Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ilmastoinnin ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No höh... mites, pääseekö muille kanaville suoraan?
    Tai pompsahtaako vcds puhekuplaan mitään ohjetta?

    Comment


    • #32
      Ensimmäiset 4 kanavaa toimii, mutta ei anna mitään lukuja yläpuolella oleviin ruutuihin. Pitäisikö tuo koodi laittaa aivan ensimmäisenä? Siis ennen kuin laittaa tuon kanavan?

      Comment


      • #33
        En sit tiedä miten...

        Kokeile klikata security access nappia tai login, ponnahtaako puhekuplaan mitään ohjetta...

        Comment


        • #34
          Täyttö tehty, pois imettiin nuukat 40grammaa (500g pitäis olla) ainetta. Edellisestä täytöstä 2vuotta.
          Vuototesti ei havainnu vuotoja.
          Vcds ei näyttäny mitään vikakoodeja aiheesta.


          Golffiin tehty samaan aikaan ja sieltä puuttui 525grammasta vajaa 100.

          Comment


          • #35
            Tällä viikolla pääsen testaamaan uudestaan tuota ohjelma muutosta. Onkohan sitä kukaan kokeillu C5 kutosen korimalliin? Pitäiskö toimia samalla tavalla tuo ohjelmointi kuin tuossa Tuomon B7 nelosessa? Ainakin ilmastoinnin ohjauspaneeli on aivan saman näköinen.

            Comment


            • #36
              Otetaan ekseli avuksi ja paine/lämpötila mitaten vuorokauden välein... jos tuo vuotaa
              http://tos.pp.fi/images/audi/climataulukko.jpg

              Comment


              • #37
                Käppyrä päivitetty, mittaukset ei ole vielä siirtyneet vuodon puolelle...
                Elsasta siis nuo ohjearvot lämpötilan mukaan

                Comment


                • #38
                  Nyt ensimmäinen punanen risti on viivan väärällä puolen...
                  Luultavasti systeemin lämmöt ei ollu ulkolämpötilan tasolla ja siitä heitto tuloksiin ::)

                  Tänään sai jo 6 barin lukuja helteellä

                  Comment


                  • #39
                    Vuototesti ei havainnu vuotoja.
                    Mikä testi? Alipaine vai typpi-ylipaine? Tuo alipaine-testi on noilla automaattitäyttökoneilla välillä väärää antava tulos.
                    Ja jos 2-vuoden sisällä on vuotanut 460g, niin jostain puhaltaa aineet ulos. Typpeä sisään!

                    Comment


                    • #40
                      Alipainetta siel pidettiin 20min.

                      Sitä mietinkin, että jos siel normaalisti on ylipaine niin miten se voi paljastaa vuotoja ;)
                      Väriaine paljastanee vuotopaikan.

                      Ellei porukat pistä tuota vaihtoon ennen sitä heh

                      Comment


                      • #41
                        Jotenkin arvasin... Oikeilla työkaluilla tuon vuodon tod.näk. olisi huomannut myös 20-30min alipaineessa.
                        Mutta AINA typpi-ylipaine järjestelmään vuotoa epäillessä, niin loppuu arpomiset.

                        Comment


                        • #42
                          En tiedä onko tämä auton ominaisuus vai vika mutta aamulla töihin lähtiessä, tänäänkin ulkolämpötilan ollessa +13 astetta, moottorin lämmettyä ilmastointilaite puhaltaa kabiiniin kuumaa ilmaa niin hirveällä höögalla että t-paidassakin tahtoo tulla hiki. Ilmastoinnin lämpötila on stabiili ja säädetty +20 asteeseen. Loppumatkasta tuo tolkuton kuuman ilman puhallus lakkaa ja muuttuu maltillisemmaksi. Mitä on tehtävissä?

