Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4:sen mittaristo häröilyt..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Auto on -03 eli B6. Ja mittari tosiaan heräs uudelleen kun käytti akunkenkää irti hetken. Kiitti vinkistä, käyttöauto ois periny kuitenkin satasen korjauksesta.

    Comment


    • #32
      Erilainen mittarivika A4 b5 -97

      Minunpa tapausta ei täältä löytynytkään.
      Nimittäin matkamittari on pimeä. Sillain pimeä, että ei edes valoa vasten näy minkäänlaista numeroiden kajastustakaan. Mitään muuta vikaa autossa ei ole.
      Ei mitään yksittäistä tiettyä tapahtumaa, jonka olisi jotenkin voinut liittää tähän vikaan. Autolla ajetaan kohtuu vähän. Joskus se seisoo viikonkin pihassa. Akku on hiljattain vaihdettu, lataus toimii.

      Kävin Autoasi liikkeessä Espoossa ja ne sanoivat, että ei voi muuta kun mittarin vaihtaa. Mutta sitten sanoivat, että heillä se ei onnistu, pitää mennä Audille.
      Siellä ei mitään tutkittu, kyselin vaan mittarin ja työn hinnan. 730? ja 210?. Käytetynkin mittarin suostuisivat armollisesti asentamaan ja naittamaan auton kanssa.

      Niinpä motivoiduin etsimään asiaan itse ratkaisua.

      Täällä onkin jo mainittu Akun kenkien irrotus ½tunniksi. Kokeilen sitä, mutta en ole kovin toiveikas. Liitinten putsaus arveluttaa, mutta ilmeisesti täälläkin sitä on joku kokeillut ja vaikka liittimet on olleet irti, auto on silti lähtenyt vielä käyntiin?
      Olen yrittänyt etsiä käytettyä mittariakin, mutta ei ole vielä löytynyt.

      Apua!

      Comment


        #33
        Matkamittarin LCD huonosti piirilevyssä kiinni luultavasti.

        Comment


        • #34
          Kumpi oli parempi mittaristo, Magnet Marell vai VDO? Voiko niitä tunnistaa toisistaan silmämääräisesti mitenkään?

          Comment


          • #35
            Mulla ainakin lukee VDO mittaristossa mittarien alla. Helppo tunnistaa

            Comment


            • #36
              amalinilla on kyllä hyvin selkee käsitys kumpi on paree :) Eli VDO on huomattavasti parempaa tavaraa.

              Comment


                #37
                Ja eikö Marellissa ollut valkonen takakuori?

                Comment


                • #38
                  Omassa VDO:ssa on valkoinen takakuori. Jos ELSA:a yhtään ymmäränyt, niin A4 B5:ssa ei kai Marellia ole ollut, jos löytyy ajotietokone (vain VDO mittaristona?). Ehkä amalin on muita nähnyt..?

                  Comment


                    #39
                    Olen nähnyt marellia ajotietokoneellisessakin A4 b5:ssa, muistaakseni vm. -00. siihen piti vaihtaa LCD ja oletuksena kuvittelin siihen käyvän VDO:n näytön.

                    Siinä oli myös muut Marellin ongelmat, kuten viisareiden häröilyt.

                    Comment


                      #40
                      Tämä kuuluu varmaan tänne, elikkä mitä tarkoittaa kun yritän säätää mittariston valoja kirkkaammalle niin alkaa kuulua tuuttausta? Semmonen melko harva ding, ding, ding. Kun käännän takasin pienelle niin lakkaa kuulumasta..

                      E: lisäyksenä vielä ääninäyte ja se että äänen saa kuulumaan vaikka ei olisi etes virrat päällä. Mistä tämä merkillinen ääni minua varoittaa? :> http://www.youtube.com/watch?v=CUR8X347k5c
                      Viimeksi muokannut bonus; 5.5.2010, 18:59.

                      Comment


                      • #41
                        Älä sitä säädä, se on äänenvoimakkuuden säädin :-)

                        Mutta vakavammin: onkos kellään tullut semmosta vastaan että tuo bensanloppumisvalo välähtelee satunnaisesti. Bensamittari pelaa kyllä mutta tietääkös joku että mikä tuota bensavaloa ohjaa vai olisko sitten joku murtunut juotos mittaristossa.

                        Comment


                          #42
                          elikkä mitä tarkoittaa kun yritän säätää mittariston valoja kirkkaammalle niin alkaa kuulua tuuttausta? Semmonen melko harva ding, ding, ding. Kun käännän takasin pienelle niin lakkaa kuulumasta..
                          Tuommoisen samanlaisen äänen saa kuuluviin kun laittaa VAG-COMilla output-testin päälle turvavyön varoituksesta.

                          Kuitenkaan senkään ei pitäisi vaimentua valonsäätimestä.

