ABS valo palaa ja tsekkeri sano että maadoitusvika oikeassa takarenkaassa, ja oikeassa eturenkaassa olis nopeusanturissa joku vika. Neuvoja?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS valo palaa
Collapse
X
-
ABS vika
Minulla on semmoinen ongelma, että melkein aina kun kytkee virrat autoon kuuluu 3 piippausta ja punainen huutomerkki alkaa vilkkumaan, samalla ABS-valo jää palamaan.
ABS-purkilta kun käy heiluttelemassa sitä liitintä missä kulkee signaalit yms. vika häviää joskus. ABS-jarrut eivät toimi. Onkohan ABS-purkki sökönä, eli onko siinä nyt se tyypillinen vika että se 1 juotos on irronnut.
Kaikki jarrupalat- ja levyt on uusittu, lisäksi eteen on vaihdettu vänkärin puolelle laakeri ja taakse kuskin puolelle on myös vaihdettu laakeripaketti (sisältää myös navan). Näiden jälkeen ei vika ole poistunut. ABS-antureita on myös puhdisteltu. Lisäksi olen elektroniikka puhdistusainetta ruiskuttanut siihen liittimeen ABS-purkilla, mutta ei vaikutusta. Jotenkin vaikuttaa että vika olisi nimenomaan ABS-boksilla.
Pörhöllä eivät saaneet yhteytta boksiin. Sanoivat vain että varaa sähkömiehelle aika niin se alkaa tutkimaan asiaa 86? tuntitaksalla. Ei oikein kuulosta järkevältä.
Mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa, jos vika on tuossa boksissa niin luultavasti korjautan sen töissä.
Comment
-
Minkälainen homma se oikeasti on korjata? Voiko vika olla siinä ABS-purkin liittimessä. Miten sen liittimen heiluttelu vaikuttaisi siellä sisällä olevan juotoksen heilumiseen.
Siitä purkistahan pitäisi vissiin kuulua neljä naksahdusta virtojen päälle laiton jälkeen, jos kaikki on kunnossa. Ainakin niin minulla kuuluu, jos käyn heiluttelemassa sitä liitintä, silloin kun se sillä heiluttelulla suostuu kommunikoimaan.
Joka tapauksesa tuo on pirullinen vika, kun sitä ei pysty varmuudella testaamaan, että missä se on ja Pörhölläkään eivät osaa mitään tehä ilman kunnon veloitusta.
Comment
-
Voin sanoa 99% varmuudella, että sulla on se tyyppivika boksin sisällä.
Se liittimen heiluttelu sen verran tärisyttää sitä boksia, että se katkennut lanka ottaa välillä kontakstia. Murtuma on niin pieni, että sitä et nää paljaalla silmällä, joten pieni heilahdus kytkee sen välillä kiinni.
Korjaaminen ei ole kovin helppoa. Siihen on omat ammattilaiset kuten www.BBA-reman.com.
Itse olen noita muutaman korjannut suht heikolla menestyksellä. Suurin osa on joko ollut korjauskelvottomia tai korjaus on mennyt pieleen. Kyseessä on kuitenkin hiuksen paksuisia johtimia.
Turvallisin vaihtoehto on tilata kerhon varaosakanavan kautta uusi boksi.
Comment
-
Mitenkäs tuon boksin saa helpoiten irti tuosta hydrauliikkaosiosta? On aika ahdas paikka kun siinä vieressä on heti tuulilasinnestesäiliö. Pitääkö se säiliö irrotella ensteks että saa sitten sen boksin siitä irti?
Ajattelin että jos työpaikalla kokeilisivat korjata sitä, kun tekevät semmoista työkseen joka päivä, niin ei heti tarvis alkaa sijoittamaan uutta boksia. Ihan vain kiinnostaisi tietää että missä hintaluokassa boksit pyörivät, Pörhöllä sanottiin että noin 1000? maksaa uus?
Comment
-
Olisin kyllä varma tuosta boxin viasta. Ainakin 6-koneisessa A4/S4 boxin voi irroittaa ilman tuulilasinpesunestesäiliöön koskemista.
Ohjeet irroitukseen
- Auto kuskin puolelta ilmaan, rengas irti, sisälokasuoja irti
- Otetaan ABS-boxin elektroniikkayksikön piuhat irti (2 kpl, joista toinen alla)
- Avataan 6 kpl torx-ruuveja, jotka pitävät elektroniikkayksikön kiinni
- Vedetään elektorniikkayksikköä ulos ja otetaan se alakautta pois
Uusi Audilla 697e, uusi Saksasta 495e, korjaus alle 200e.
Arvioidut työkustannukset Audi Centerillä 150e.
Lisätään nyt vielä, että hydrauliikkayksikköön ei tietenkään tarvi koskea.Viimeksi muokannut RS_Performance; 22.8.2007, 18:17.
Comment
-
Noniin.
Irrotin boxin ja saatiin korjattua kyseinen vikakin boxista.
