Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

suuttimet ei aukee..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • suuttimet ei aukee..

    noniin olisi sen laatunen propleema et ei startatessa suuttimet aukea oleskaan.
    missähän mahtaa olla vika.motti on 3b.

    #2
    Tarkista ensiksi kaikki sulakkeet.

    Comment


      #3
      Ja kipinä kuitenkin tulee?

      Comment


      • #4
        sulakkeet on ehjät,kipinä tulee mutta sytkän perys ennakko anturille ei tule virtaa siis anturi joka siaitsee vauhtipyörällä.onko nyt näin et boksi paskana.auto kyllä käy hetken kun pyttyihin laittaa polttoainetta.oli taas toi suutin kisko irti ja ne perkeleen suuttimet ei aukea.

        Comment


          #5
          Ei kampura-antureille mitään virtaa tulekaan. Ne generoi sen itse. Eivät ole siis Hall-antureita vaan induktiivisia. Kaikki pyörintäanturit myöskin toimii jos kerran kipinöi.

          Mittaapa nyt autossa virrat päällä tuleeko suuttimien johtoihin jatkuva 12v. Maapuoli on boksissa kiinni ja boksi maadoittelee sitä siis kun haluaa suuttimet auki.

          Comment


          • #6
            jep suuttimille tulee toi 12volttia.suuttimet ei ole jumissa testattu.

            Comment


              #7
              Entäpä mitä vikakoodeja boksi antaa? Eihän tuossa ole enää pahemmin vaihtoehtoja kuin että johdot poikki tai sitten boksi sökö. Epätodennäköisiä molemmat.
              Tai sitten huijaat että antaa kipinää :)

              Bensapumpun rele vetää kuitekin?

              Comment


              • #8
                auto käynnistyy kun pyttyihin laittaa bensaa.rele vetää ja pumppu hurisee startatessa.jostain syystä boiksiin ei pääse lukee vika koodeja.kohta repee päääää

                Comment


                • #9
                  pyörintänopeus anturilta ei tule signaalia sellasta vika koodia herjas.mutta anturi on kunnossa.mitäs nyt?onko anturi liian kaukana luku kohdasta ja paljonko toi etäisyys pitäs olla.niin ja kakshan noita antureita on tolle vauhtipyörän kupeessa toinen hammaskehälle ja toinen sellasele tapille niin onko se nyt kumpi? molemmat olen testannu ja toimii.

                  Comment


                    #10
                    Tuo koodi tulee aina, jos auto ei ole käynnissä.

                    Comment


                    • #11
                      okei nyt viisaat päät yhteen ja laikkia auttamaan. startatessa suuttimilta katoo jännite nollaan missä vika.minkä releen kautta noi suuttimet toimii ja miks se tiputtaa jännitteen nollaan?

                      Comment


                        #12
                        Ota yksitellen aina yks suutin kerrallaan irti ja kokeile, josko joku vetäsee oikoseen.

                        Comment


                          #13
                          Mittaapa nyt autossa virrat päällä tuleeko suuttimien johtoihin jatkuva 12v. Maapuoli on boksissa kiinni ja boksi maadoittelee sitä siis kun haluaa suuttimet auki.
                          Jos toimintaperiaate on tuo, niin itse varmaan kokeilisin vetämällä piuhan vaikkapa suoraan akulta suuttimille - jos se on siellä tulopuolella se vika. Saisi mahdollisesti boksivian varmistettua / suljettua pois. Sulakkeellinen piuha ei olisi haitaksi, ettei tee vahinkoa. Ja tämä vasta AnLen neuvoman kokeilun jälkeen. - Tämä on amatöörin pohdiskelua, en ota vastuuta mahd. vahingoista. Oikaiskoon viisaammat äkkiä, jos tämä on harhaoppinen neuvo.