                          Comment


                            #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viesti
                            En tiedä onko tämä auton ominaisuus vai vika mutta aamulla töihin lähtiessä, tänäänkin ulkolämpötilan ollessa +13 astetta, moottorin lämmettyä ilmastointilaite puhaltaa kabiiniin kuumaa ilmaa niin hirveällä höögalla että t-paidassakin tahtoo tulla hiki. Ilmastoinnin lämpötila on stabiili ja säädetty +20 asteeseen. Loppumatkasta tuo tolkuton kuuman ilman puhallus lakkaa ja muuttuu maltillisemmaksi. Mitä on tehtävissä?
                            Vikakoodit katsottu? Ja mikäli sellaisai ei ole: Ovatko anturilukemat järkeviä? Sinänsähän tuo toimintatapa on normaali: Lämmitetään tai jäähdytetään mahd. nopeasti tilattuun lämpötilaan. Vaan jos joku anturi näyttää omiaan, voi tulla kuuma tai kylmä.

                            Omassakin on jotain häikkää, ilmeisesti pienenpieni vuoto jossain. Viime kesänä täytettiin, ja nyt heinäkuussa alkoi taas tulla kuuma. Kylmäaineesta karannut muistaakseni 75%. Viime kesänä valitin VV-autolle tehottomuutta ja kovasti olivat tutkivinaan eikä mitään vikaa ollut (asiasta lisää: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=59983&page=2). Olivat osiakin vaihtamassa, mutta paikalle saatu "asiantuntija" totesi ettei ole syytä. Eli laittoivat aineet sisään ja totesivat että nyt on hyvä.

                            Mitähän kannattaisi tehdä, kun ei kerran merkkihuollossakaan osata korjata - perus ilmastointi-nyrkkipajasta puhumattakaan (joilla usein tuntuu osaaminen rajoittuvan automaattilaitteen käyttöön)?

                            Comment


                              #44
                              Typellä paineistus ja vuodonetsintä ellei ole vielä tehty.

                              Comment


                                #45
                                Jani: Veikkaanpa että ei ole tehty, sen verta arpomiselta VV:n toiminta vaikutti. Viime täytön yhteydessä tutkittiin vain automaattilaitteella alipaineella eikä sellainen kone toki tuollaiseen gramma/päivä-tyyppistä vuotoa löydä.

                                Mikähän olisi pk-seudulla/lähiympäristössä sellainen pulju joka oikeasti ymmärtää jotain autokylmästä ja tekee paineistushommat eikä vain laske lisää aineita systeemiin? (Vai löytyykö itseltäsi kenties tarvittavat välineet?)

                                Comment


                                • #46
                                  Täältä ainakin löytyy, mutta en vaikuta siellä Helsinki/Espoo suunnalla ;)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onnistuuko Murrelta kuivaimen ja "sihdin"vaihto? Samalla tietysti paineiden ja aineiden tarkastus.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuossa keväällä huomain että b7 ei puhalla lainkaan lämmintä jalkatilaan. Onko mahdollista että siellä on siivekkeet jumissa vai olisko ohjain yksikössä häikkää? Vikakoodeja ei anna. Kokeiltu on että puhallus on pelkästään jalkatilaan, mutta ilmaa ei sinne tule.

                                      Comment


                                        #49
                                        Eilen saatiin vihdoinkin B7:n ilmastointi pelaamaan.
                                        Ilmastoinnista ei tullut siis yhtään sen viileämpää ilmaa kuin vallitseva ulkolämpötila.

                                        20 minuutin alipainetesti / 4 minuutin painetesti ei indikoinut vuotoja.
                                        Järjestelmästä löytyi ainoastaan 72 grammaa kylmäainetta. Ei siis ihme ettei kylmää tullut.

                                        Todennäköisesti järjestelmää ei ole huollettu/täytetty ikinä reilun neljän vuoden aikana.

                                        500 gramman kylmäaineen täytön ja öljyjen vaihdon jälkeen pelaa kuin uusi.