Korjaus tehtiin kylläkin hieman erilailla kuin siellä venäläisten ohjeissa, eli otimme ne kummatkin langat irti jotka olivat sieltä bondauksien toisesta päästä irti kokonaan ja juotimme kokonaan uuden johdon noiden kahden tilalle. Lämpö on avainasia tuossa korjauksessa. Tosi vaikea saada tinaa juottumaan sinne varsinkin siihen keraamiselle levylle vaikka käytimme juoksutinta.
Ei mikään kovin paha juotoshomma ollut. Ja vikakin löytyi heti niistä kahdesta ohkasesta langasta.
Comment
-
Juu se kannattikin irrottaa kokonaan. Olen nähnyt tapauksia, jossa molemmat päät on murtuneet.
Tosiaan se keraamisen levyn pää on harvinaisen hankala juottaa. Ei meinaa millään tarttua vaikka käyttää juoksutetta.
Tiedän tapauksen mihin mikko viittaa :)
Mäkin sanoin "Ei mikään kovin paha juotoshomma ollut.", mutta juotos pysyi kiinni vissiin 2kk.
Comment
-
Toivottavasti se kestää nyt etes katsastuksen yli;) Kokeilin kyllä pinseteillä nykiä sitä uutta piuhaa joka siihen kolvattiin ja ei se kyllä siitä mihinkään irronnut, joten luultavasti siinä ei ainakaan kylmäjuotos ole. Pitäisi siis kestää kyllä tärinää yms. Sen kannen joka siitä kovertamalla irrotettiin, liimasin kuumaliimalla.
Mietin sitäkin että olisiko pitänyt niiden bondauslankojen päälle ruiskuttaa kuumaliimaa päälle, että eivät nekin katkeilisi. Ainakin se olisi helpottanut sitä sen uuden piuhan kolvaamista, koska eivät olisi sitten olleet niin helposti siinä sössittävissä.
Taidan käyttää autoa heti katsastuksessa.
Comment
-
Hei. Mulla on vm. 2000 Audi A2. Jäi vahingossa käsijarru päälle parin kilomerin matkalle, ja nyt ABS valo palaa koko ajan, ja muutaman kilometrin jälkeen kuuluu piippaus ja luiston valo syttyy.
Jarrut toimii kyllä.
En voi antaa edes tekosyytä, ihan oma vika. Kortti ollut neljä päivää ja vaan unohdin. Nyt pelottaa ihan hemmetisti, että toi vaatii jonkin kalliin korjauksen, johon mulla ei oo varaa... (Meillä on muutenkin tiukkaa. Auto hankittiin pakosta.)
Eli oisko joku ihana henkilö Porin alueella valmis auttamaan, jos tuolle pitää tehdä jotain?
Tärkein kysymys on, että mitä? Kotiin mun on se nyt pakko ainakin ajaa.
Comment
-
Kyllä voit silti autolla ajaa, ABS:t ei vaan toimi, eli jarrut lukittuu hätäjarrutuksessa. Viimeistään ennen katsastusta pitää saada kuntoon muuten ei mene läpi.
Katso tästä jos joku Porin alueelta pystyy lukemaan vikakoodit. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...at#post1923671
Comment
-
Näissä on kyllä sen verran herkkä tuo esp/abs:n pyörintänopeustunnistus että jos se on tunnistanut laahaavien takapyörien ja vetävien etupyörien välillä riittävän kauan (pientäkin) nopeuseroa niin nyt järjestelmä luulee jotain olevan mekaanisesti rikkisärki. Tässä tapauksessa pelkkä vikakoodien nollaus auttaisi.
Ennenkuin pääset piuhan päähän niin voisit kokeilla ottaa akun (tavaratilan lattian alla) miinuskengän irti ja antaa olla irrallaan 10-15min. Kello ja tallennetut radiokanavat toki nollautuu tästä, eikä sähkölukollista takaluukkua kannata lyödä kiinni tai joudut könyämään akulle takaovesta. Hyvällä tuurilla vikakoodi nollautuu, huonommalla tuurilla se on just niinkuin Killeri tuossa kirjoitti.
Comment
-
Siis poistettiin, sitten auto uudestaan käyntiin. Ensin näytti siltä, että toimii hyvin, mutta parin minuutin päästä ajaessa hyppäs valot takasin tauluun.
EDIT: siis, oletan että tuo sensori on rikkipoks ja se pitää vaihtaa. Onneks sensori itte ei häävin kallis ole, motonetissä 24.90€.
Mutta sitten, että kuka sen vaihtais ja millä rahalla? En tunne ketään autokorjaajaa. Itellä ei oo työkaluja, tietotaitoa, eikä voimaa tehdä juuri mitään autoremppaa.
Comment
-
Joo niin kertoo, huomasin typoneeni eilen tuon vikakoodin selostuksen, eli siinä siis luki näin:
Koodi:ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left(G46)
Jos virhekoodit tyhjentää ja ajaa 30-40km/h niin ABS+luiston valo vilkkuu, mutta ei syty eikä kuulu piippausta.
Heti kun nopeus pomppaa 50-60km/h, kuuluu piippaukset ja valot syttyy palamaan + se jarruvian valo siihen keskelle.
