Profiilin kulkine, oikutellut startin kanssa jo pitemmän aikaa siten että ei välttämättä ekalla yrityksellä pyörättänyt starttia. Useinmiten sitten toisella tai kolmannella pyöräytti. Nyt sitten vaatii viime aikoina jo jopa kymmenen yritykstä ennenkuin mitään tapahtui.
No nyt levis virtalukonpohja (jätti sähköt päälle) joten ajattelin että sen uuteen vaihtamalla homma rupeaa taas pelittämään, vaan ei.
Sitten tsekkailin maadoituksia; takapenkin alta akulle on ok. sylinterinkannesta puolalle, lohkosta runkoon kuskin puolella on katottu. Missähän noita vielä maadoituksia on vielä piilossa? meneekö vaihteistostakin jossain kohdin?
No hommasin uuden startin kun ajattelin ongelman olevan siinä, vaan eipä sekään auttanut tilanteeseen. Startti on ns. parempilaatuinen kun myyjä kysyi että onko valintaperuste hinta vai laatu ja se on testattu liikkeessä toimivaksi. Startin vaihdon yhteydessä uusin solenoidille menevää piuhaa noin puolen metrin matkalta kun se oli muuttunut loppupäästä melkoisen rapeaksi ja murtui käsiin.
Sen verran on selvillä että solenoidi ei naksahda (ainakaan kuuluvasti) jos startti ei lähde pyörimään ja akkujännite ei tipahda mihinkään. Sähköt pitäisi olla OK jos bentleyn mukaan mennään. Ainoa mikä mulle tulee mieleen enään on että lukkosylinteri on menossa huonoksi ja ei jaksa kääntää enään tarpeeksi että virtalukonpohja kääntyisi startti asentoon asti tai sitten maadoitus vikaa vielä jossain.
Uskaltaako tuota virtalukon pohjaa vääntää esim lattaruuvarilla ja kattoa silleen että jääkö avaimella liike vain vajaaksi? Entäs sitten hyppylangoitus solenoidille suoraan; avain "virrat päälle" asentoon ja 2,5mm2 piuhalla 12v startin 50-nastaan ja katotaan että lähteekö startti pyörimään?
Juu, ei ole tarttenut ennen kikkailemalla polkea autoja käyntiin, siksi kyselen...
No nyt levis virtalukonpohja (jätti sähköt päälle) joten ajattelin että sen uuteen vaihtamalla homma rupeaa taas pelittämään, vaan ei.
Sitten tsekkailin maadoituksia; takapenkin alta akulle on ok. sylinterinkannesta puolalle, lohkosta runkoon kuskin puolella on katottu. Missähän noita vielä maadoituksia on vielä piilossa? meneekö vaihteistostakin jossain kohdin?
No hommasin uuden startin kun ajattelin ongelman olevan siinä, vaan eipä sekään auttanut tilanteeseen. Startti on ns. parempilaatuinen kun myyjä kysyi että onko valintaperuste hinta vai laatu ja se on testattu liikkeessä toimivaksi. Startin vaihdon yhteydessä uusin solenoidille menevää piuhaa noin puolen metrin matkalta kun se oli muuttunut loppupäästä melkoisen rapeaksi ja murtui käsiin.
Sen verran on selvillä että solenoidi ei naksahda (ainakaan kuuluvasti) jos startti ei lähde pyörimään ja akkujännite ei tipahda mihinkään. Sähköt pitäisi olla OK jos bentleyn mukaan mennään. Ainoa mikä mulle tulee mieleen enään on että lukkosylinteri on menossa huonoksi ja ei jaksa kääntää enään tarpeeksi että virtalukonpohja kääntyisi startti asentoon asti tai sitten maadoitus vikaa vielä jossain.
Uskaltaako tuota virtalukon pohjaa vääntää esim lattaruuvarilla ja kattoa silleen että jääkö avaimella liike vain vajaaksi? Entäs sitten hyppylangoitus solenoidille suoraan; avain "virrat päälle" asentoon ja 2,5mm2 piuhalla 12v startin 50-nastaan ja katotaan että lähteekö startti pyörimään?
Juu, ei ole tarttenut ennen kikkailemalla polkea autoja käyntiin, siksi kyselen...
Comment