                          Comment


                            #14
                            Olikos se niin, että myös 3B:ssä osaa moottorin sähköistä syötetään bensapumpun releeltä erillisillä koskettimilla? Näin on ainakin AAN:ssä.

                            *** Korjatkaa jos näin ei ole 3B:ssä***

                            Kun virrat laittaa päälle, tuo rele ei vielä vedä, mutta boksi syöttää tuohon samaan johtoon virtaa testatakseen(?), että kaikki on OK. Mutta startatessa sitä virtaa ei syötetäkään, vaan bensapumpun rele vetää ja virta tulee sitä kautta. Ja koska bensapumpulla ja moottorin sähköillä on releessä eri kärjet, niin pumppu voi toimia, mutta ne toiset kärjet eivät jostain syystä kosketa.

                            Testaapa uudella releellä tai niin, että avaat sen bensapumpun releen ja painat sormella kosketinta samalla kun käynnistät. Kannattaa katsoa myös, että sulakekotelon pohjasta ei ole yksi johto irti. Se on tökätty pinniin 87 A ja on tosiaan pelkkä yksi johto, ei moninapaliitin.

                            Comment


                              #15
                              3B:ssä suuttimet ja MAF nasta #5 on bensapumpun releen nastan 87A takana. Sen jälkeen on 15A sulake nro S28.
                              Saman releen nastan takaa syötetään myös ISV:tä, ahtosolenoidia ja bensahöyrysolenoidia, mutta ne on eri sulakkeen takana S24 10A.

                              Pasi lienee totuuden jäljillä eli bensapumpun releessä nyt on hämminki. Mittaa putoaako ISV:n, N75:n ja sinisen solenoidin jatkuva 12V samalla kuin suuttimien. Sulakerasian 87A voi myös olla huonolla kontaktilla mutta ei kai irti jos kerran suuttimille sähkö tulee jossain vaiheessa edes.

                              http://www.s2central.net/images/3B_ECU_Schematic.jpg

                              Arvaanpa että ihan turhaan laitoit ostoilmon 3B ecusta.

                              Comment


                                #16
                                Wanhuksissa oli pari kertaa häikkää bensapumpun releen kanssa. Ohitin sen päiväksi hyppyjohdolla ja sen jälkeen toimi ihan hyvin ilmankin (!!)
                                Ei ikinä selvinnyt mikä sitä nyppi ?

                                Comment


                                • #17
                                  joo eli 3b motronicin johtosatsissa on yks rele paikka.niin mikä rele siihen tulee? eli kyseinen releen pohja tulee kuskinpuolen jalka tilaan.startatessa suuttimilta katoaa virrat,syytä ei tiedetä/löytyny.virtaa pakkosyöttämällä suuttimille autolähtee käymään ja ajaa pystyy.,mutta kun kiihdyttää yli 2000rmp niin auto sammuu,kun painaa kytkimen pohjaan.(musta tuntuu et kohta joutuu hakata ton coupen kumi letkulla jotta oppii oleen)

