Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt meni lötköstä lähivalot, yleistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt meni lötköstä lähivalot, yleistä?

    Huomasin tuossa viikonloppuna että autossa palaa vaan parkit, polttimot varmaan palaneet... MUTTA, ei toimi myöskään pitkät muuten kuin viiksiä itseä kohti vetämällä. Eli ihankuin valoviiksi toimisi vain parkkivalolle asti eikä pitemmälle. Räpläsin sulakeboksista releitä ja sulakkeita mutta sen kannen sulakeinfo on saksaksi niin se homma tyssäs lyhyeen. Mistä vikaa kannattaisi ihan ensimmäiseksi etsiä?

    EDIT: autona siis karvalakki 100 -86
    Viimeksi muokannut dj_pirtu; 12.6.2007, 10:57.

  • #2
    valoviiksi rikki, audien tyyppivika.

    Comment


    • #3
      Eiiiiii... Saako elvytettyä vai pitääkö kauppaan mennä? Noo, pitää purkaa ja etsiä aiheuttaja.

      Comment


      • #4
        Motonet.
        83--87 Viiksikytkimet (molemmat yhdessä). . . . . . . . . . 48-8180 114.00

        alkuperäinen 136e

        Comment


        • #5
          Onnistuisikohan tuon vian kiertäminen laittamalla lenkki parkkien ja lähivalojen väliin kytkimeen. Tai sitten väsäämällä "automaattivalot"... En ala uutta kytkintä ostamaan jos vain voin kiertää tuon ongelman.

          Comment


            #6
            Kyllä sille katkaisimelle lisää käyttöikää saa kun sen purkaa...
            Sieltä on todennäiköisesti ne nastat jotka vastaa viiksen napoihin,niin painuneet/sulaneet muovin sisälle.
            Niitä kun kampee takaisinpäin ja laittaa jotain väliin,ettei ne painu takaisin niin pitäis pelata.
            Katkainhan on niittaamalla kasattu,mutta kun ne porailee pois niin hommaan pääsee käsiksi.Pitkillä pulteilla sitten kasaan.

            Tuskin kuitenkaan pitkäikäinen korjaus..Riippuu varmaan kuinka huolellisesti jaksaa nysvätä.

            Comment


            • #7
              Mulla oli katkaisijaan tuleva liitin sulanut ja kontaktien välissä oli muovimössöä. Ne kun puhdisteli ja kohdisteli/kiristeli pinnit kohilleen niin jopa löytyi taas valoja.

              Comment


              • #8
                Purat kytkimen ja releytät valot. Toiminee sen jälkeen moitteetta.

                Comment


                • #9
                  Siis mitä? Eikö ne valot ole releen kautta!?! No jopas on suunnittelumoka, ei tartte isoja virtoja mennä niin kytkin palaa loppuun suht nopsaan... Ruotsinkielisestä Audi100 -korjausoppaasta löysin hyvät kuvat tuon purkamiseen. Ratti irti, ja sitten kytkinmokkula, käsittääkseni...

                  Comment


                  • #10
                    Tietääkö joku auton jossa ne menis releen kautta?
                    Miten lie nykypäivänä?

                    Comment


                    • #11
                      Itseasiassa ei mulla ole mitään tietoa asiasta mutta olen aina elänyt luulossa että releen kauttahan valot toimii. 60W lamppu vie noin 5A virtaa, sitten jos niitä on vielä kaksi. Aiheuttaahan se jo kipinöintiä jossain vähänkin pienemmässä kytkimessä.

                      Comment


                      • #12
                        Vika löytyi, johto oli yksinkertaisesti poikki sieltä viiksikytkinpaketin takaa.

                        Comment


                        • #13
                          Rele tai pari on jonkinmoinen kustannus isossa sarjatuotannossa. Jos valokytkimen oletettu kestoikä on muutama vuosi, ei sellaisia releitä kannata tehtaalla asennella ja pitäähän varaosatuotannonkin elää 8)

                          Comment


                          • #14
                            Mutta eikös "halpis"-autot ole sitten erikseen :D

                            Comment

                            Working...
                            X