Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua autodigiboxeista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Autostudion digiboksi

Kuulin villin huhun, ettei Autostudio enää myy noita bokseja, kun niissä on ollut niin paljon vikoja. Myyvät nykyään vallan tuota One-Pron boksia.

Noita One-Pron bokseja on meillä asiakkaille asennettu ja vikaprosentti noiden kohdalla on erittäin minimaalinen. (Oma odottaa vielä asennusta, taitaa olla jo takuuaikakin ummessa.)

Comment

Joko alkaa olla digiboxeja autoissa?
      Erityisesti kiinnostaa kufatechin laitteiston käyttökokemukset, sillä olen suunnitellut ostavani sellaisen. Saako Kufatechiin alkuperäiset ikkuna-antennit kiinni?
      Onkohan muita systeemejä, joiden käyttö onnistuu navi+:sta ja mieluiten sellaisia, joissa voi hyödyntää alkuperäisiä ikkuna-antenneja?

Comment

Vanha aihe, mutta nostetaanpa ylös :)
        Joko alkaa porukalla olemaan käyttö kokemuksia kufatecin sarjoista?
        Lähinä kiinnostaa RNS-D sopivat digiboksi sarjat.

Comment

RNS-Essä kufatecin digiboksi toimii tosi hyvin. Ja mikä parasta, laitteen omilla napeilla.

Saakohan noita kufatecin bokseja säädettyä silleen, ettei tarviis hakea kanavia uudelleen kun vaihtaa kaupunkia? Mä olen joutunut virittää taajuudet uusiks kun olen siirtynyt esim Kuopiosta Jyväskylään.

Comment

RNS-Essä kufatecin digiboksi toimii tosi hyvin. Ja mikä parasta, laitteen omilla napeilla.Saakohan noita kufatecin bokseja säädettyä silleen, ettei tarviis hakea kanavia uudelleen kun vaihtaa kaupunkia? Mä olen joutunut virittää taajuudet uusiks kun olen siirtynyt esim Kuopiosta Jyväskylään.
            Tuliko digiboksin mukana omat antennit vai kytkitkö auton omaan antenni järjestelmään? Jos laitoit erilliset antennit niin mihin asensit ne?

Comment

Paljonko Jape köyhdyit tuosta boksista? Kuinka nopea kanavahaku siinä on? Taidanpa hommata omaankin neloseen jos se ei hirveän arvokas ollut.

Comment

ALPINE TUE-T150DV nyt asennettuna. Toimii yllättävän hyvin vaikka olenkin testaillut vain Espoossa missä Kivenlahden lähettimeen ei ole pitkä matka.

A8:sin uv-suojatut ikkunat häiritsevät todella paljon GPS-käyttöä ja jonkun verran kännykkäliikennettäkin mutta näemmä vaikutus tv-vastaanottoon ei ole niin suuri. Olen testaillut antenneja ihan hattuhullylle heitettynä ja vähän eri ikkunoissakin ja yleisesti ottaen toimii oikein hyvin niin vauhdissa kuin paikallaan ollessa.

Täysin häiriötön kuva ei kuitenkaan ole joten ehkä se on mahdollista sellaiseksi saada antennien mahdollisimman hyvällä sijoituksella. Kuitenkin olen jo nykytilanteeseenkin varsin tyytyväinen.

Comment

Jos käytössä on RNS-D ilman alkuperäistä analogista viritintä, niin onnistuukohan digitaalisen kuvan tuonti ruudulle näillä palikoilla?

Digiboksi autokäyttöön

+

Multimedia-adapteri digiboksin ja navi plussan väliin?

Comment

Näemmä olen hankkinut Audi orginaalin hybridi-digiboxin. Irrotettu siis purettavasta A8:sta, mutta ei tietoa mitä muuta siellä oli, eli mitään kaapelisarjaa ei mukaan tullut

(Audi A8 4E Hybrid TV-Tuner 4E0910148D DVB-T)

Oliskohan jollain käryä, voiko tuon suoraan viskata sen nykyisen analoogisen toosan tilalle sinne takaluukkuun? Vaiko onko tuo mahdollisesti joku systeemi, jossa se koplataan johtosarjalla alkuperäisen rinnalle?

Käsittääkseni toimiessaan tuo kuitenkin on ohjattavissa MMI:n kautta, mikä olisi mukavaa

Comment

Itse itselleni vastaten: Jep piuhat sopi lähes yx-yhteen, ainoastaan ruskeassa liittimessä olevat 2 antennipiuhaa tai paremminkin niitten liitin / ulkokuori ei sopinut, mutta kun otti johdot varovasti liittimestä irti, niin itse johdot istuivat toosassa oleviin liittimiinsä hienosti. MMI:n uudelleenkäynnistys ja vóila, vehje näkyy valikossa ja tottelee MMI:n nappuloita.

