Mulla on nopeusmittarin toiminta ollut satunnaista, mikä lienee näissä aika yleinen ongelma ja useimmin johtuu muualla foorumissa käsitellyistä mittariston moninaisista heikkouksista.
Tässä tapauksessa mittarin toimintaan ei ole kojetaulun takominen vaikuttanut millään lailla milloinkaan, ei muunmuassa eilen, jolloin mittari toimi moitteetta koko päivän.
Mittaristo oli kuitenkin tänään pöydällä tinattavana varmaan viidettä kertaa kahden kuukauden aikana, jotta kosketushäiriöistä päästäisiin lopullisesti eroon. Tuloksetta. Ei toiminut sitten tänään koeajolla millään lailla, eikä edelleenkään kojetaulun takominen edes väräyttänyt viisaria.
Konehuoneen puolelta sitten käsin rassasin hieman anturin johtoja, ja sen jälkeen koko koeajon mittari toimi normaalisti.
Eli vika siis 100% varmuudella on siellä. Mahdollisesti joko anturi tai johdot ovat vaurioituneet taannoisen vaihdelaatikkoremontin yhteydessä. Kyllä minä niitä aiemminkin tutkin, mutta koeajoilla en ropeloinnin vaikutuksia kuitenkaan tarkistanut..
Tämä opettavainen tarina on tässä siksi, että tiedossa oleva tyypillinen vika ei aina täydellä varmuudella ole se oikea vikapaikka. Aina kannattaa tämän esimerkin tapaiset yksinkertaiset(helpot) mahdolliset vikakohdat jokatapauksessa tarkistaa mieluummin kuin että on mittaristo pöydällä tinattavana neljä kertaa turhaan.. Se eka kertahan ei kyllä ollut turha - sillä poistui muutama muu ongelma.
Tässä tapauksessa mittarin toimintaan ei ole kojetaulun takominen vaikuttanut millään lailla milloinkaan, ei muunmuassa eilen, jolloin mittari toimi moitteetta koko päivän.
Mittaristo oli kuitenkin tänään pöydällä tinattavana varmaan viidettä kertaa kahden kuukauden aikana, jotta kosketushäiriöistä päästäisiin lopullisesti eroon. Tuloksetta. Ei toiminut sitten tänään koeajolla millään lailla, eikä edelleenkään kojetaulun takominen edes väräyttänyt viisaria.
Konehuoneen puolelta sitten käsin rassasin hieman anturin johtoja, ja sen jälkeen koko koeajon mittari toimi normaalisti.
Eli vika siis 100% varmuudella on siellä. Mahdollisesti joko anturi tai johdot ovat vaurioituneet taannoisen vaihdelaatikkoremontin yhteydessä. Kyllä minä niitä aiemminkin tutkin, mutta koeajoilla en ropeloinnin vaikutuksia kuitenkaan tarkistanut..
Tämä opettavainen tarina on tässä siksi, että tiedossa oleva tyypillinen vika ei aina täydellä varmuudella ole se oikea vikapaikka. Aina kannattaa tämän esimerkin tapaiset yksinkertaiset(helpot) mahdolliset vikakohdat jokatapauksessa tarkistaa mieluummin kuin että on mittaristo pöydällä tinattavana neljä kertaa turhaan.. Se eka kertahan ei kyllä ollut turha - sillä poistui muutama muu ongelma.
Comment