Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 sähköflekti ei toimi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Urs4 sähköflekti ei toimi

Eli flekti lopetti pyörimisen, ei toimi ainakaan ykkös eikä kolmos nopeus.

Itse tuuletin moottori pelaa. (kokeilin antaa suoraan 12v ja hyvin pyörii)

Yhdistämällä jälkijäähyn anturin johdot tulee 12v (ykkös nopeus) flektin taakse tuleviin johtoihin (siis pelkkiin johtoihin ilman tuuletinta) mutta tuuletin ei silti pyöri jos johdot on kiinni flektissä?

1.Mihin toi tuulettimen taakse tuleva johto (punamusta/ruskea) menee?

2.Virta tulee kait noilta releiltä ja yhdistyy jossain yhdeksi johdoksi joka tulee sitten flektin taakse?

3.Mistä flekti ottaa maan?

Luulen että mulla on jostain johto poikki tai joku huono kontakti.
    Ehdotuksia otetaan vastaan. :)

Tietääkö kukaan mistä päin konehuonetta löytyisi "Radiator Fan Resistor Pack"

Comment

Näyttäis olevan flektin yhteydessä jotenkin, perhealbumin mukaan.

Comment

Tuo etuvastuspaneeli löytyy välijäähdyttimen päältä etupäästä.Pissapojan säiliön kun ottaa pois niin pääsee tunnustelemaan käsin tai paremmin näkee kun ottaa irti/raottaa lokaria etupäästä.Kannattaa vilkaista paneelista sähköjohtoliitokset voivat olla hapettuneet ainakin omassani.

Comment

Kiitoksia Raimolle, ohjasit oikeaan suuntaan. Etuvastukset oli kuitenkin ehjät, mutta siitä läheltä löytyi puhaltimen johdon toinen pää jossa puna/mustan johdon liitin, joka oli täynnä sontaa. Luulen että korjaantui ihan vaan liittimen putsauksella.

Puoli autoa tuli purettua ja vika löytyi liitin likainen. :)

Mutta pitää laittaa auto vielä takaisin nippuun, "ei nuolaista vielä ennen kun tipahtaa"

Comment

Auto taas nipussa ja hyvin pelaa. Aikaisemmin olen ihmetellyt kun puhaltimen ykkös nopeuden pyöriessä (lähinnä kun laittaa ilmastoinnin päälle). Tuntuu ihan siltä kun koko auto vähän tärisisi.

Nyt tätä tärinää ei enää ole, ei oikeastaan edes huomaa sisälle että flekti pyörii.

Comment

mulla kyllä tuo tärinä(tyhjäkäynnillä) tulee siitä, kun iso kompura kuormitaa konetta, vaikka tyhjäkäynti nouseekin ilmastoinnin ollessa päällä

Comment

Jatkoa... Jumppasin itsekin urssista tuon "Radiator Fan Resistor Pack" panelin
                käsiin ja putsasin liittimet, kun oli flekti hukassa. Ensin vaihdoin syylärin anturin hieman viileämpään. (FAE 37950)
                Panelin liittimet oli suht hyvässä kunnossa, mutterit taas umpiruosteessa. Vastukset näytti huonokuntoisilta, lohkeilleet.

Käytin koneen kuumaksi testatakseni. Ilmastoinnin näytön ollessa 96°C ja ulkona ~10°C
                flekti hörähti käyntiin, kuitenkin pyörittää vain ykkösnopeutta, vai kuuluko asiaan, kun ilmakin oli
                hieman viileä? Sammutin auton flektin pyöriessä, niin samalla sammui flektikin, heti uudestaan
                pelkästään virrat päälle, niin flekti pyörii taas.

Eikös flektin pitäisi toimia myös virrat pois kytkettynä,
                jos lämmöt on tarpeeksi ylhäällä?
                Viimeksi muokannut mikaks; 5.10.2008, 18:54. Perustelu: Korjailtu tekstiä.

Comment

Virrat pitää olla päällä, että flekti pyörii.

Comment

Eikös jälkipuhalluksella pitäis olla ikivirta?

Allaoleva ei suoranaisesti liity sähköflektin toimimattomuuteen, mutta.....

Omaan äskakkoseen tuli akkua purkava jäähdytysvika. Pienen, miten avaan minkäkin luukun jälkeen, lisävirralla auto sähkömaailmaan ja vot flekti huruuttaa ykkös nopeudella. Sisäpuhallin pois päältä. Releitä ja sulakkeita irti, sammui relepaikan kolme irroituksen jälkeen. Takaisin "huulille" ja taas hurajaa, eikä auttanut muiden samanlaisten releiden vaihdolla. Topicki hakujen kautta epäilen jotain anturia mutta mitä, siinä vielä etsintää. Koneena ABY. Varaosakaupan kautta takaisin konehuoneeseen.
                    Viimeksi muokannut Reptile; 6.10.2008, 13:07.

Comment

Jälkijäähy onkin eri asia.

Jälkijäähyn anturi tai sen ohjausyksikkö sökö. Anturi löytyy vesiharavasta. 2-napainen multianturin vieressä. Ohjausyksikkö on ratin alla sulaketaulussa.

Comment

Working...
                      X