Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4:sen mittaristo häröilyt..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4:sen mittaristo häröilyt..

    elikkä auto on a4 1.8tq vm 01 b5. bensa ja lämpömittarit sekoilee ihan omiaan. lämpömittari näyttää aina 30astettta enemmän ja bensa mittari jumii yleensä puolentankin kohdalle ja joskus kun ajaa tankin tyhjäks se saattaa laskeutua punasenrajalle mut hyppääkin takas puoleen tankkiin... autosta kun sammuttaa virrat mittaristoon jää palamaan tripin ja km näytön kohdalle valot ja lämpömittari jää 40asteeseen mut kun käyttää valokatkaisijaa päällä niin lämpö m laskee ja valot sammuu, kun autosta poistuu ja avaa kuskin oven niin mittariston valot syttyy uudestaa...

    eli melko epäselvästi kerrottu mut toivottavasti joku osaa auttaa..

    -helmut

  • #2
    Auttaiskohan tuohon vag-com vian tunnistukseen? Se ainakin testaa mulla mittarit niin että käytää niitä pari kertaa 0-maksimi. Mulla syttyy ainakin kilometrimittarien valot kun avaa kuskin oven.

    Comment


    • #3
      Kuullostaisi kontaktivialta mittariston puolella. mittaristo irti, liittimet irti ja suihkuttelet niihin elektroniikanpuhdistussprayta. Jos tuo ei auta niin sitten kannattaa jo ruveta huolestumaan.

      Comment


      • #4
        eli nyt pidin akun kenkää puolisen tuntia irti niin hävis se mittarin valojen häröily mut edelleen lämpömittari hurjii esim. nyt kun rämppää valokatkasijaa niin saattaa lämpömittari näyttää 120astetta ja kun auton käynnistää niin se tippuu kylmänä 70:asteeseen..??

        Comment


        • #5
          hmmm.. tarviiko mittarinirrotuksen jälkeen tehdä mitään sopeutuksia tai muita vikakoodien nollausta..? eikös ajon esto oo mittaristoon yhteydessä ja se rupea sekoilemaan irrotuksesta..?

          Comment


          • #6
            no niin kokeilin ton jutun mut eipä siitä hyötyä ollu:(

            Comment


            • #7
              Mulla on tuollainen A4 1996 1.8T Quattro ilman ajotietokonetta ja siitä nopeus ja kierroslukumittarit toimii satunaisesti. Kaikki muut toimii moitteetta. Joskus matkamittariin jää taustavalo päälle ja Airbag valo palaa pitkään, mutta ne sattuu hyvin harvoin.

              Suurin murhe on nuo nop ja kierros mittarit. Ne ei toimi juuri koskaan. Ne toimii tai siis on toimimatta aina yhtäaikaa, eli vika vaikuttaa molempiin viisareihin yhtäaikaa. Mikä vika? Autoon on vaihdettu virtalukkohässäkkä pohjaa ja avainta myöden VAG liikkeessä viime keväänä. Olisko tuokin siltikin se kuulu kontaktivika?

              Comment


              • #8
                No siitä voi ainakin lähteä, että kattoo kontaktit.
                Ja kun sen mittariston kerran kaivelee sieltä pois, niin voikin katsella juotoksia läpi ja vaihtaa samalla polttimot.
                Ei tartte sitten vähän väliä olla repimässä mittaristoa irti.

                Comment


                • #9
                  Eli eli auton käydessä muut mittarit toimivat täysin paitsi kierrosmittari sekä nopeusmittari.
                  nopeusmittari tärrää pientä nopeaa liikettä paikoillaan ja kierrosmittari on täysin mykkä.
                  Sitten taas yllättäen kun autoa alkaa käynnistämään niin mittarit pelaavat aivan täysin. Siis silloin kun vikaa ilmenee niin molemmat sekä kierros/nopeusmittari eivät pelaa. (yhtaikaa).
                  Kun auton sammuttaa niin nopeusmittari jää noin 5sec ajaksi tärisemään ja sitten tipahtaa omalle vakiopaikalleen.
                  Vika ilmeni soratiellä missä oli tietyömaa menos.
                  Olisko joku liitin mahd. liikahtanut vai??

                  Mistä tässä kannattee lähteä vikaa etsimään?
                  Auto on 1,8 A4 B5 vm.96

                  Comment


                  • #10
                    Katso edellinen vastaukseni tässä ketjussa, siitä voi taas lähteä.
                    Hutkii muut asiat sitten kun mittaristo on suljettu pois.

