Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 kipinä kokonaan kadonnut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 kipinä kokonaan kadonnut

    Moro.
    Ilman aikaisempia ongelmia audi ei vaan yksi aamu lähtenyt käyntiin, syynä sytytyksen puute. Tähän mennessä olen virranjakajan kannen vaihtanut ja pyörijä on ok kunnossa. Sytytyksenvahvistin ja puola on testattu toisessa audissa toimiviksi.
    Sytytyksenvahvistimeen tulevat 3 johtoa olen mitannut, että ainakin jatkuva virta ja maa ovat kunnossa. Liittimen keskimmäinen vihreä-valkoinen johto on vielä arvoitus mitä sieltä pitäisi tulla?
    Itse arvelin sytytysboksia tai hall-anturia, mutta pystyykö niitä testaamaan jotenkin?
    Onko tässä koneessa(6A) jotain pistoketta mistä voisi vikakoodia lukea?
    Jotain helppistä pitäis ny saada viisaammilt!!
    Viimeksi muokannut FatBusta; 8.6.2007, 15:27.

    #2
    Niin mistähän autosta kyse? Otsikko puhuu 80:stä ja teksti A6:sta...

    Hallianturi vaihtoon mikäli on joku neloskone.

    Comment


      #3
      Sori mun moka, laitoin koneen mallin kirjaimet väärinpäin.

      Joo kattelin noit topiccei tost hall-anturista, mutta en oikeen saanu selvyyttä et onks se jossai virranjakajan kannen sisällä ja mistä johdoista voi anturin jännitteen vaihtelua mitata?
      Tossa virranjakajan kannen alapuolella on ainakin joku liitin?
      Viimeksi muokannut FatBusta; 8.6.2007, 15:34.

      Comment


      • #4
        Vikakoodipistokkeet löytyy luultavasti kuskin jalkatilan muovin yläpintaan ruuvattuna. Mallia 3x2, sininen,ruskee ja musta. Ledivilkulla tai vagcomilla pääsee kattomaan koodit.

        Hall löytyy virranjakajan alapinnasta siitä vj-kannen liitoskohdasta. Siihen menee ne kolme hituvirtapiuhaa.

        Comment


          #5
          juu siellä se pistoke oliki. Se anto vikakoodiks 2113 eli kampiakselin asentotunnistin autodatan mukaan.

          Mistäs tommone tunnistin sitte löytyis ja saako sitä itte vaihdettuu?

          Comment


            #6
            Tarkastamatta asiaa, väittäisin ettei siinä varsinaisesti kampiakselilla ole tunnistinta vaan pelkästään tuo jakajan hall.

            Comment


              #7
              Autodatassa on kuitenkin omat vikakoodit nokka- ja kampiakselin asentotunnistimille. Luulis et autos sit molemmat olis??

              Comment


              • #8
                Tuo nokka-akselin asentotunnistin on siinä nelosen tulpanjohdossa semmonen mokkula sen piuhan ympärillä. Kampiakselin asentotunnistin taas on tuo hall. Sulla ei liene bensapumppukaan pyöri startatessa, vai kuinka?

                Comment


                  #9
                  Justjust.. kyllä toi bensapumppu surisee ihan normaalisti ku pistää virrat päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa kävin ledillä vilkuttelemassa koodit sammuksissa olleesta autosta, eikä tullu mitään vikakoodia. Eli eiköhän siitä sitten tuo hall oo sökönä.

                    Comment


                      #11
                      Juu kyl se taitaa olla ku nollasin noi vikakoodit (vilkutti 4444) ja sen jälkeen starttasin nii taas herjas tota kampuran asentotunnistinta. Huomenna ilosesti metsästämään uutta.. pakko varmaan kääntyy audi centeri puolee.
                      Kiitoksia avusta!, eiköhän se täst lähe ku saa uutta palikkaa.

                      Comment


                      • #12
                        Käyt vaan jossain autosähköliikkeessä. Tuohon ei saa merkkiliikkeestä ainakaan pyörijää irrallaan, ni en usko että niillä halliakaan ois tarjolla.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäisenä myyvät vain koko virranjakajaa.

                          1.8 16V Golffin Hall käy muistaakseni kunhan vaihtaa pohjalevyn. En ole 100 varma, koska on muutama vuosi siitä kun itse vaihdoin.

                          Esim. Motonetista:
                          1.8-16V 86--91 Bosch (Hall-anturi+pohjalevy). . . . . . . . [FONT=Arial][COLOR=#0000ff]10-9055 [/COLOR][/FONT] 33.30

                          Comment


                            #14
                            Joo, tarttee joku vastaava sit hakee.
                            Kyllä tost Turun vv-autost mulle kaivettiin boschin pyörijä olisko ollu 14ekee.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla on nelkussa myös vähän käynnistysvaikeuksia ja haen tänään Tarvikeliikkeestä hall-anturin, lämpöanturin jo vaihdoin, mut ei auttanut ja tuo piti tilata. Hellan tekele. Ei siinä mitään mut marmoritiskillä tuo maksaa 126? ja tarvike 23?!!
                              Tuolla erotuksella vaihtelen vaikka kaikki kunnes vika löytyy.
                              Jos ei auta kokeilen vielä tuon kampuran anturin.

                              Comment


                                #16
                                Hain ton uuden hallianturin ja otin virranjakajan irti, mut en saa tota sakarahelmaa (vai mikä lie) pois tosta pohjalevyn päältä. Se on vissii tossa akselissa kiinni. Mitenköhän sen sais poies ku ei viitti ihan kokeilemalla hakata tota jakajaa joka puolelta??

                                Comment


                                  #17
                                  Jos on yhtään samanlainen kuin golffin jakaka, niin käyttörattaan puolelta lukitustappi tuurnalla pois ja sen jälkeen pitäs alkaa purkatua.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mullapa kävi niin että eipä ollutkaan oikea anturi se mikä maksoi 23?, Tarvikeliikkeen luettelo tosin väitti että on.Todellisuudessa jokin kierroslukua tarkkaileva.
                                    Nyt on tulossa kuitenkin oikea osa lentorahdilla hintaan 95?. Onpa se nyt ainakin marmoritiskin hintaa huokeampi.
                                    Toivottavasti tulee kuntoon sillä.
                                    Minkä näköinen on tuohon 80:seen tarkoitettu anturi?
                                    Mulle tuleva on Metallivaluinen "kansi" jossa kilkkeet sisällä.Tulee suoraan koneen päätyyn kahdella ruuvilla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo eikähön se jotenkin oo samanlainen ku ostin golffin hall-anturin ja näyttää ainakin. Löin just siihen tappiin kevyesti, missä oli semmone jousen näköne "sokka" päällä, mut oli jumis.. Tarttee ottaa vaa isompi leka xD
                                      Se itse hall-anturi on ton näköne kul tuolt löytyy (virranjakajaan tarkoitettu). http://www.vpv-motorracing.com/.

                                      Comment


                                        #20
                                        Voi olla tiukassa tuo tappi. Turvallisempi tapa voisi olla ottaa tuo tappi irti esim. ruuvipenkissä tai prässissä painamalla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kävin sitä just äsken pieksemässä, eikä kyl liiku milliikään. Kyllä se sit täytyy jossain ruuvipenkis koittaa huomen uusiks.

                                          Comment


                                            #22
                                            Juu siellähän se vika oli hallianturissa, nyt käy ja kukkuu.
                                            Kiitokset avusta!!

                                            Comment

                                            Working...
                                            X