On muuten tungettu varsin vittumaiseen rakoon tuo viritin sinne takaloksun uumeniin. Eli päälimmäisenä on radion viritin, sitten on välipelti ja välipellin ja loksun välissä asuu sitten tuo analoogiviritin. Kaiken tämän päällä roikkuu navin DVD-lukija. Voi jeesus sitä johtojen määrää jälleen kerran. Tilaa olisi vielä ainakin yhdelle laitteelle, varmaan joku DVD-boxi tai digiradio sinne mahtuisi.

Mutta siihen se riemu sitten loppuikin. Eli vaikka kanavia hakee kuinka, niin mitään ei löydy. Mahtaako tuo hybridiboxi tarvita erilaiset antennit, kun kerran se antennijohtojen liitinkoppakin oli hippasen erilainen? Niin ja voihan tuo boxi olla paskana, ei siinä mitään takuuta toiminnasta ollut. Pystyisiköhän tuota jossain testauttamaan (vinkkejä?) Oikeen ei henkilö jaksaisi marmorille mennä kysymään, kun siellä ei oikeen tunnuta ton kasin omituisuuksista olevan kiinnostuneita (vrt. jokin aika sitten kellon ajassa pysymisen kanssa tappelu)

Joku lahjakas yksilö pystyisi varmaan etkasta selvittämään, mitkä antennit tuohon kuuluu ja onko ne erit, kuin analoogitoosassa.

En onneksi ruvennut sitä vanhaa toosaa pois repimään, kun jotenkin tän arvasin, johdot riitti juuri ja juuri pieneen väliaikaiseen testiasennukseen. Olipahan helppo sorkkia johdot sitten testin jälkeen takaisin. Kaikki muut laitteet toimii taas niinkuin ennenkin, eli en onnistunut mitään särkemään...

Comment

Ootko Tolkkju saanu mitään tolkkua tuohon A8:n digiboxi -hommaan?
                        Itellä samanlainen A8 analogisella tunerilla...

Comment

Tuosta: http://www.kufatec.de/shop/en/FISCUBE

Ollaan nyt laitettu noita 6kpl ja hyvin toimii (paitsi ihan ensimmäinen kiukutteli, saatiin uusi takuuseen). Edellyttää että MMI:ssä on uusin päivitys.

Comment

Siistiä. Tuleeko tuo purkki sen analogisen laatikon tilalle takakonttiin? Ja toimiiko myös auton omilla antenneilla?

Comment

Lähes kaikki selviää kun klikkaa kohdasta: detail.
                              Eli mihin sopii ja mitä tarvitaan eri variaatioissa.
                              Antenneista en ole varma, olen itse aina käyttänyt aina mukana tulleita liimattavia lasiantenneja.

Comment

...Eli jos ei ole RVC:tä niin pitäisi vaihtaa "display interface" (vajaat 700€)?

Comment

Näin ainakin Q7:ssa. Fiscube päästää ulos ihan normaalia komposiittivideota ja ilman sopivaa displayinterfacea ei näytölle voi kuvaa saada ulkoisista lähteistä.

Mutta jos autossa on jo orkkis-tv-viritin niin sitten voi olla ettei uutta displayinterfacea tarvita.

Comment

Juu, analogissa virittemässä on kaksi AV-IN kanavaa. Johon voi liittää minkä tahansa digi-boksin jossa on AV-lähtö.

Sunman: Mikä auto ja MMi sulla on? Voit laittaa privaan alustanumeron, niin voin tarkistaa millainen paketti sulle kannattaisi laittaa.

Comment

Juu, analogissa virittemässä on kaksi AV-IN kanavaa. Johon voi liittää minkä tahansa digi-boksin jossa on AV-lähtö.
                                      Saako analogisen virittimen AV-in kanavan kautta näkymään Navi plussan ruudulle peruutuskameran kuvaa? - Esimerkiksi tällaisen kameran?

Comment

itse olen miettinyt samaa Kufatecin AV RCA liittimien kautta. AV1:ssä on digi-TV ja AV2:ssa nyt DVD soitin.

Saman idea kamera paljon halvemmalla. Ebay:ssä on on paljon tarjoajia:
                                        http://www.ebay.com/itm/SONY-CCD-Rea..._Video&vxp=mtr

Tuohon 20-30 taalan hintaan voisi jo kokeilla. Kamera syttyy kun laitat pakin päälle. Ei sitä tarvitse kuin silloin tällöin ja voisi silloin valita manuaalisesti AV kanavan päälle. Pitäisi laittaa varmaan AV2 johtoihin RCA HUBi.

Comment

Oon pari noita asentanut. RNS-E osaa vaihtaa peruutuskameran itse päälle. RNS-D pitää itse kääntää AV-kanavalle.
                                          Noi muutaman kympin kamerat on ihan toimivia. Toi kvanden linkitämä on ihan sikahinta vaikka kyseessä varmasti samaa tavaraa kuin nuo ebayn kiinakamerat.

Comment

Myös alkupäinen kamera (avauskahvan kanssa samassa) on toimiva vaihtoehto ja kamera on laadukas. Nuo rekkarivalokamerat tapaavat olla kiinakuraa, jotka hädin tuskin selviävät yhdestä talvesta. Audin oma kameraa käytettäessä tulee huomioida että kamera toimii 7 voltilla.
                                            Digiboksi AV-in kanavaan voi kytkeä peruutuskamerankin, tosin kuva ei tule automaattisesti pakkivaihteen kytkeytyessä, pitää siis itse ropeltaa AV-kanava aktiiviseksi.

