Eli aamulla huomasin ku töihin lähdin ja tuulilasi oli huurus ja aattelin kirkastaa sen huurteenpoistolla eli siis sillä erillisellä nappulalla siinä vasemmas yläkulmas niin tuulilasi kyllä kirkastu vauhdilla mutta myöskin jalkatilaan tuli puhallusta. Mistä moinen? Mahtasko johtua samasta viasta ku lämmittäes puhaltaa turhan voimallisesti jalkatilaan eikä niinkää lasille? Eli jotenki ois läppä "pykälän sivus"? Vikakoodia ei tuu mistään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 prefaceliftin ilmastoinnin läppävika?
Collapse
X
-
Haulla löytyy täältäkin.
Tässä ohjeet VASsiin, mutta voi soveltaa myös VAG-COMiin. En muista mikä on tuo HVAC-modulin numero, mutta se löytyy helposti kun avaa VAG-COMin.
Basic setting
Preconditions:
● Coding checked and corrected if necessary
● Fault memory interrogated
● Engine still idling after the interrogation of the fault memory
● Air conditioner switched on ("auto" mode).
→ Indicated on display Rapid data transfer HELP
Select function XX
‒ Enter "04" for the function "Starting basic setting".
→ Indicated on display Rapid data transfer Q
04 - Starting basic setting
‒ Confirm entry with Q key.
→ Indicated on display Initiate basic setting Q
Enter display group number XXX
‒ Enter "001" for "display group number 001" and confirm entry with Q key.
The following positioning motors are actuated consecutively and their end positions stored in the operating and display unit -E87 (resistances of potentiometers installed in the positioning motors).
◆ Temperature flap positioning motor -V68
◆ Central flap positioning motor -V70
◆ Footwell/defroster flap positioning motor -V85:
◆ Air-flow flap positioning motor -V71
Note:
Up to Model Year 1996, the installation of the positioning motor -V71 was dependent upon equipment and it is therefore not installed in all vehicles (e.g. not in right-hand drive vehicles).
→ Display readout: Basic setting 1 ⇒
XXX XXX XXX XXX
It is possible to track the movement of the positioning motors on the display (feedback values change).
→ Display readout: Basic setting 1 ⇒
0 0 0 0
When the display zones show 0, the basic setting is finished.
‒ Press ⇒key.
→ Indicated on display Rapid data transfer HELP
Select function XX
‒ Interrogate fault memory
‒ When the last fault has been displayed and printed out, rectify the faults according to the fault table.
Comment
-
Pahoin pelkään, että aika ankeasta paikasta kotelon oikeasta päädystä.
Läppä on imukanavassa ennen puhallinmoottoria. Pikakorjauksena itse saattaisin päätyä ottamaan sen johdon irti tilanteessa, jossa läppä on varmasti auki. Tilanne muuttuu kurjaksi, jos moottori hiipuu tilaan, jossa läppä on lähes kiinni.
Comment
-
Näyttäs kanssa olevan samaa vikaa täälläpäin, 15.5 vikakoodia näyttää ilmastointilaite ja hytissä tarkenee kun kuumaa pukkaa...
Onko kukaan suorittanut vastaavaa purkujumppaa,eli onko mitään huomioitavaa esim. kylmäaineiden kanssa?
Kaikki kolme muuta läppämoottoria jo tullut avattua vuosien varrella, tämä yksilö tosiaan aika mukavassa välissä perrr...
Comment
-
Näemmä olinki jo pari vuotta kirjottanu aiheesta. Minkä väriset moottorit hoitaa puhalluksen suuntauksen ku värejähän on musta (eli natural), keltainen, punanen ja sininen? Tietäs vähä mistä vois kattella tätä vikaa.
? Temperature flap positioning motor -V68
? Central flap positioning motor -V70
? Footwell/defroster flap positioning motor -V85:
? Air-flow flap positioning motor -V71
Eli mistä löytyy tuo V85 berttavitosesta?Viimeksi muokannut horch; 26.1.2012, 18:59.
Comment
-
V71 on ilmastointilaitteen oikeassa päädyssä, läppä on heti raitisilmansuodattimen jälkeen, V68 ja V70 ovat keskikonsolissa ilmastointilaitteen pohjassa, kardaanitunnelin päällä. V85 löytyy ilmastointilaitteen keskikonsolin puoleisesta päästä, kuskin jalkatilasta kun tiirailee keskikonsolin uumeniin ehkä näkyy jotain. Kuskin jalkatilan verhoilumuovin poisotto helpottanee. V85:ssa muistaakseni punainen sähköliitin, joku varmaan korjaa jos muistan väärin.Viimeksi muokannut Finadeon; 28.1.2012, 22:54.
Comment
-
Tämä asia häirittee edelleen, joka talvi. Nyt mietiin et voisko tuos ilmastoinnin ohjainlaittees olla joku erilainen koodaus? En kyllä ymmärrä mihin maahan ois tehty sellanen että puhaltaa melki kaiken jaloille. Lasit vetää huuruun auto-asennollaki melko helposti. Eikös kaikki "tieto" oo tallennettuna siihen näyttöön, eli muualla ei oo ohjainlaitteita? Aattelin jos koittas ostaa jonku käytetyn näytön jos se auttas asiaan.
e: Mitä ihmeen eroa näis ohjainlaitteis on olemas monta eri osanumeroa ja ulkonäkö pysyy samana?
8L0 820 043D
8L0 820 043E
8L0 820 043MViimeksi muokannut horch; 15.10.2013, 18:36.
Comment
-
Jotenki nyt ihmetyttää nämä ohjainlaitteen pyynnöt. Eka kuva on mun käsittääkseni niin ku pitää, puhalletaan jalkoihin eikä keskisuuttimiin. Mut sit tuo jälkimmäinen. Minkä ihmeen takia se suuntaa noin paljo jalkoihin? Mun käsittääkseni pyynti pitäs olla aika lähellä tuota 39:ää koska lämmittämisestä on kyse. Kuvat on otettu ku lämpö on pantu "HI". Tuo ny selittää miksei lasille tuu juuri ilmaa mut et miks pyydetty arvo on tommonen..
Comment
-
Nyt sain bonukselta vähän vertailukohdetta. Eli Akilla näyttää jälkimmäisessä kuvassa Actual arvoksi 38 mikä mielestäni on ihan oikein. Mutta miksi mulla on pyynti noin lujaa jaloille vaikka läpän pitäisi olla "Defrost"-asennossa? Ei vikakoodeja. Myös basic settings on ajettu moneen kertaan.
Comment
Comment