Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnista-audi 200

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastoinnista-audi 200

    Hei.

    Eli vm:85- 200 turbo quattron ilmastoinnista pari kysymystä.

    Ostettiin auto juuri, joten uutta asiaa itselle. Ilmastointi on säädetty niin kylmäksi kun vain voi saada, mutta jostain syystä viileää ilmaa ei tule kabiiniin. Mutta sen yhden kerran kun viileää rupesi tuulettimesta puhaltamaan, oli autolla ajettu yhtä jatkoisesti 300km.

    Tänään taas ei työnnä viileää ei sitten millään. Mistä voisi johtua?
    Viimeksi muokannut jasso; 24.7.2007, 17:18.

    #2
    Kylmäaineet vähissä?

    Comment


    • #3
      Terve.

      Voipi olla. Juuri keskustelin asioista tietävän kanssa, ja hän ajatteli samaa. Pitääpä käyttää autoa huollossa.

      Comment


      • #4
        Lähteekö kompura käyntiin aina kun pyytää kylmää? Ja pysyykö käynnissä?

        Comment


        • #5
          Minusta kompura ei mene päälle vaikka pyytää kylmää.

          Silloin kesken ajon ykskaks taisi kompura mennä päälle, ja rupesi puhaltamaan kylmää.

          Ja vielä yksi juttu. Onko tyyppi vika vai mikä kun, puhallin on täysillä, eli HI asennossa ja ritilöistä silti tulee vain pieni henkäys.

          Comment


          • #6
            Omassani rätki kompuraa päälle ja pois silloin kun oli aineet vähissä, Järjestelmän täytön jälkeen pysyi kompura päällä ja tuli kylmää.
            Eli jos ei se lähde päälle niin voipi olla myös sähköhärö...
            Kyllä sieltä pitäs iso pöhötys käydä kun laittaa puhaltimen HI:lle.

            Comment


            • #7
              Saako vm.86 ilmastoinnista koodeja ulos tähän tyyliin.
              http://20v.org/climate.htm

              Pyöriikö flekti ykkösnopeudella kun laitat ilmastoinnin päälle?
              Lukemista: http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../ac.html#coldw

              Puhaltimen kunnon selvitys:
              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...c.html#blowchk

              Comment


              • #8
                Ei saa analogiavehkeestä koodeja ulos. Ihan pelsepuupin keksintö koko vehje :)
                Uudemman digimallin tunnistaa siitä että siinä on bi-lev -nappi.

                Kysyjän tilanteessa itse tarkastaisin ensin ettei yläpainekytkimessä (tai alapaine) ole huono kontakti ja josko siellä ei mitään hämminkiä ole niin sitten täyttöön.

                Comment


                • #9
                  Meiltä löytyypi tuo bi-lev -nappi, eikä tietoa mitä se tekee, koska autossa on saksankielinen ohjekirja :/

                  Yläpaine/alapaine kytkimillä tarkoitat varmaan HI-LO nappeja. Noita painellessa kyllä kuulee puhaltimen menevän hitammaalle ja nopeammalle.

                  Jalkatilaan puhaltaa kohtalaisesti, mutta pitäisi saada ilmaa turpaa päin.

                  Tässähän ei ole perinteistä manuaalista vipua, millä voi säätää mihin haluaa ilmaa puhallettavan. vain erillinen nappi tuulilasille.

                  Joten pitäisikö tässä tapauksessa puhaltaa automaattisesti kokoajan keski-sivu ritilöistä?

                  Ainiin, jos joku vielä voisi kirjoittaa mitä esim: ECON, bi-lev napit tekevät.

                  Comment


                  • #10
                    Jahas no jos on bi-lev -nappi niin sitten katsot siitä pelistä vikakoodit Samin linkin ohjeiden mukaan.

                    Yläpaine/alapainekytkimillä todellakin tarkoitan putkistossa olevia painetunnistimia enkä mitään nappuloita.

                    econ = automaatti ilman kompressorin pyöritystä
                    bilev = ylös ja alas suuntaus, kompressorilla

                    Comment


                    • #11
                      Hei.

                      No yksi vika löytyi, Kompuran hihna oli oston jälkeen hävinnyt matkalle.

                      Noh, saatiin uusi, ja laittettua se kiinni, joten ilmastointi puoli on nyt todennäköisesti kunnossa.

                      Vielä kun saisi tuon puhalluksen toimimaan niin kaikki olisi hyvin.

                      Comment


                        #12
                        Ne kai alipaineella liikkuu ne lämmityslaitteen läpät jotka sitä puhallusta ohjaavat, voisiko olla vuoto?

                        Tuolla oli se koodin purkuohje. Kanavalla7 näkyy "lämmönjaon" tila, ja viereisestä D8-40-linkistä sitten itse koodin tulkinta sekä graafisesti läppien asennot;
                        http://www.20v.org/climate.htm

                        Comment


                        • #13
                          terve.

                          Hommaa on saatu tutkittua sen verran, että alipaine puolella ei pitäisi olla
                          mitään vikaa.

                          Vikakoodeja ei vielä ole sen enempää tutkittu.

                          Joten toden näköisesti sähkö vika. Missäs muuten nuo yli/ali paine kytkimet tarkkaan ottaen sijaitsevat.

                          Comment


                          • #14
                            Huoh. Katsopas nyt ne vikakoodit kun se on noi 2 sekunnin homma kun autoon istuu.

                            Comment

                            Working...
                            X