Jos ns. "lennosta" (eli sammuttamatta konetta) lukee vikakoodit, tulee muuten samat, mutta "sporadic - Signal outside tolerance" lisäksi tulee:
Koodi:sporadic - Mechanical fault
Ens viikon Torstaina alkaa pienen esikoulu, niin vähän jännättää, että piipataanko vaan, vai saisko ton korjattua sitä ennen.
Comment
-
Hei. Ostettii kakkosautoksi otsikon mukainen saksalaisvalmiste. Audi A2 vm. 2001. Autolla kun lähtee liikkeelle niin EPC, ABS ja Luistonesto (ks.kuva) varoitusvalot syttyvät. Ei heti liikkeelle lähdettyä vaan vaihtelevan ajomatkan jälkeen. Eikä välttämättä aina olleenkaa, mutta yleensä kyllä...Eilen testilenkillä syttyi samat valot ja vikojen kuittauksen jälkeen EPC jäi palamaan...Jarrupalojen kulumisen varoitus valo (keltainen) palaa aina ja ilmeisesti aiheesta, koska edellinen omistaja sanoi johdon olevan poikki. Vikakoodit luettu Carly Universal adapterilla + täysi lisenssi. Koodit olivat: P0522, P0332, P1553. Tähän "hätään" ei ole kummempaa testeriä. Eilisellä testilenkillä oli myös hetkellinen käyntihäiriö.
Muuten kone käy ja toimii kyllä ihan hyvin. Koneessa on öljyä ja se on siistiä. EGR järjestelmä on vastikään huollettu/venttiili on vaihdettu liikkeessä. Osaisiko(uskon että tietäviä tyyppejä löytyy) kukaan auttaa ja neuvoa miten ja mistä vikaa kannattaisi lähteä paikallistamaan/korjaamaan? ennen kuin luovuttaa suoraan autoa korjaamolle...ole vielä kiireeltäni ehtinyt konehuonetta penkomaan...kaikki asialliset neuvot ja vinkit olisivat tervetulleita ja jos jollakin on Oulussa hyvä testeri niin voisi käydä vaikka katsomassa mitä löytyy pientä korvausta vastaan.
Comment
-
"Uudessa"kauppakassissa Audi A2 1.4i palaa ajoittain mittaristossa vikavalot..EPC,ABS ja luistonesto valot yhdessä tai pelkästään moottorivikavalo. Nyt luettu vikakoodit VCDS täysversiolla.
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.lbl Part No: 036 906 034 Q Component: MARELLI 4LV 3720 Coding: 00051 Shop #: WSC 02138 VCID: 2019E09703D3FE0B872-4B5C WAUZZZ8ZZ1N027889 AUZ7Z0Y1596243
2 Faults Found: 17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals P1553 - 35-10 - Implausible Correlation - Intermittent 17598 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage P1190 - 35-10 - Implausible - Intermittent Readiness: 0000 0000
Testilenkin jälkeen koodit luettiin uudelleen ja nämä viat pysyivät poissa. Vahva epäily kuitenkin on että vikavalot kuitenkin pian taas syttyvät. Olisiko ammattimiehillä neuvoja/korjausehdotuksia vian korjaamiseen...
Comment
-
Odotetaan kunnes auto alkaa taas herjata abs:ää ja esp:tä, sitten luet(utat) vikakoodit uudestaan. Tähän mennessä luettelemistasi vikakoodeista yksikään ei liity abs-/esp-järjestelmiin. Ehkä joku abs:n anturi tai sen kaapelin liitokset aiheuttaa ajoittaista häiriötä, pitkä seisominen ja kosteus syynä? Toinen mikä näissä voi aiheuttaa abs/esp-herjaa on se anturin hammaskehä pyörännavassa, se ruostuu eikä anturi enää lue sitä kunnolla.
Kyllä näistä on tosin menny abs-purkkejakin, mutta kaikki jossittelua kunnes saat uudestaan vikakoodia pihalle.
Comment
-
Tähän mennessä luettelemistasi vikakoodeista yksikään ei liity abs-/esp-järjestelmiin.
Esim tuo manifol pressure varmasti liittyy moottorin väännön laskentaan tms.
- 1 like
Comment
-
Morjesta
tämmöiset väläyttää tauluun aina välillä ja sit välillä lähtee poies.
vikahan alkoi tästä: oikea etulaakeri piti vaihtaa joten alettiin vaihtamaan ja vaihdettiin samalla napa (motonetistä valmiiksi koottu napa jossa laakeri) koottiin uuden navan kanssa jonka jälkeen pistin virrat päälle ja valot pamahti tauluun. Pari päivää sen jälkeen käytin vikakoodien luvussa jossa herjas just oikeaa etua, vaihdettiin kokonaa uusi boschin abs anturi, jonka jälkeen nollattiin koodit ja nehän lähti kunnes pääsi testi lenkille ja sitten syttyi valot uudestaan. Katsottiin että abs anturi antaa signaalia kuten pitää.
kyseessä Audi a4 b8 2011vm
Comment
Comment