                    Comment


                    • #11
                      Täällä on vähän vastaavanlaisia ongelmia tuon bensamittarin kanssa. Tankki täynnä viisari menee reilusti yli asteikon ja merkkivalo syttyy jo puolessa tankissa, jolloin tankki on oikeasti tyhjä. Anturi on tutkittu ja todettu ehjäksi, joten ei kai se auta kun purkaa tuo mittaristo... Mutta, onko muilla ilmennyt tälläistä ongelmaa, että kaikki mittariston ja keskikonsolin valot ovat alkaneet palaa todella kirkkaasti kesken ajon ja hetken päästä hädin tuskin huomaa, että mittaristossa tai keskikonsolissa palaa valot?! Tämän jälkeen oli haistettavissa pientä käryä, mutta ei aavistusta, että mistä se tuli. Ainoa missä valot pysyivät normaaleina, oli radion näyttö.

                      Comment


                        #12
                        Mittaristossa on valojen himmennin, joka ohjaa myös noita keskokonsolin valoja. Siinä mittaristossa on myös valosensori, joka säätää hieman automaattisesti valojen kirkkautta.

                        Comment


                          #13
                          Kohde: A4 1.9 TDI (85kw), avant vm.2000, Saksan tuontipeli.

                          Olen lukenut täällä aiheesta jonkin verran ja yrittänyt jotain toteuttaakin, mutta apuja vielä kaivattaisiin..

                          Mittaristo on mykkänä päivittäin, saattaa aamulla toimia, mutta tauon jälkeen jää jumittamaan. Yleensä vika koskee nopeus/kierros mittaria, mutta joskus myös kaikki viisarit jäävät lepoon kun virrat kytkee(digit toimii aina OK). Joskus taas mittaari voi jämähtää johonkin 2000rpm/50kmh ja seuraavalla starttauksella toimivat "normaalisti", mutta "nolla" kohta on tämä edellinen jämähdys eli kun ajaa 50 näyttää 100 jne..

                          Olen irrottanut mittarin kertaalleen (koska täällä oli niin hyvät ohjeet se sujui helposti), silloin purkasin ja ruiskuttelin elektroniikan puhdistus sprayta (Biltema, siinäkö vika?) ja annoin kuivua ja laitoin takaisin, mutta apu oli hetkellinen (puoli päivää). Onko jonkun kehuma "Contact Cleaner" jokin parempi aine, jos niin kenen valmiste?

                          En ole vielä saanut kokemuksia vaikuttaako kylmempi ulkoilma parantavasti vai huonontavasti.. Ainakaan ajon aikana ei ollut vaikutusta kun ajelin 170km ilman mittareita.

                          Eli kaikki viisari mittarit oikuttelee yleensä kahdessa ryhmässä (rpm ja kmh) ja (öljyn lämpö, veden lämpö, pa, jännite). Tähän asti jälkimmäinen ryhmä ainoastaan silloin kun mikään ei toimi.
                          Digitaali puoli toiminut siis aina moitteettomasti.

                          Tähän jos saisi tolkkua.. niin nukkuisi yöt paremmin ;-)

                          -Bluna

                          Comment


                          • #14
                            Oliskos sulla mahdollista uudelleen juottaa KAIKKI mittaristosta olevien komponenttien liitokset?
                            Jos asuisin hieman lähempänä(asustelen Salon vieressä...) niin jeesaisin sua liitosten kolvaamisessa ;)

                            Comment


                            • #15
                              Tietääkkös kukaan Kuopion alueelta ihan vasittua mittaristohuoltoliikettä???
                              Olen irrottanu mittaristoa ja hutkinu ja tutkinu mutta ei edes se contact cleaner vinkki toiminu..polttimot nyt ainaki sai vaihettua.

                              Comment


                              • #16
                                http://www.vekatronics.fi/

                                Comment


                                • #17
                                  Minulla -02 A6 tdi mittaristo oikutteli niin että mittarit "takertui" näyttämään liikaa. Kun auton sammutti, niin kierrosluku ei palautunut nollaan ja nopeuskin toisinaan jäi näyttämään hieman liikaa.

                                  Huomasin että kuskin puolella oven kun aukaisi ja valo ovessa ei palanut (varsinkin pesun jälkeen ja sateella) mittarien viisarit jäi näyttämään liikaa.

                                  Muttakun oven valo toisinaan syttyi palamaan niin mittarit nollautuivat (usein miten).

