Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Erilainen mittariongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Erilainen mittariongelma

    Hullun puuhaa, mutta ryhdyin päivittämään vanhaa diesellötköä, eli tuloksena tee-se-itse facelift. En suosittele puuhaa kenellekään. Nyt homma kuitenkin siinä vaiheessa, ettei pakkia enää voisi ottaa joten apua kaivataan... Sähkökuvamappi kyseisistä vehkeistä on joten suurin osa mittariston toiminnoista on löytynyt mutta kierroslukumittari näyttää noin viisinkertaista lukemaa. Tyhjäkäynnillä yli 4000 taulussa ja hiukan kun kaasua polkaisee niin on neula tapissa. Ohjaus tulee laturilta, kuten kuuluukin, ja mittaristokin on jostain dieselistä. Vanhan mallin mittari toimi aivan moitteetta. Liekö mittari susi vai onko latureissa jotain eroa uudemman ja vanhemman välillä? Ehkä joku kytkentä kuitenkin nurinpäin? Tämän jos saisi ensin ojennukseen niin voisi sitten perehtyä niihin tavallisiin nopeusmittariongelmiin..

    #2
    Eli ohjaus tulee laturilta, niin luulisi siten signaalin olevan hieman erillainen.

    Mittarin vaatiman alueen saa mitattua kun syöttää virtaa siihen signaalijohtoon, tosin vaatii säädettävän virtalähteen.
    Jollei faktaa siis ole muuten saatavilla.
    Vastaavan virran kun syöttäisis sitten siihen vanhan malliseen mittaristoon niin näkisi jos näyttävät samaa
    Vai saisko tuon mitattua ihan vain vastusta mittaamalla johdosta?
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.6.2007, 12:29.

    Comment


      #3
      Laturilta pulssinsa saavat mittaristot on aina sovitettu kyseiseen laturiin. Lienee faceliftissä joku järjestely että signaalit annetaan kuin bensakoneessa tai jos käytössäsi olevaa konetyyppiä on ollut faceliftissä on mittaristo ja/tai laturi väärä.

      Comment


      • #4
        Kuvien mukaan signaali tulee kaikissa dieselversioissa laturilta suoraan mittarille, eli väliin ei ole ujutettu mitään. Pitänee tutkia erot latureiden välillä. Uusi asia oli myös se että automaatin ja manuaalin sähköinen nopeusmittarinanturi ovat ilmeisesti erilaisia. Ainakin toiminta mitataan eri tavalla. Mahtaakohan siis automaatti vaatia oman nopeusmittarinkin...

        Comment


          #5
          Onko sulla siis kuitenkin faceliftin dieselmallin mittaristo? Faceliftiä on ollut tdi-koneella, jossa signaali tulee luonnollisesti ECU:lta.

          Comment


          • #6
            Joopa. Eilen tutkin aihetta ja totesin myös saman asian. täytyy heti maanantaina katsoa onko kyseessä TDi:n mittaristo.. Jos näin on, niin pitää laittaa hakuseen Deen tai TeeDeen vastaava.
            Onko jollain muuten faktaa siitä, toimiiko manuaalin nopeusmittari automaatin kanssa? Anturit kun ovat kuitenkin erilaiset.

            Comment


            • #7
              Melko varmasti tdi:n mittaristo, ainakin kierrokset käyttäytyy niin.
              Golffiin tuli tehtyä tekniikan muutos ja toimi aivan samoin

              Comment


                #8
                Faceliftin mittaristostahan löytyy dippikytkin, josta löytyy omat asennot kolmelle eri maaversiolle sekä dieselinä, että bensana. Mitä lie tuo sitten muuttaa, mutta kokeilemisen arvoinen?

                Comment

                Working...
                X