                          Comment


                            #43
                            Mulla on myös semmosia ongelmia mittariston valojen kirkkaudessa eli on tavallista himmeämmät vaikka namiska säädetty maximiin. Eilen aamulla kävi sillain että valojen kirkkaus palasi normaaliksi ensimäistä kertaa omistukseni aikana mutta illalla taas hävisi kirkkaudet ja samalla alko tuuttaamaan kun palasi himmeään tilaan..

                            E: kerkesi piru vie lähettää tuon toisen..

                            Comment


                              #44
                              Jos kuvitellaan tuo tuutttaus ääni pois niin johtuuko se jostain himmennistä vai mistä, kun välillä on kirkas ja välillä himmeät nuo valot? Vai jotaki kontaktihäriöitä?

                              Comment


                                #45
                                No nyt se teki silleen että kun laittoi auton käyntiin, vilkut ei toiminu, ilmastointiyksikössä puhaltimen nopeus vaelsi minimin ja maximin välillä ja trippimittari nollaantui.. Jokohan ois aika ottaa mittaristo pöydälle ja lisäksi tarkistaa vaikka akku.

                                Lisäystä: oli antanunna vikakoodit: 01273 - fresh air blower - control difference - intermittent JA 01206 - signal for duration of ignition - OFF - implausible signal - intermittent.
                                Viimeksi muokannut bonus; 16.5.2010, 20:23.

                                Comment


                                • #46
                                  Tuossa edellä olinkin jo muutama vuosi sitten vikaa pähkäillyt ja on kolvailtu, putsailtu ja vaihettu jopa toista mittaristoa. Vika harveni mutta esiinty toisinaan. Nyt kun auto seisoi 4kk niin sama vika. Tällä kertaa vika ilmenee näin (edellisen mittarin kanssa ei näin käynyt):

                                  1. - jos auto käynnistyy ja mittarit jää toimintaan (jeee täähä toimii!), sammuttaa auton käynnistyksenesto auton parissa sekunnissa (Voi V.....!)
                                  2. - jos auto käynnistyy ja mittarit ei toimi, auto toimii moitteitta, ja avaimesta sammuttaessa kiekkamittari jää tärisemään hetkeksi (Meh). Tämä on onneksi se "normaali" vikatila eli autolla voi ajaa.

                                  Mistä siis etsitään käynnistyksenestolaitetta? Voiko sen vaihtaa toisesta autosta vai tarviiko koodailua?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Audi Centerin tietämättömyys

                                    Aiempi tekstini tässä threadissa.

                                    Matkamittarin pimenemisen syy selvisi amalinilla käynnin jälkeen. Vika oli palanut polttimo.
                                    Kertauksen vuoksi: Niin Autoasi:ssa kuin Audi Centerissäkin korjaukseksi tarjottiin uutta mittaria.
                                    Vaihtoineen hinta n. 1k€.
                                    Uusi polttimo Motonetistä maksaa 0,95€. Vaihto itse tehtynä n. 15minuutin homma.

                                    En uskaltanut ottaa riskiä ja alkaa itse tekemään, koska autoliikkeissä sanottiin että auto ei lähde enää käyntiin, jos liittimiä irrotetaan. Väärin taas. Liittimet voi irrottaa eikä se vaikuta mihinkään muuhun kuin että ajotietokoneen tiedot nollautuu. Tietenkin.
                                    Niinpä ajelin pari kuukautta ilman tietoa ajetuista kilometreistä ja toivoin että löytäisin käytetyn mittarin. Onneksi sen sijaan "löysin" amalinin täältä.

                                    Saattaa olla että joku päivä käyn mainitsemissani liikkeissä valistamassa huoltoneuvojia polttimo mukanani. "Tiedättekö mikä tämä on". Että tietäisivät jatkossa. Ja tuokin että väittivät että auto ei enää käynnisty mittarin irrotuksen jälkeen: ARGH!

                                    Comment


                                      #48
                                      Valitettavan monessa paikassa harhaan johdetaan ellei peräti kuseteta homman vaikeudesta jne.
                                      Onhan täällä ollut tekstiä siitä että laakkosella sanottiin takajarru rempan olevan mahdollista vain heillä, koska siihen vaadittavaa erikoistyökalua ei saa mistään muualta...
                                      Ja autokeskukseen kun menee kysymään paljonko maksaa helmassa olevan mätä reiän hitsaus, niin ilmoittavat hinnaksi ~2000€ koska sitä "ei voi" ainoastaan hitsata umpeen vaan koko helma pitää vaihtaa + vähän muutakin...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kysymyksiä A4 B6 mittaristosta uudella jäsenellä

                                        Itselläni -02 A4 avant 1.9tdi jonka hain keskiviikkona.