                                  Otin kuskinpuoleisen lukkolaitteen ovesta irti ja siinä olevan ovi/sisä-valon micro-kytkimen tiivistekumin vaihdoin ehjään (vanhasta micro-kytkimestä). Tämän jälkeen mittaristo on toiminut muutamaa kertaa lukuun ottamatta oireettomasti. Ilmeisesti micro-kytkin meni niin oikosiin että vaikutti nopeus ja kirrosluku mittarin toimintaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Osaako joku neuvoa Vantaalta tai pääkaupunkiseudulta pätevän firman jossa voisi tuota mittari ongelmaa käydä näyttämässä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin... Mittaristo purettu ja puhdistettu Cleanerilla, mutta bensamittari ei toimi vieläkään oikein... Mikähän nyt neuvoksi? Huomasin sellaisen seikan, että kun kääntää virrat pois, odottaa, että mittarin neula tippuu ala-asentoon ja nyt kun avaa oven, jolloin matkamittariin, kelloon, yms syttyy lukemat, niin mittarin neula hyppää punarajan yläreunaan... Käynnistäessä mittarin neula hyppääkin sitten puoleen tankkiin. Tankin siis ollessa lähes tyhjä. Voisiko olla, että on oikosulku jossakin?! Pääsisin varmaan helpommalla, kun vaihtaisin koko mittarin uuteen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Taas tuo vika uusiintu minkä OOOO tuossa edellä kuvaili todella hienosti. Nyt ei enää auta kolvaus eikä cleanerit yms.. Mistäs muualta vikaa voi hakea kuin mittaristosta? Vaikuttaako mittariston toimintaan ilmastoinnin toimimaton/irtonainen/viallinen anturi tai sen kaapeli?

                                        Comment


                                        • #21
                                          eikö kukaan tiedä? Romiksel olis kyl käytettyi mittareita satasella, mutta jos vika ei olekaan siinä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mun audissani temppuili mittaristo vähän miten sattui.Ajelin merkkiliikkeeseen ja mittasivat jollain testerillä ja sieltähän vika löytyi.On kuulemma tyyppivikana ollut tämän ikäluokan autoissa.Joissakin autoissa oli mennyt ajonesto päälle,ajamiset oli loppunu siihen.Mietiskelin tilannetta pari päivää ja kiikutin pirssin mittariston vaihtoon:(.Mittariston hinta oli jotain 600e ja avaimien koodaus päälle yht.n700e.Mittasivat muistaakseni ilmaiseksi,testerillä...Pörhöllä,oulussa.Perusmitt aristo olis ollu n.300e,mutta mulla oli jotain special juttuja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla joku purkaa akkua. Ni mittailin sulakkeiden välistä virtoja mikään muu ei vieny virtaa paitsi mittaristo. En muista lukuja, mutta oli samaa luokkaa akun ja +navan välistä. mittaristo temppuilee välillä liekö joku oiko sulku. Voisko joku jolla on ehjä mittaristo mitata sieltä sulakkeelta virran kulutusta? ps auto on profiilin auto. Ja kiitoset etukäteen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Onko miten yleistä että B6:sessa jos koittaa käynnistää huonolla akulla niin, että mittariston valot vilkkuvat että polttoainemittari jää nollille joksikin aikaa? Viime kerralla ajoin 15 min niin rupesi viisari nousemaan, mutta nyt ajelin vähän pidempään eikä vielä noussut.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kävin sitten mittailemassa antureiden arvoja, toinen näytti 28 litraa ja toinen 5 l. Kuullostaa kummalliselta, puolella tankilla siis. Kävin sitten tankkaamassa taas täyteen ja nyt neula pommpasi sinne ½-tankin kohdalle heti. Katsoin antureiden arvoja taas ja nyt 28 l ja 36 l.

                                                  Kun on tankannut täyteen tämän vian jälkeen nousee se neula sitten hitaasti mutta varmasti kohti täyttä tankkia. Noin varttitunnissa näyttää taas täyttä.

                                                  Kuullostaako tällainen toiminta normaalilta jos on akun sahannut melko tyhjäksi ja jännitteet on päässeet laskemaan? Eikö kellään muulla ole ilmennyt tällaista? Ellei, voi ehkä henkisesti varautua mittariston korjauttamiseen bba-reman:illa?

                                                  edit: kohtalontovereita:
                                                  http://www.audi-sport.net/vb/showthr...ge-reads-empty
                                                  http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2771745
                                                  http://www.2carpros.com/forum/2002-a...-vt172808.html

                                                  Eli ilmeisen normaalia toimintaa.. phew
                                                  Viimeksi muokannut haraldh; 9.1.2010, 18:52.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Satuitko kattoo kenen valmistama mittaristo se on?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vag-com sanoo VDO muistaakseni. Mitesnii?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kuulosti niin ranskalaiselta toi toiminta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nyt iski omaan autoon sama vika. Akku meni tyhjäksi, laturilla täyteen ja auto käyntiin. Kaikki muu toimii normaalisti, mutta tankin viisari ei värähdäkkään. Ilmoittele jos keksit ratkaisun...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Niin siis mikä auto sinulla on? Tuota A4 1.9TDI joka on profiilissasi löytynee ainakin vuodesta -95 vuoteen 2007.

                                                            Eipä tuohon mitään ratkaisua ole, paitsi että voi käyttää akun johtoa irti viideksi minuutiksi jonka jälkeen mittari ehkä herää (ed. linkeistä luettua, en ole testannut itse).

                                                            Minulla "korjaantuu" niin, että tankkaa täyteen ja ajaa vähän aikaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X