Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpö-polttoainemittarin jännitteensäädin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpö-polttoainemittarin jännitteensäädin

    Olisiko jollain kertoa kyseisen mötikän tiedot?Ei tarvisi palikka kourassa lähtiä uutta etsimään...
    Lämpömittari näyttää mitä sattuu(liikaa) ja polttoainemittarikin seilaa..
    Pienin komponentti audi-centterissä oli koko mittaristo-yllätys..
    Viimeksi muokannut teukka1972; 20.6.2007, 23:22.

  • #2
    Hakusanaksi regulaattori tai jänniteregulaattori, niin alkaa tietoa löytyä.

    Comment


    • #3
      Haulla yritin etsiä tietoa tuon regulaattorin sijainnista, mutta en löytänyt. Autoon vaihdettu molemmat lämpötila-anturi(F76&G62). Joten vika on ilmeisesti mittaristossa. Kuinka paljon mittaristoa joutuu purkamaan jotta saa käsiin regulaattorin?

      Comment


        #4
        Jos on vielä samanlainen mittaristo kuin kasikympissä, niin löytyy tuosta:
        http://www.s2central.net/images/ic_02.jpg

        Comment


        • #5
          Voin vahvistaa, että on samassa paikassa.

          Comment


            #6
            Viitisikö joku laittaa regussa olevat merkinnät tänne kaikkien näkyville?

            Noitahan kannattaa tiedustella elektroniikka-liikkeistä, tv-korjaamoista yms putiikeista.

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=regulaattori

              Comment


                #8
                Eiku joo, onhan se tuossa. 7810 näkyy olevan.

                Comment


                • #9
                  Hienoa! Kiitos paljon. Sen verran vielä kyselisin, että mitens tuo mittaristo irtoaa tuosta? Tarviiko ottaa ratti pois?

                  Comment


                  • #10
                    Ei tartte välttämättä, mutta pikkasen helpottaa.
                    Ohjauspylvään ylämuovi irti, niin näkyy mittariston alapuolella kaksi ristipääruuvia.
                    Ne irti ja sitten vetää mittariston ulos. Se tulee hetken matkaa ja sitten pitää irroittaa liittimet, että tulee kokonaan.

                    Comment


                    • #11
                      Miten liittimet irtoaa. Ei uskalla käyttää voimaa. Minkälainen lukitus niissä on? Sininen liitin nyt ainakin aluksi.
                      Mittailin yleismittarilla regulaattoria niin yhdestä pinnistä yli 13,xxv, toisesta 10,xxv ja kolmannesta 0,xxv. Kuuluisiko olla noin?
                      Viimeksi muokannut FreeZ; 5.5.2008, 18:50.

                      Comment


                      • #12
                        Onpa nyt huono muisti mutta oliko siinä liittimen keskellä pikalukitus, joka pitäis kaivella ruuvarilla tms. auki.

                        Edit: Ainoa mitä löysin regun toiminnan varmistamisesta.
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=12
                        Viimeksi muokannut A6tonen; 5.5.2008, 18:57.

                        Comment


                          #13
                          Rattia ei tarvitse irroittaa. Eikä se ole enään tielläkään, kun tarpeeksi monesti homman harjoittelee.

                          Liittimen keskellä on lukitus mikä vedetään ulospäin. Pienellä taspää meisselillä onnistuu hyvin.

                          Itse olen ottanut oikeanpuoleiset liittimet ensin. Airbagin valo on irtokannalla joten sekin kannattaa muistaa ottaa irti ennekuin alkaa mittaristoa pois ottamaan.
                          Näin siis ainakin 94 vm. S2:sessa.

                          Comment


                          • #14
                            Noniiin hieman päivitystä jos vaikka jollekin on tulevaisuudessa hyötyä tästä threadista. Vaihdoin tilalle uuden regulaattorin testiksi. En löytänyt enään illalla mistään sopivaa. Tällä regulla mittari heräsi henkiin. Huomenna kauppaan hakemaan oikeaa regua ja uudestaan asennuspuuhiin ja katsomaan onko ongelma selvitetty. Eli siis vielä kerran.... Kun menen huomenna kauppaan otan vanhan regun mukaan. Näytän myyjälle vanhaa regua ja pyydän vastaavaa. Menen kotiin laitan regun paikalleen samalla tavalla kuin vanhan? Jostain muistan lukeneeni jotain pinnien vasenkätisyydestä uudemmissa tms?

                            Comment


                            • #15
                              Uudemmissa on tosiaan, että pitää laittaa "peilikuvana".
                              Datalehdistä se selviäisi helposti, jos löytäisi vanhemman mallin datalehden myös...

                              Comment


                              • #16
                                Nyt ei vaan pää toimi yhtään joten vielä kerran.... Eli selvitän myyjältä että mihin pinniin uudessa regussa tulee jännite niin sillä tiedolla saan sen 100% varmuudella oikein päin, koska keskellähän on maa? Pitää vaan autosta mitata, että mihin pinniin tulee +13V. Jos jollakin on kaaviota käden ulottuvilla niin olisin kiitollinen tiedosta.

                                Comment


                                  #17
                                  Osta 7810 regulaattori ja laita se peilikuvana alkuperäiseen verrattuna.

                                  Kun meet vanhan kanssa kauppaan, niin tuskin tunnistavat sitä vanhaa. On meinaan suht harvinainen ja valmistus lopetettu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuli tuossa mieleen, että kannattaa huolehtia sen regun jäähdytyksestä hyvin. Eli katsoa, että se saa siitä pieneltä kirkkaalta alueelta kunnon kosketuksen siihen mittariston metalliin. Normaalistihan nuo jänniteregulaattorit lämpenevät hiukka, ja liika lämpö lyhentää niiden käyttöikää.

                                    Vaikeesti selitetty taas.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko Typ89 Coupessa ollut myös tätä jänniteregulaattori ongelmaa?? Vai mistä etsimään vikaa? Multifunction anturi vaihdettu mutta silti lämpömittari ei pelaa aina, viime viikolla tuli ilmiö että bensamittarikin toimii vain harvoin.
                                      Monenko voltin regulaattori se on?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikös noissa samat mittaristot ole.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos jollain on jäänyt ylimääräinen regulaattori pöydälle pyörimään nii laittakoon privaa..Ei tällä kylällä oo enää ainuttakaan elektroniikka-huoltoa.
                                          EDIT:
                                          käytin regulaattorin irti ja laitoin takasi -> bensamittari lähti toimimaan, jos siinä oli kontakti häiriö :) mutta missä vika kun lämpömittari ei toimi ja anturi on jo vaihdettu?
                                          Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 14.1.2009, 19:48. Perustelu: bensapuoli toimii

                                          Comment

                                          Working...
                                          X