Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ensiapua mittaristovaivoihin A4 b5 '00
Collapse
X
-
Vaikka aihe koskikin alunperin faceliftiä, niin täydennetään sen verran, että pre-faceliftissäkin on kahta eri mittaristoa ja alkupäässä on kiinni ristipääruuveilla torxien sijaan. Oisko kiinnitysruuvit vaihtuneet mittariston mukana vm. 98:ssä?
vm. 95-98 on yllä olevien kuvien mukainen tiheämmillä asteikoilla oleva mittaristo.
vm. 98 alkupuolelta (W-060001->) lähtien on kierroslukumittarin viivat 200 rpm välein, kello ainoastaan 5 min välein, ja nopeusmittarin asteikko tihenee 90:n jälkeen viivojen ollessa loppuosassa vain 10 km/h välein.
Uudemmassa mittaristossa huoltovälin nollaus onnistuu nupeista, kun vanhempi vaati VAG-COMin tai huollon testerin.
Comment
-
Auto on -98.
Oire ilmeni kun takkissa oli bensaa noin 1/4, nyt kun kävin tankkaamassa täyteen niin on taas toiminut hyvin. On tosiaan vasta niin vähän oireillut että en vielä osaa sen tarkemmin eritellä millasella bensan määrällä toimii/ei toimi.
Anturi tuli itellänikin ekana kyllä mieleen mutta seurataan tilannetta.
Comment
-
Sama ongelma a4 -97 bensamittarin kanssa. Tosin omalla kohdallani mittari näyttää lähes aina täyttä tankkia, harvoin näyttää oikeaa määrää. Jossain vaiheessa mittari putoaa näyttämään tyhjää tankkia ja bensan varoitusvalo piippaa ja syttyy palamaan, kunnes alkaa taas näyttämään yleensä täyttä tankkia. Viittaisko nämäkin oireet anturi vikaan???
Onko kukaan kysellyt mitä nämä anturit maksavat uutena? Korjaamolla sanoivat menevän n. 1-1,5 h vaihtaessa... Mitä Alfamerin korjausoppaasta lueskelin, niin ei ilmeisesti olisi mikään hirveän vaativa työ itsekkään vaihtaa, vai?
Comment
-
4. Ota säätötapeista kiinni ja vedä mittariston alaosaa itseäsi päin. Mittariston voi kallistaa mittarit ylöspäin, jotta pääsee irroittamaan johdinliittimet.
Ongelmana oli mittariston irroituksessa johtoliittimien irroitus, en vain saanut mittaristoa tulemaan riittävästi ulos, että olisin saanut liittimiä näkyviin. Todistaakseni itselleni, etten täysin rähmäkäpälä ole, irrotin mittariston parissa minuutissa prefacelift A4:sta ilman ongelmia. Täytyy ilmeisesti koittaa tänään uudelleen, kovemmin ottein...
Edit: Edellinen omistaja oli ilmeisesti Eberiä asentaessaan sitonut johtoja mittariston johtoihin nippusiteillä kiinni, sen takia mittariston liittimet täytyi minun tapauksessani irrottaa alakautta. Öljymäärän varoitusvalo ei ole eilen illalla eikä tänään palannut, mutta lämpömittariin tuolla toimenpiteellä ei ollut minullakaan mitään vaikutusta. Ilmastointi siis näyttää "oikeaa" lämpötilaa. Ilmeisesti tuon vian täytyy kuitenkin mittaristossa olla, eikä esim. lämpöanturissa?
Comment
-
Söötsillä ei löytynyt täsmä-osumaa, joten jatkelen tänne ketjuun (en viitsi aloittaa uuttakaan...)
Eli profiilinmukainen kulkupeli kyseessä, mutta kesäaikaa asettaessani havaitsin, että kellonajan säätönuppi jää jumiin. Tällöin kello juoksi kuin hullun mu**ku eteenpäin. Sain kikkailtua ajan kohdalleen (jokin kontaktihäro/lika jumittamassa nuppeja), muttamutta.... päivämääränäyttö ei näy enää.
Eli mikäs olisi se keino millä sen saa takaisin näkymään. Olen säätänyt kelloa uudelleen, no problem, päivämääräkin näkyy, sen saa säädettyä, jne., mutta missä vaiheesa pitää/ei pidä nykiä napista "kursoria" eteenpäin, jotta pvm-näyttö jää näkyviin?
edit. autontiedot
Comment
-
Meikäläiset pirssissä katosi ajokilometrilukemat. Paitsi jos kirkas auringonvalo osuu mittaristoon niin sillon näkyvät.Myös nopeusmittarista taustavalo kahdestasadasta ylöspäin on vähän himmeämpi kuin muut taustavalot. Mahtaakas korjaantua ihan puhdistamalla vaiko uutta mittaristoa hakemaan?
Comment
Comment