Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bose vai ei?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Bose vai ei?

Tätä on varmaan täällä ihmetelty aiemminkin, mutta kysyn taas. Minulla on A6 -00:ssa tehdasasenteinen Concert-"magnetofooni" 6 CD:n vaihtajalla. Laitteisto sisältää subbarin takakontin sivuseinän sisällä. Takakaiuttimille ja subbarille on ilmeisesti myös oma vahvistin, näin olen ymmärtänyt.

Kysymys kuuluu: Mikä tekee sarjasta Bosen tai ei-Bosen? Teksti soittimessa? Minulla ei nimittäin mainita missään Bosesta mitään, mutta usein näkee ilmoituksia joissa subbarilla ja erillisvahvistimella varustettu kokoonpano kaupataan "Bose Sound-audiojärjestelmänä". Tämä minun systeemi lienee sitten joku välimuoto, vai onko kaikissa kutosissa kyseinen soitinkokoonpano? Ei taas oikein senkään puolesta tuntuisi empiiriset tutkimukset puhuvan...

Kiinnostaa tietää tästä sen takia että voisi etsiä jostain teknisiä speksejä laitteistolle. Pitäisi siis ensin tietää onko tämä ihan peruskauraa vai jotain muuta.

Sellaista ihan peruskamaa tuo on, meillä on ihan sama systeemi.
    Se oli tosin Chorus-soittimella, jonka päivitin Concerttiin ja vaihtajaan.

Bosessa siis Bose-teksti tulee mankan näyttöön käynnistettäessä ja kaiuttimien ritilöissä taisi olla myös moiset tekstit.
    Vahvistin on myös parempaa kamaa. Onkohan kaiuttimetkin sitten.

Onkohan normikajarit muuten sitten aina "Nokiat"?

Useinhan ne kauppaa Bose-audioilla autoja joissa ei ole oikeasti Bosea, ilmeisesti ei tiedetä asiaa. Vaikka ei tuo Bosekaan vissiin mikään ihmeellinen sydeemi ole.

Comment

Puhtaasti tavaran määrällä mitattuna ero on siis se että Bosessa kaksi subbaria ja normaalissa yksi. Laatu voi tietysti olla toinen juttu.

Edelleen kiinnostaa minkälaisia speksejä noihin alkuperäisiin ei-boseihin löytyy, esim teho, taajuusvaste, häiriö yms. ja mahdollisesti vahvistimen ja kaiuttimien mallit? Käyttöohjekirjoissa ei puhuta niistä halaistua sanaa, vaikka oikein varta vasten hommasin suomalaiset manuskat.

Homma on nimittäin niin että nuo kuulostavat varsin hyvältä (tosin hiukan tunkkaisempi saundi kuin edellisen auton DLS erillissarjalla, mutta hyvä silti) ja tehoa tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi. En ole edes uskaltanut soittaa täysillä mutta puhtaasti tuntuu kuuluvan ja tarvittaessa KOVAA. Mutta ajattelin että olisi kiva tietää missä ominaisuudessa pitää parantaa jos alkaa tuota audiopuolta uudistamaan. Ensimmäiseksi tulee mieleen kyllä paremmat kauittimet mutta olisi kiva tietää mikä niissä itse asiassa "tieteellisesti ottaen" on vikana.

Comment

Working...
      X