Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rele rapsuttaa urS4:n kuskin jalkatilassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rele rapsuttaa urS4:n kuskin jalkatilassa

    Autoon on tullut sellainen vika että kuskin jalkatilassa vasemmalla lattianrajassa on alkanut rele rapsuttelemaan virtojen sammuttamisen jälkeen. Kyseessä on sellainen kahden normaalireleen levyinen ja kahden normaalireleen korkuinen musta purkki, jossa päällä teksti "327" ja kyljessä "441 959 257 A", "SME", "12V", "SIEMENS" sekä "5WK4 525".

    Vika ei ilmene joka kerta kun virrat sammuttaa, mutta silloin kun se ilmenee, niin rapsutus on joko hidasta, pari kertaa sekunnissa tapahtuvaa, tai sitten sellaista nopeaa pärinää. Tuntuu myös siltä kuin akku olisi tämän vian johdosta alkanut tyhjentymään.

    Mikähän rele tämä mahtaa olla? ETKA:sta en osanumerolla löytänyt mitään. Entä veikkauksia vian aiheuttajasta? Onkohan se vika siinä purkissa itsessään vai muualla?

    #2
    Pari arvausta: Rele vois olla sähkölasien rele. Vian aiheuttaja vois ehkä olla rikkinäinen johtosarja oven läpiviennissä.

    Comment


    • #3
      Jep, ainakin eka arvaus meni oikein. Sähkölasit ja kattoluukku nääs lakkaavat toimimasta kun purkin irrottaa. Pitänee ajella ilman purkkia kunnes ehtii katsomaan ovien sisään. Ettei vaan auto pala.

      Comment


        #4
        Olisiko mahdollisesti tämä vika kyseessä?

        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ndowrelayclick

        Comment


          #5
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=31274

          Varmaan juurikin vika on tuossa mukavuustoiminnossa. Tuon linkin takana kans juttua aiheesta.

          Comment


          • #6
            Uskoisin että kyseessä on juurikin tämä vika. Vika kun taisi tulla auton seisottua viikon verran yksikseen parkkipaikalla(, ehkä autossa joku purkaa akkua pikkuhiljaa). Nyt kun autolla on taas ajettu, niin vika on pikkuhiljaa kadonnut.

            Pitääpä jokatapauksessa varmuuden vuoksi katkoa tuo keltainen johto. Moista mukavuustoimintoa kun en ole tähän asti edes tiennyt olevan, enkä sitä tarvitse, kun ovet laitetaan kuitenkin aina kiinni hälyttimen kauko-ohjaimella.

            Mistä tuleekin mieleen, että kun tuon tekstin mukaan tämä mukavuustoiminto pelaa keltaista johtoa maadoittamalla, niin sen keltaisen johdonhan voisi kytkeä hälyttimen maadoittavaan lisälaiteliitäntään, jolloin saisi lasit ja luukut kiinni kauko-ohjaimella...

            Comment


              #7
              Mulla kävi Jounin kanssa ihan sama ajatus mielessä. Löytyis vielä aika rele hyllystä johon voi ohjelmoida halutun ajan mitä rele vetää.

              edit. Onko toi keltainen johto siis keskuslukituksen pumpun johtosarjassa vai onko siellä vielä joku muu purkki?
              Viimeksi kun oli takapenkki pois autosta en äkkiseltään sitä keltasta johtoa löytänyt.
              Viimeksi muokannut quattro20v; 13.7.2007, 19:10.

              Comment


                #8
                Ohjausmoduli ja johtonippu löytyy takapenkin alta oikeasta reunasta. Johto on suht ohkanen ja johtonippua voi joutua vähän pyörittelemään jotta se keltainen johto tulee esille.
                (Keskuslukituksen alipainepumppu sijaitsee tavaratilan oikeassa reunassa.)

                Comment


                  #9
                  Oliko Mikko sulla avant urssi, koska mulla on sedan ja alipainepumppu löytyy akun vierestä?

                  Comment


                    #10
                    Yksi releen raksutus vaivaa potenut urS4 avant ehjätty katkaisemalla keltainen johto. Boksi/pumppu löytyy akun vierestä.


                    Hakusanoja: akku tyhjenee, rele naputtaa, V94

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                      Yksi releen raksutus vaivaa potenut urS4 avant ehjätty katkaisemalla keltainen johto. Boksi/pumppu löytyy akun vierestä.


                      Hakusanoja: akku tyhjenee, rele naputtaa, V94
                      Viitsisitkö katsoa paikan/pinnin johon keltainen johto menee?
                      Kuva olisi hyvä.
                      V8 en löytänyt kokokeltaista johtoa, mutta jokuhan se noista täytyy olla joka tekee samaa työtä.

                      Comment


                        #12
                        Eipä ollut oma auto josta korjasin tuota vikaa, niin ei ole mahdollisuusksia katsoa tuota pinniä.

                        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ndowrelayclick
                        Tässä linkissä on selostettu noita pinnejä.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                          Eipä ollut oma auto josta korjasin tuota vikaa, niin ei ole mahdollisuusksia katsoa tuota pinniä.

                          http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ndowrelayclick
                          Tässä linkissä on selostettu noita pinnejä.
                          Nyt jaksoin taas paneutua asiaan. Releestä löytyi pinni SK taivutin sen sivuun. Nyt on testijakso menossa, mutta näyttäisi että pelaa. Ja mukavuustoiminto hävisi.
                          Kiitoksia vinkistä.

                          Comment


                          • #14
                            Laitetaan pientä tarkennusta asiaan, eli tuo kyseinen musta muovipurkki löytyy akun vierestä auton oikealta puolelta takapenkin alta ja on eristetty vaahtomuovin sisälle. Eli akku irti, vaahtomuovit pois ja purkki on kämmenissä. Siitä sitten tuo ainut kokokeltainen johto poikki.

                            Omaan autoon jouduin murtautumaan sisään akun tyhjennyttyä pitkän seisokin jälkeen -> keskuslukko ei toiminut ja jokaisen oven lukkopesä umpeenmuurattu ilmeisesti virossa josta auto tuotu.

                            Comment


                            • #15
                              Tulipa sitten vihdoin selvitettyä mihin auto hukkaa virtoja. Purkuvirta oli siis n.130mA. Vika löytyi juuri tuosta sähkölasien releestä kuskin jalkatilassa. Releessä oli yhdet kärjet juuttuneet/palaneet kiinni ja virta juoksi sen kautta. Nyt on lepovirtakulutus luokkaa 10mA.

                              Comment

                              Working...
                              X