Comment

Hankin vm. 2000 A8 D2:een Clarion DTX509E -digiboksin kytkettäväksi alkuperäiseen analogivastaanottimen AV-in -liitäntään.
                                              Nyt sitten kaipaisin suosituksia: Mistä kannattaisi ottaa herätevirta digiboksille?

Comment

Kiinnoistais saada digi-tv tohon A8 4e autoon,oisko toi sopiva paketti?

http://www.ima-box.de/shop/product_i...di-MMI-2G.html

Näkyyköhän kuva ajon aikana?

Comment

Meinaatko kuvan näkymisellä ajon aikana sitä että MMI ei mene pimeäksi liikkeelle lähdettäessä? Sen voi ohittaa VCDS:llä.

Comment

Sen voi ohittaa VCDS:llä.
                                                    Kerro lisää.

Fiscube itsessään ei tuota mahdollisuutta ajonaikaiseen kuvaan. Itse olen käyttänyt tätä "koodaustyökalua" : http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A...5-8T-A6-4FA8-4

Comment

Täällä olevilla ohjeilla pitäisi onnistua VIM (Video In Motion) ohitus:
                                                      http://trick77.com/tools/mmi2g_vimcode.php

Eli MMI:ssä on koodattuna nopeus minkä ylityksen jälkeen videokuvan näyttäminen katkaistaan ja tuo pitää muuttaa tarpeeksi suureen arvoon.

Tuo Kufatecin koodaustyökalu tekee varmaankin samat muutokset kuin VCDS:llä tehdään.

Comment

Onko kukaan kytkenyt Clarion DTX509E -autodigiboksia, tai vastaavaa laitetta toimintaan?

Olen kytkenyt Clarionin oman asennusohjeen mukaisesti (samanlainen kytkentä kuin Niceview dvb3008 -autodigiboksissa):
                                                        - Keltaisen johdon akulle
                                                        - Punaisen johdon olen kytkenyt mielestäni herätevirtaan, eli auton alkuperäisen analogisen tv-vastaanottimen antennivahvistimen virransyöttöön
                                                        - Mustan johtimen olen kytkenyt auton maahan

Näillä kytkennöillä laitteeseen syttyy punainen virran merkkivalo, kun virta kytketään Navi+ -keskusyksikköön.
                                                        Sen lisäksi ei sitten tapahdukaan mitään muuta: Laite ei anna kuvasignaalia ulos, eikä reagoi millään tavalla kaukosäätimeen (esimerkiksi virran ledi ei vilku tai muuta väriä).

Olen myös yrittänyt maadoittaa vihreää "Parking" -johtoa laitteen ollessa Stand-by -tilassa, mutta se ei vaikuta mitenkään.

Onko siis kellään ehdotuksia, kuinka jatkaa eteenpäin?

Comment

Testasin juuri autodigiboksin kaukosäätimen linkistä löytyvälle kamerakikalla käyttäen apuna Nokialaisen kameraa: Aivan pimeätä.
                                                          Vastaavasti kotitelkkarin kaukosäädin loimotti todella kirkkaasti samalla tavalla testattuna.

Palaan asiaan, kunhan olen tarkistanut kaukosäätimen pariston ja kontaktit.

Edit: CR2025 (3V) pariston napajännite yleismittarilla mitattuna oli 0,40V. Palaan taas asiaan, kun olen löytänyt jostain uuden pariston.
                                                          Edit 2: Uuden pariston napajännite oli 3,3V. - Nyt rupesi IR-led vilkkumaan kaukosäätimessä iloisesti. - Autolle mars!
                                                          Edit 3: Nyt näkyy digiboksin signaalit Navi+:ssa. Seuraavaksi vuorossa antennien sijoituksien haku, sekä peruutuskameran asennus A8:n rekisterikilvenvalon yhteyteen.
                                                          Viimeksi muokannut kvande; 26.3.2013, 19:36. Perustelu: Lisätty tiedotus digiboksin toimimisesta.

Comment

A8:sin uv-suojatut ikkunat häiritsevät todella paljon GPS-käyttöä ja jonkun verran kännykkäliikennettäkin mutta näemmä vaikutus tv-vastaanottoon ei ole niin suuri.
                                                            Mikaelin viestiin (#37) vuodelta 2010 liittyen: Minne A8 D2:ssa digiantennit kannattaisi sijoittaa, jotta näkyvyys olisi mahdollisimman hyvä?

Takakontissa/varapyöräkotelossa olevilla antenneilla kuvan laatu ei ollut Clarion DTX509E boksilla häävi. Tilanne ei juurikaan parantunut nostamalla antennit takalasin sisäpuolella.
                                                            Auton ulkopuolelle tuodessa kuva oli selkeästi parempi, mutta asennus tuntuu ensihätään mietittynä hieman köppänältä...

Comment

Working...
                                                            X