                                        Comment


                                          #50
                                          Missäs mahtaa olla vikaa kun kuskin puolelle puhaltaa vain kylmää ja vänkärin puoli toimii ihan normaalisti.
                                          Onko joku läppä jumissa? Mistä se löytyy? Auto tuo profiilin A4 B7.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jafe: Mulla oli berttaseiskassa sama ongelma alkukeväästä, tosin mulla puhalteli vaan kuumaa ilmaa. Huollossa muissa asioissa kävin ja kysyin samalla asiasta niin epäili että joko siellä on säätöläppä jumissa tai sen läpän moottori sökönä. Mulla lähti pelaamaan normaalisti ihan kun naputteli ilmastointia min -> max -> min muutamia kertoja edestakaisin eli säätöläppää "heristelemällä". Ennen kun alkaa enempiä purkamaan niin kannattanee noin kokeilla. :)

                                            Comment


                                              #52
                                              Eipä ala pelittään vaikka säätelee lämpöjä kuumasta kylmään.
                                              Jos tuota käyttää roikan nokassa niin saako sillä jotain vikakoodeja selville?
                                              Mistäs tuo läpänsäätö moottori löytyy? Jossain kuskin jalkatilassa?

                                              Vai vienkö suosiolla pajalle...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Joo, ei mullakaan "kertaheitolla" menny. Illalla kotiin tullessa hakkasin useaan kertaan edestakas ja kirosin kun ei ni ei ja valmistauduin henkisesti pajalle menoon. Aamulla työmaalle ajellessa huomasin vaan että sehän pelittää taas normaalisti. En itse ehtinyt mitään suurempaa tutkimusmatkaa tehdä mutta muistelisin että näin huollosta sanoivat että jossain jalkotilassa se moottori olisi. Kannattanee "tunnustella" ensin huollolta ja kysellä mikä tuossa voisi olla vikana, yleensä ainakin pk-seudulla kertovat mitä epäilevät ja missä osa on. :) Muistelisin lonkalta että täällä sanoivat säätömoottorin vaihtuvan parissa tunnissa ja osa oli jotain parin sadan nurkilla jollei ihan testerillä/käsin heristelemällä irtoa. Vikakoodia ei kuulemma tuosta säätömoottorista heru.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kyllä alkaa vaikuttaa että läppämoottori systeemi paskana. Uusi 195 eur ja vaihtotyö samanverran.
                                                  Löytäisköhän joku kuvaa että missä tuo moottori tarkalleen sijaitsee.
                                                  Ja jos sattuis varaosanumero löytyyn niin vois katella saisko jostain halvemmalla? Ebay?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja ViKi81 Näytä viesti
                                                    Onnistuuko Murrelta kuivaimen ja "sihdin"vaihto? Samalla tietysti paineiden ja aineiden tarkastus.
                                                    Kyllä se onnistunee. Kuten muutkin kylmälaitetyöt. Olen muuten kiireiden alla jättänyt vastaamatta viestiisi.

                                                    ps.ViKi81, sait nyt s-postia.
                                                    Viimeksi muokannut Murre; 16.5.2012, 23:01.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Moro

                                                      Hain auton ihan vasta tänään ja koeajossa en huomannut sellasta asiaa, että ilmastointi lämmittää liikaa. Ei auta vaikka tiputtaa asteita, kun vasta viimeinen astemäärä 16c oli sisätilan lämmöt siedettävät. Muuten liian kuuma. Lo myös puhalsi kylmempää kuin se.
                                                      Auton lämmötkään ei noussut 90c vaan jäi ehkä noin 70c, matka kokkolasta tampereelle.
                                                      Koeajoin auton kyllä, enkä kiinnittänyt tarpeeksi huomiota ilmeisesti lämpöihin, koska ilmastointi oli asetettu ensin 24 ja rupesin vasta matkalla pudotteleen lämpötilaa. Huomenna koitan kalibroida ilmastoinnin vielä ja kaivan vanhan kunnon vcds'n naftaliinista. Joten katsotaan kooditkin sitten.

