Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ja ilmastointiongelma vaihteeksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 ja ilmastointiongelma vaihteeksi

    En nyt oikein haulla löytäny mitään vastaavaa vikaa keltään..

    Eli ongelma on että jonkun aikaa ajeltua ilmastointi rupeaa pikkuhiljaa hyytymään eikä puhalla enää ilmaa lopulta sisälle ollenkaan vaikka laittaisi LO asentoon. Jossain kyllä kuuluu huminaa että puhallin puhaltaa mutta sisälle tulee hyvin vähän. Keskisuuttimella kun pitää kättä niin juuri ja juuri tuntee ilmavirran ja sekään ei ole enää kylmää.
    Sitten kun ilmastoinnin napsauttaa pois päältä niin rupeaa kiihtymään ilmantulo ja kylmenemään. Noin minuutin päästä tulee jo ilmaa niinkuin täydellä teholla pitää mutta sitten rupeaa lämpenemään sellaiseksi niinkuin ilman ilmastointia yleensä on..
    Tämän jälkeen kun taas laittaa ilmastoinnin päälle niin toimii ihan normaalisti. Tulee kylmää ja kovaa tarvittaessa tunnin tai pari jonka jälkeen taas hyytyy pikkuhiljaa.

    Mikähän tuommosen aiheuttaa?

    Freonit äskettäin täytetty ja ongelma oli jo ennen sitä..
    Ainiin ja tänään rupesi tulemaan höyryä tms. keskisuuttimesta motarille kiihdyttämisen jälkeen ja napsautin ilmastoinnin pois ja höyryn tulo loppui eikä tullut sen jälkeen vaikka oli ilmastointi päällä.

  • #2
    Joku ilmaläpistä epäkunnossa. Lue vikakoodit. Onnistuu ilmastoinnin näytöstä.

    Tuo höyry voisi viitata lämppärikennon vuotoon.

    Comment


    • #3
      Ok.. Täytyy tutkailla.

      Comment


      • #4
        Kuulostaa enemmänkin höyrystinkennon jäätymiseltä. Näin loppukesän kosteilla keleillä kennon pinnalle kerääntyy paljon kondenssikosteutta, joka sitten siihen jäätyessään tukkii ilmankulun juuri kuvaamallasi tavalla.

        Systeemissä on/pitäisi olla termostaatti, joka kytkee kompressorin pois, kun jäähdytetty ilma menee pakkasen puolelle, mutta ainakaan omassani se ei tiedä mitään, joten jäätymisilmiö on tuttu. Tehokkain lääke siihen on juuri tuo ilmastoinnin lepuuttaminen aika ajoin, itse suljen sen pariksi minuutiksi puolen tunnin-tunnin välein. Kun auton jättää parkkiin ajon jälkeen, alle tulee jään sulaessa melkoinen lätäkkö.

        Se höyry suuttimissa on myöskin ilmastoidussa täysin normaali ilmiö joillakin keleillä, monen auton käsikirjassakin huomautetaan asiasta.
        Ei siis syytä huoleen.

        Comment


        • #5
          Omassa b6:ssa ollut kevään aikana vastaava ongelma.
          Missä kyseinen termostaatti / anturi sijaitsee?
          Voiko johtua kylmäaineen vähyydestä?

          Comment


          • #6
            Jos halutaan seurata häyrystinkennon pintalämpötilaa jäätymisen estämiseksi, tulee anturin olla höyrystinkennossa kiinni.
            Mutta jäätymisen estämäseksi voidaan seurata myös esim imuputken pintalämpötilaa anturin avulla!

            t.e.m.e : Haisiko se "höyry" minkälaiselle?
            Viimeksi muokannut Murre; 7.6.2008, 12:42.

            Comment


            • #7
              Jatketaas tähän. Eli autossa automaattiilmastoinit mutta ilmastoinin säätöyksikkö ei vissiin ole alkuperäinen koska se on hiven erinlainen ulkoisesti ja sen valaistus on oranssi punaisen sijaan. Ilmastoininkompuran hihna ei ole paikallaan ilmastoinisekoilun vuoksi.

              Ongelma ilmeni viimevklla. Käynnistäessä auto kylmänä näyttää ilmastointi työntävän van 2C´asteista ilmaa, mikä ei pitäisi olla mahdollista, eikä siihen vaikuta lämpötilan säätö, vain puhalluksen nopeutta voi säätää. Sitten autolla ajaessa ja moottorin lämmetessä lämpötila nousee itsestään 50C´ ja autossa on todella kuuma. Edelleenkään lämpötila säätö ei reakoi.
              Välillä reuotessa puhallusta päälle pois päälle pois saattaa toiminta palautua normaaliksi vähäksi aikaa, kunnes se alkaa taas itsestään säätelemään lämpötilaa 5-40 asteen välillä.

              Vaihtoon menenee varmaan ohjainyksikkö??
              Viimeksi muokannut Sissonen; 5.12.2008, 09:56.

              Comment


              • #8
                Saattaa olla ohjainyksikkö valmis?!

                Comment


                • #9
                  Eli siis ohjaus paneeli ei se ilmastoinin ohjausboxi mikä sijatsee jossain koelaudan sisällä..

                  Comment


                  • #10
                    Ohjauspaneli = ohjainyksikkö

                    Comment

                    Working...
                    X