                                  Comment


                                    #18
                                    Relepohja on jälkijäähdytyspiirille.
                                    Kuten tuosta kaaviosta saatat nähdä niin sama +12v pitäisi löytyä massamittarilta. Toimii varmasti aika huonosti, jos massamittari ei saa virtaa.
                                    Mitä vikakoodeja boksi antaa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      vikakoodeja anto vain tosta takasin kierätysventiilistä joka on vaihdettu.
                                      massamittarille tulee virta mutta suuttimille ei.(kuka perkele varastaa mun virrat) nyt ei ymmärrä. kuten edellä mainitsin niin virrat kun laittaa päälle niin suutimilla on virrat,heti kun starttaa niin suuttimilta katoo virrat.
                                      tuo tyhjäkäynti ongelma saattaa olla seurausta siittä että,kun sinne pakkosyötetään virtaa niin tyhjäkäyntimoottori ei oikeen tajuu mitä sen pitäs tehä,koska virta nyt kulkee väärästä paikasta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei ne vempeleet tiedä mistä se 12V niille syötetään. Boksi tarjoaa vain maita ja tutkii läpi tulevaa jännitettä yms että onko laite paikallaan.
                                        Onko varma että massamittarilta ei katoa myös jännite startatessa?
                                        Oletko koittanut toista bensapumpun relettä? Onhan siellä oikealainen rele ylipäänsä? Jos auto on ollut KV-koneella, siellä ei ole tehtaalta sama kuin 3B:ssä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          no niin!! nyt auto käy ja kukkuu AVAIMESTA ei tarvii enään mitään hyppy johtoja,oli yksi helvetin johto irti jota ei vaan huomannu siittä johto viidakosta.
                                          edelleen on toi vika,kun tulee kierroksilta alas niin sammuu.
                                          voiko toi vika johtua barosta. käsittääkseni se on aika olennainen osa noitten seoksien suhteen.niin ja sosetta menee muuten nyt aivan tautisesti (60km ja 1/4 osa tankkia) tasan sata lasissa kokoajan.baro tulee joka tapauksessa huomenna.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Sammuminen saattaa johtua tyhjäkäynti venasta. Kannattaa ottaa irti ja putsata.

                                            Comment


                                            • #23
                                              okei..isv on putsattu.tyhjäkäynti melkeen saavutettu,mutta nyt jos joku viitsisi kertoa miten noi alipaine letkut sieltä imusarjan takaa menee ,eli ne neljä lähtöä.okei yhdestä lähtee letku joka haarottuu bensanpaineelle ja moottorin ohjaukselle.mihis loput? olis hyvä tietää koska toi tyhjkäynti tasottu kun letkuja ropailin.jottenkin on semmonen tuntu et nyt on enään letku vika. tällähetkellä noilla kyseisillä letkuilla on väärä osote tähän tarviisin nyt apuja että mihin mikin menee.niin kone oli toi 3B

                                              Comment


                                                #24
                                                by-pass ja hukkaportti tarvii imusarjasta ohjauksen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  onko by-bass ventiilillä oma letku vai haarottuuko se jostain?
                                                  hukkis+n75 vai haarottuuko jostain?
                                                  ei kellään sattuis oleen noista putkista/letkuista kaavio kuvaa?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    http://www.s2-audi.co.uk/workshop/3b_ignition/3bi.pdf
                                                    Tuosta löytyy.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Arille kiitokset tosi hyvästä pdf tiedostosta oli paljon apuja.
                                                      Mutta nyt on vaihdettu lamda ja isv (uudet ) tyhjäkäynti on hukassa ja auto käy tosi rikkaalla tulpat on niin mustat et huh huh.mikäs tohon lääkkeeks.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ootko vaihtanu moottorin lämpötila-anturia..?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          oon vaihtanut kyseisen anturin.Mistähän helv......stä toi sammuminen voi johtua? vaihdoin bensan paineen säätimen. EI vaikutusta.Käy rikkaalla ja sammuu kun tullaan kieroksilta alas.mihinkähän ton veis hoitoon. vai pitäskö se paalata.(alkaa vituttaa oikeen tosissaan).ja sitten vielä et mitenkähän toi motronic nollataan vag-comilla?
                                                          Viimeksi muokannut laikki; 30.8.2007, 19:10.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            60km ja neljännestankki tekis 29 litraa sadalla. Mahtaako pysyä käynnissä edes noin rikkaalla.
                                                            Onko suuttimet varmasti vakiot? Kaiketi olet siis ostanut jostain moottorin autoosi. Tunnetko sen historiaa? Boksissa vakiosofta?
                                                            Baro ei vaikuta seoksiin tippaakaan.

                                                            Oliko pasin mainitsema 87A johto sulakerasialla? :)

                                                            Bensanpainesäätimen ohjausletku saletisti kiinni imusarjassa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X