Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kipinä kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kipinä kateissa

    AAN S6:sta katosi kipinä kokonaan pesun jälkeen. Pesin moottorin ja käynnistyi heti pesun jälkeen OK kuten niin monena kertana aikaisemminkin. Siirsin autoa 10m ja jätin seisomaan muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen ei enää lähde käyntiin. Olen kuivaillut paineilmalla ja sekään ei näytä auttavan. Voisiko vika olla Hall-anturissa? Löysin muutamia keskusteluja joissa anturi oli todettu vialliseksi vastaavassa tapauksessa "yht'äkkiä". Voisiko joku kertoa tyhmälle mistä tuon anturin oikein löytää ja miten voi varmistua että vika on nimenomaan tuossa? Entä oliko joku onnistunut hommaamaan jostain halvalla tarvikeosan S6/S4:een?

  • #2
    nokkapyörän takana on hall anturi.anturin saa jotenkin mitattua,mutta en nyt muista mitenkä.

    klubilaiset saa osia halvalla saksan varaosa kanavan kautta.Kalskeen Tepolta voi kysyä osien hintoja.

    Comment


    • #3
      Siis pitääkö nokka-akselin hihnapyöra irroittaa ennenkuin pääsee käsiksi? Jostain keskustelusta luin että olisi joku toinenkin paikka missä anturi voisi sijaita (koneen takaosassa)?

      Comment


      • #4
        hihnapyörä pitää irroittaa,alkupään s4:sissa se oli käsittääkseni takapäässä.

        Comment


        • #5
          Pystytkö kattomaan vikakoodit, voisi selventää onko juuri hall vai joku muu.

          Comment


          • #6
            Hallin liitin on siinä suutintukin etupäässä, 3-napainen liitin. Raotat toisen liittimen kumituttia niin että saat yleistämittarin sinne väliin. Muistaakseni keskimmäisestä pinnistä pitäis tulla hallin pulssi joka toinen kierros.

            Jos anturi on rikki niin sen voi korjata myös yleimallisella jakajaan tarkoitetulla anturilla jonka vaan kiinnittää orig. kannakkeeseen vanhan tilalle. Sopiva anturi löytyy sopivasti esim. www.vpv-motorracing.com

            Comment


            • #7
              Tarkasta puolien sulake :)

              Comment


              • #8
                Missä mahtaa sijaita puolan sulake? Kaikki sisätilan sulakerasiassa olivat ehjiä. Vikakoodeja en pääse katsomaan, kun en saa yhteyttä. Puolien johdoista parista oli johdon kuori päässyt rikkoutumaan, joten ne pitää nyt ainakin ensin korjailla. Pesun yhteydessä vettä oli päässyt puolien seuraksi ilmeisesti moottorin takaosan johtojen läpivientikoloista. Tuo yhdistettynä noihin rikkinäisiin johtoihin saataisi hyvinkin polttaa jonkin sulakkeen. Kun vain löytäisi sen vielä jostain ;(

                Tuleekos sieltä Hallilta oikein virtaakin?

                Comment


                • #9
                  Vikakoodeja en pääse katsomaan, kun en saa yhteyttä.
                  Onko ecun sulake ehjä?

                  Comment


                  • #10
                    Tietääkö joku tuosta puolan sulakkeesta? Onko sellaista ja jos on niin mistä löytyy?

                    Comment


                    • #11
                      15 A sulake oli palanut jalkatilasta ECUn yläpuolelta. Se on vaihdettu. Pitäisikö lähteä ilman laturin hihnaa käyntiin? Kokeilin ilman laturin hihnaa ja ei edelleenkään käynnisty.

                      Comment


                      • #12
                        Eipä vaikuta laturin hihna käynnistymiseen. Joko vikakoodit on katsottu?

                        Comment


                        • #13
                          Joo testasin ettei vaikuta. Oli vähän epätoivoinen viimeinen yritys. Nyt kuitenkin kone käy ja kukkuu taas. Vika oli kuitenkin siinä puolien sulakkeessa. Se miksei toiminut sulakkeen vaihdon jälkeen johtui siitä että olin hieman huolimattomasti kiinnittänyt hall-anturin liittimen suutin tukin päässä.

                          Miljoonat kiitokset Porkkikselle joka tiesi puolien sulakkeesta ja kertoi vielä mistä sulakkeen löytää.

                          Case closed.

                          Comment

                          Working...
                          X