Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi rikki??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi rikki??

    Ajelin tuossa eilen moottoritiellä, kun yhtäkkiä ilmastointi rupesi puhaltelemaan pelkästään kuumaa ilmaa. Nyt se sitten ei enää puhalla lämmintä ollenkaan, vaan vaikka on asetettu reiluun 20 asteeseen, niin puhaltelee koko ajan vain viileää (suoraan ulkoa?) ilmaa. Lisäksi näytössä palaa nyt lumihiutaleen kuva ainakin laitettaessa ilmastointi "auto"-asentoon.

    En tiedä liittyykö samaan asiaan, mutta nyt oikean eturenkaan takaa kuuluu mielestäni kummallista ääntä myös. Vähän niinkuin joku ryystäisi kahvia lautaselta :D

    Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja onko hajua mistä voisi johtua?

  • #2
    ennenkuin ajat metriäkään katso jäädytysnesteet.

    Voi olla myös lämmityslaitteen kenno halki...

    Comment


    • #3
      Aikas monta metriä jo ajettu... Mistäs nuo jäädytysnesteet voi tarkisella?

      Seuraavanlaisen vikakoodin sain sieltä kaivettua: Temperature regulator flap, static block. Eli jokin säädin ilmeisesti jumissa? En tuota temp regulator flap:a kuitenkaan saanut paikallistettua ETKAsta, mutta ilmeisesti se on jumissa?


      EDIT: NYt ilmeisesti löytyi ETKAsta. Löytyy seuraavilla tiedoilla Model: A4, Year: 95, MG: 8, SG: 20, Illustration: 820-20 ja sieltä tuo osa numero 12 (voi olla, että voisi löytää helpomminkin, mutta ETKA ei ole ihan hallussa :) ). Osaako joku neuvoa, että miten tuohon koko mötikkään pääsisi käsiksi ja missä se sijaitsee?

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=2142:
        "Mut ehkä lämmönsäätömoottori on jumissa. Se näkyy konepellin alla, kun ottaa sen ilmastointikaukalon suojamuovin pois, niin sen puhallinkotelon kuskinpuolella tuulilasinpyyhkijän moottorin takana. Jos lämpötilaa säätää, näkyykö siellä vivustossa liikettä?"

        Comment


        • #5
          Nytpä tuli sellainen olo, että olisiko moottorin jäähdytyksessä sittenkin jotain vikaa. Etumatkustajan jalkatilan matto on hieman kostea ja mielestäni jäähdytysnesteen pinta on hieman laskenut. Aikoinaan oli Peugeot 205:ssä jäähdyttimen kenno muistakseni rikki ja silloinkin tuli matkustajan jalkatilan matto kosteaksi.

          Comment


          • #6
            Kun mulla aikoinaan poksahti sisälämppärin kenno, oli tuulilasi tukossa alta silmänräpäyksen... Eli meneekö lasit tukkoon jos moottori on lämmin?

            Comment


            • #7
              Kyllä menee. Kenno kun on silloin pikkuisen halki ja joku nesteputki "Sumuttaa" tuulilasille, mutta niin että vaikuttaa kun tuulilasi olisi vain tosi likainen sisältä.

              Glykooli (tms.) jäädystysneste sisällä se on "rasvasen tahmeaa" kun vesi haituu pois mutta pakaksneste (glykoli) jää tuulilasille

              Lopulta kenno halkeaa kunnolla ja minulla (typ44c) se tapahtui kesken matkan siten että luulin että moottori syttyi palamaan. "Savun" näköistä vesihyöryä tulvi sisään ja jalat kastui kun auto tiputti vedet kuskin jalkatilaan.

              Eihän siinä kuin yhdistää maantiellä kennon tuleva ja lähtevä putki toisiinsa laittamalla tulppahylsy väliin ja klemmarit kiinni niin matka jatkui.

              Mutta jos kenno halki paikasta (päätymuovi tms) ei sumutusta kai tapahdu? Kai se voi vain vuotaakin.

              Comment


              • #8
                Kyllä tuulilasi on kohtalaisen hyvin pysynyt auki, kunhan hetken on antanut laitteen puhallella. Eli ilmeisesti ei ainakaan hirveän kosteaa ilmaa puhaltele. Mutta kylmää edelleenkin...

                Nytpä sitten vasta huomasin senkin, että kone on käynyt ilmeisesti kohtalaisen viileänä tähän asti ainakin mittareiden mukaan. Eli lämmöt pyörineet siellä hieman reilussa 60 asteessa... Vaikuttaneeko asiaan?

                Comment

                Working...
                X