                                                      Eli voiko moottorin termari aiheuttaa tuollaista vaivaa? kabiinin ulkolämpötilamittari näytti niinkun pitää.
                                                      Tottakai soitan liikkeeseen huomenna heti aamulla, mut olis kiva olla hajulla vähän mistä olis kyse ja voiko tuon 2005 2.0tfsi (8ec) termarin vaihtaa ilman, että jakopäähän tarvii koskea?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Koneen kylmänä käyminen on melko varmasti paskan termarin syytä. Termari ei onneks näyttäisi olevan jakopäässä vaan koneen sivulla vanhaan malliin, laturia tarvii irrottaa ja siirtää vähän.
                                                        https://www.audiworld.com/how-tos/a/...rmostat-420900

                                                        Ilmastoinnin lämmin/kylmä puhallus johtunee häröilevistä läppämoottoreista, vois tarvita vcds:n käyttöä. Joskus nuo on kyllä herännyt pelittämään kun rämppää lämpöjä ylös-alas ja vaihtelee puhallussuuntaa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onkohan omassa A4 B7 vika vai ominaisuus, kun ilmastoinnin pitäisi vaikka syksyn keleillä saada huurteet pois tuulilasista, niin kestää todella kauan että lähtee päälle? Parkissa saa auton käynnistyksestä odottaa useamman minuutin, että lähtee kompura päälle ja lasit aukeaa. Jos ajamaan lähtee samantien niin lasit avautuu nopeammin.

                                                          Onko tämä siis vika vai ominaisuus? Vikakoodeja ei löydy aiheeseen liittyen.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Normaali ominaisuus. Ilmastoinnin kompurahan ei lähde päälle pakkasilla ensinkään ja olikohan jopa pari astetta plussan puolella se käynnistysraja. Vaan aukeaa ne lasit ilman kompuraakin, puhallus vaan pitää erikseen painaa napista tuulilasille, sen toiminnon suomenkielinen nimi itse asiassa on "tuulilasin huurteenpoisto". Automaatti-ilmastointi pitää puhallinnopeutta AUTO-asennossa tosi pienellä siihen asti että moottorinlämmöt nousee, ajatuksena kai ettei sitä kylmää ilmaa haluta puhaltaa kabiiniin matkustajien mukavuutta heikentämään. Ajoviiman tuoma ilmavirtaus on helposti enemmän kuin puhaltimen pikkunopeudella tuottama ilmavirta, sen vuoksi se sitten puhaltaa lasille nopeammin tuoretta ilmaa kun lähtee liikkeelle.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                              Normaali ominaisuus. Ilmastoinnin kompurahan ei lähde päälle pakkasilla ensinkään ja olikohan jopa pari astetta plussan puolella se käynnistysraja. Vaan aukeaa ne lasit ilman kompuraakin, puhallus vaan pitää erikseen painaa napista tuulilasille, sen toiminnon suomenkielinen nimi itse asiassa on "tuulilasin huurteenpoisto". Automaatti-ilmastointi pitää puhallinnopeutta AUTO-asennossa tosi pienellä siihen asti että moottorinlämmöt nousee, ajatuksena kai ettei sitä kylmää ilmaa haluta puhaltaa kabiiniin matkustajien mukavuutta heikentämään. Ajoviiman tuoma ilmavirtaus on helposti enemmän kuin puhaltimen pikkunopeudella tuottama ilmavirta, sen vuoksi se sitten puhaltaa lasille nopeammin tuoretta ilmaa kun lähtee liikkeelle.
                                                              Ei auta vaikka ulkolämpötila olisi +15 astetta. Muistaakseni kesähelteillä on sama juttu, auto lähtee viilenemään vasta hetken luluttua kun lähtee liikkeelle, muttei paikallaan. Huurteenpoistoa olen myös kokeillut, eikä ollut vaikutusta kompuran käynnistymiseen paikallaan. Tämä on inhottava ominaisuus, kun syksyllä on sellaisia kelejä täällä etelässä, ettei laseja saa kunnolla auki auton omalla lämmittimellä koska moottori on sen verran kylmä ettei se lämpöä kehitä heti sisätiloihin. Enkä itse vielä viitsi +10 asteessa webastoa käyttää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X