                                        Kotiin ajellessa nopeusnäytössä n.75kmh mittarissa ja näyttö väitti vauhtia olevan 90kmh. Kotiin palattuani huomasin, että mittari näytti n.50kmh nopeudessa vain 10kmh... Pysähdyksissä viisari putosi tripin päälle. Vikakoodeja ei löytynyt.

                                        Viisarin saa siirrettyä nollaan paikallaan ollessa ja silloin navigaattorilla tarkistettaessa mittari näyttää oikein. Viisari kuitenkin valuu päivässa hieman alle nollan ja taas joutuu viisaria siirtämään..

                                        Toinen vika oli se, että mittaristosta puuttuu koko lasi. En huomannu ostettaessa. Onkohan se poistettu juuri siksi, että nopeusviisari "valuu"..??? Voiko sen vaihtaa tai siis lisätä siihen. Merkki liikkeessa sanottiin ettei saa erikseen, eli jos jollain on rikkinäinen mittaristo niin voin ostaa jotta saisin lasin.

                                        Terveisin,
                                        uusi audi jäsen pohjanmaalta

                                        Comment


                                          #50
                                          Viisarin akseli on liian löysä. Sinne viisarin reikään voi laittaa vaikka pikaliimaa TODELLA ohuen kerroksen ja antaa kuivua ennen asennusta.
                                          On kyllä idioottimeininkiä, jos on pitäny repiä koko lasi irti siitä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mite sen viisarin saa irti? Pitäskö sit lähteä iha vetämällä. Ainakaa kevyesti ei irtoa ku kokeilin.. Saako tota lasia vaihdettua tai tässä tapauksessa lisättyä jälkikäteen? Jos niin miten?? Mite koko mittaristo irrotetaan? Ilmeisesti akku kannattaa kytkeä ensin irti ainakin, mut mitä muuta.. Onko pohjanmaalla joku kuka osaisi korjata ton mittariston ja laittaa lasin jos mahdollista?

                                            Comment


                                              #52
                                              Rattiakselin päällä on mittariston painonappien välissä musta muovi. Irtoaa vetämällä kohti kuljettajaa. Syvällä on 2 kpl torx. Mittaristo tulee ulos vetämällä. Kojelaudan päädyn muovin irrottamalla pääsee antamaan työntöapua. Akun irrottaminen on turhaa.

                                              Comment


                                                #53
                                                viisarit lähtee vetämällä. Yleensä joutuu kampeamaan vaikka leveellä ruuvarilla, kunhan suojaa vaikka paperilla mittariston taustan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onko tuo viisarin "valuminen" alle 0kmh:n tuosta viisari akselin väljydestä johtuvaa tosiaan? Mite se voi mennä väljäksi suomi autossa joka on ajettu 188tkm.. Onko ollu kellään tällaista? Edelliseltä omistajalta ku kysyin niin tätä ei ollut ennen ollu. Eli liike johon aiempi omistaja vaihtoi auton tai joppari jolta auton ostin on lasin poistanut ku lasissa on ollut kuulema ensin pieni halkeama. Onko tän lasin lisäys mahdollista jälkikäteen?
                                                  Kannattaako alkaa itse purkaa mittari ja katosia miten saisi viisarin pysymään paikallaan kun nyt pitää päivittäin nostaa viisari nollaan, että nopeus näyttää oikeaa. Ennen ton korjaamista ei lasiakaan viitti laittaa, jos edes mahdollista ku joutuu "kalibroimaan" mittarin niin usein.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kun osatat minkäta tahansa vastaavan mittariston, niin saat lasin siitä.
                                                    Kannattaako alkaa itse purkaa mittari ja katosia miten saisi viisarin pysymään paikallaan
                                                    Itse itseäni toistaen: Sinne viisarin reikään voi laittaa vaikka pikaliimaa TODELLA ohuen kerroksen ja antaa kuivua ennen asennusta.

                                                    Noita löysiä viisareita on ollu erinäisissä mittaristoissa, joita on räpelletty.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Moi! Mulla kans kusee audin mittaristo sillai et kiekka ja nopeusmittari on poissa pelistä samaan aikaan ja joskus harvoin toimivat tietty samaan aikaan ja toimivat niin kauan kunnes auton sammuttaa. Onko kenellekkään selvinny mahdollista vikaa? olis hieno homma kun sais kuntoon helpolla mulle kun yrittivät jo myydä uuden mittarin audikaupas ja siinä tuskin on vikaa.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        VCDS:llä katsomaan, että tuleeko signaalit mittaristolle asti, jos tulee, niin mittariston juotosten läpikäynti.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tiistaina menee auto sellaseen firmaan tutkittavaksi jossa tekevät vain autojen sähkökorjauksia on kumma jos ei rupee vikaa löytymään/korjaantumaan.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X