset. Kankaisista pidän enemmän, siistimpinä säilyy ja mukavamman tuntoset ja näköset.

                        Olisko kellään myydä C4 farkkuun kankaisia alkuperäisiä tummia mattoja?

                        Comment


                        • #13
                          Tyhjentäviä kommentteja laadukkaiden tekstiilimattojen puolesta. Matoissa on isoja eroja ja kunnon settien hinnat ovat jossain satasen molemmin puolin.

                          Vaikka ajelenkin lähinnä tavara-autoksi luokiteltavalla kulkineella, en voinut olla hankkimatta muotoon ommeltuja velourimattoja.

                          Coupessa oli aikanaan uudesta saakka pelkät (mustat) velourimatot ja ihmettelin niiden hoidon helppoutta. Pohjahan niissä on jykevää kumia eivätkä ole sotkeutumassa jalkoihin, kuten kumimatoilla on joskus tapa. Talvellakin noista oli helppo kopistella lumet pois. Ihmettelin aina, että mihin se matolle sulanut vesi matosta hävisi.

                          Lötkössä on alkuperäiset, harmaat kumimatot ja kerran kesässä niille on tehtävä lipeäpesu, kun ovat niin likaiset. Melkein joutaisivat kuluneina vaihtoon.

                          Comment


                          • #14
                            Kumia en ole käyttänyt koskaan omissa autoissa :) laadukkaat kangasmatot mielestäni auttaa pitämään auton sisältä siistimpänä. Lisäksi siistit kangasmatot tuovat heti autosta tyylikkäämmän vaikutelman. Eikä talvellakaan ole isompia ongelmia ollut. Pitää vaan muistaa talvella pitää matot suht kuivina. Mua kans suunnattomasti ärsyttää nuo helmaanpotkijat, sisäänkaristelijoista puhumattakaan.

                            Comment


                            • #15
                              Kommenttini myös laadukkaiden ja istuvien (alkuperäisten) kumimattojen puolesta. Koppuraiset marketin kaukalomatot on asia erikseen. Itse olen käyttänyt kumimattoja koska jostain syystä kammoan kankaan kastumista vaikka niissä onkin se kumi pohjapuolella. Onhan ne kyllä kumisia paremman näköiset, puhtaina siis.

                              Comment


                              • #16
                                Itse käytän pääsääntöisesti molempia, joskus kesän kuivilla pelkkiä kangasmattoja. Hyvää tuossa molempien käytössä on että huomattavasti vähemmän tavaraa pääsee varsinaiseen lattiamattoon kuin käyttämällä pelkästään kumi- tai kangasmattoa. Kaukalomatto kuskilla on myös ehdoton - kaiken mikä ei kopistelemalla lähtenyt voi hieraista siihen.

                                Comment


                                • #17
                                  Minulla on omassa B5:ssä B6:n kangasmatot, eli eivät ihan sovi kiinnikkeisiin mutta pysyvät silti yhdelläkin nastalla paikoillaan. Helppo nuo on pitää siistinä kun tosiaan antaa kuran kuivua ja sitten vain harjaa / imuroi sen pois.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kankaat kesän talven kans jo ulkonäkö syistäkin. Ja minust helpompi kangasmattoja pitää puhtaana ku kumisia.Kumi mattoon ei tarvii ku kerran tul märillä kengille ja sit ku vesi kuivuu mattoon näyttävät taas siivottomilta.Kangasmatois ei vastaavaa probleemaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aina on kankaiset matot ollut ja tulee olemaan. Just meni itse asiassa pari kierrosta vanhoja mattoja roskiin..

                                      Comment


                                      • #20
                                        en ikinä. mulla ne roikkuu seinällä ja autossa motonetin halpis kuramatot. ei noitten kangasmattojen kanssa voi elää. aina ne menee likaiseksi ja ei jaksa yksinkertaisesti pestä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kesällä kangasmatot ja talvella kumiset. Kangasmatot on sentään niin paljon siistimmän näköiset kuin ne ankeat kumimatot.. Talvella kuitenkin lumi/vesi on helpompi kuivatella niiltä kumimatoilta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kankaat kesällä, kumimatot talvella.

                                            Helpot ne on pitää puhtaana vaikka sisustan värinä onkin vaalea beige. Olen itse asiassa harkinnut myös talveksi noiden jättämistä paikoilleen.

                                            Toisaalta myös pitää muistaa että etumatot maksaa luokkaa 50-70? joten ei niitten uusiminen muutaman vuoden välein konkurssiin ketään aja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Teidän kokemusten rohkaisemana taidanpa ottaa kangasmatot käyttöön.

                                              Siellä ne ovat roikkuneet seinällä parivuotta....

                                              Comment


                                              • #24
                                                Edellisessä autossa kangasmatot kesät talvet. Helppo oli pitää siistinä,
                                                mutta kun ei ilmeisesti olleet alkuperäiset eivät tahtoneet pysyä paikallaan. Nyt kumimatot ja nekin on helppo pitää siistinä kun auton pesun yhteydessä vähän katuharjaa näyttää niin avot. :p

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kankaiset kesät talvet. Hyvin pysyvät paikoillaan, kun on nuo kiinnitykset lattiassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aina ennen on ollut kumiset matot, mutta nyt ostin tuohon ysikymppiin Custom Auto Craftista testimielessä kankaiset. Matot ovat oikein fiksut ja hyvin istuvat. Paremman näköisetkin kuin kumiset, mutta sotkuvat helposti kun autoon nousen yleensä sorapihalta.
                                                    Merkki- ja mallikohtaiset hyvin istuvat kumimatot ovat silti mielestäni yhtä hyvä vaihtoehto jos ei pysty/viitsi siivota autoa viikottain tms.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X