Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähkövika, mutta missä - 100 Avant 2.8-92?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähkövika, mutta missä - 100 Avant 2.8-92?

    Eli tänään huomasin ku sammutin auton...puhallin jäi pyörimään ja näytöissä on täys valaistus, eikä suostu virrat häviämään muuten ku poistamalla sulakkeen!
    Kaikki säädöt pelaa muuten ihan normaalisti, oiskohan mahdollisesti relevika(jumissa)??
    Missä mahtaa rele sijaita?

    ps. Tuo ei ollukkaan ainut häiriö...
    Viimeksi muokannut jtlukkari; 8.6.2007, 18:58. Perustelu: otsikkoa täydennetty

  • #2
    Jos profiilin autoa tarkoitat ni voisin veikata että kuskin puolella konepellin alla "vesikourussa". ainaski mulla on samassa kohtaa omassa audissa.

    Comment


    • #3
      JEP.......Nyt tää homma menikii mystiseks!

      Huomasin tälleen hämärän tultua et ikkunoitten nostimien- ja hätävilkkujen katkasijoissa palaa valot!!
      Ja hetken ihmeteltyäni huomasin et jokapaikkaan tulee virtaa, ihan ku ois avain virtalukossa ja virrat päällä, paitsi et avaimet oli taskussa!!

      Elikkäs, mistäs tommonen häiriö on peräisin, viittais vähän virtalukkoon?

      Sinänsä ihmejuttu et ku nykäsin akunkengän irti ja laitoin sen takas ni kaikki oli taas hyvin...mutko starttasin käyntiin ja sammutin ni sama juttu jatku taas! =O

      Comment


        #4
        Viittaisi minun mielestäni virtalukon pohjaan.

        Comment


        • #5
          Tai sitten siihen releeseen, joka katkaisee mm. ikkunoille menevän virran tietyn ajan jälkeen, kun avain on poistettu lukkopesästä.

          Comment


          • #6
            Tämä sopinee saman otsikon alle:

            Kyseessä -98 porrasperä A6, elikkä C5? 1.8t.

            Mistähän kannattaisi lähetä hakemaan vikaa kun vasemman takaoven kaiutin, ovenkahvan, tuhkakupin ja oven ulkopuoliset valot ei toimi? Lasi toimii niin että menee alas mutta juuttuu keskelle ja rullautuu takaisin alas, vähän aikaa ku runkkaa niin lasi menee hitaasti ylös. Sama homma myös oikean takaoven lasissa.

            Johdot näytätisi olevan haitarin sisällä ehjiä.

            Comment


            • #7
              Mun ääni menee kanssa sulakerasialle. Vettä sisäänsä saanut sulakerasia teettää sitten mitä ihmeellisempiä oikkuja. Ainakin siinä nelikirjaimisessa kulkineessa, jonka nimeä en enää mainitse, päälle saattoi jäädä mm. valot, äänitorvi, tuulilasinpyyhkijät jne.

              Comment


              • #8
                mulla yhes vähä samoja oireita rele löytyi -90 mallises
                ratin alta. eli toi aika-rele sen sai auki ja pikku tinaukset,
                niin toimii taas?

                eli siellä on toi aika-rele,oliko 8s vai 15s kun jää virrat
                s.laseille jne. niin ja uus makso marmorilla (vain) 264 €

                Comment


                • #9
                  Oon kyl ton virtalukon kannalla...mut toisaalta, se ihmetyttää ku jokapaikassa on virtaa ihan ku ois avaimet virta-asennossa, MUTTA, varotusvalot ei pala, eikä kojelaudan napeissa oo valoja, paitsi hätävilkuissa!
                  Virta-asennossahan niissä kaikissa on valot.

                  Enkä usko et sulakerasialle ois vettä päässy, ku on ollu aika kuivaa...

                  Ja sitä ihmettelen et miten se voi korjaantua akunkengän irrotuksella, eli toisaalta vaikuttais relevialta, mut mikä rele???

                  Tänään on pelannu ihan moitteetta, ei mitään ongelmia, mut ois ihan kiva selvittää et mistä tuo johtuu, koska tuskin se korjaantu itsestään.

                  Comment


                    #10
                    Samanlaiset oireet pari vuotta takaperin ja vika loytyi halkinaisesta virtalukon pohjasta.

                    Comment


                      #11
                      Sähköä ei näe ,mutta vaikutukset näkyvät. :)

                      Comment


                      • #12
                        No nyt on taas vika päällä...on se tosiaan ihmejuttu!
                        Edelleenkin tokenee akunkengän irrotuksella.
                        Merkkiliikkeessä totesivat kyselyyn vaan senverran, et tuskin johtuu virtalukosta, kyseisen korjaajan mielestä ei oo kuulemma koskaan hajonnu pohja satasesta...!?

                        Eli missähän se vika nyt lymyilee, onks virtalukon jälkeen mitään sellasta relettä mikä vaikuttaa moneen laitteeseen ja vois tehdä ton?

                        Comment


                        • #13
                          Eikö siellä ole rele, joka katkoo starttauksen aikana virtoja tietyille laitteille, jotta riittäisi startille potkua.

                          Comment


                          • #14
                            Tänään ei oo taas oireillu yhtään... Niijoo, tuo kuullostas jo ihan järkevältä...osaatko sanoo paikan tarkemmin? Jalkatilassa vai konehuoneessa??

                            Comment


                            • #15
                              Veikkaisin ratin alla relettä 443 951 253 J. Etka antaa viitteitä, että voisi löytyä jopa relepaneelista paikasta 1.

                              Comment


                              • #16
                                Jep...pitääpä tutkia ja toivoo et vika tulis taas esiin, muutaman päivän on pelannu taas moitteettomasti.

                                Comment


                                • #17
                                  Palataanpas taa vanhaan vikaan, jota ei ole tullu korjattua ku ei oo häirinny pitkään aikaan.

                                  Mut nyt se taas alko...

                                  Sen verran on juttu selvinny et enää ei tartte repii akunkenkää irti! =D

                                  http://picasaweb.google.fi/valkonen....95534575620114

                                  Nyt haluisin selvittää et mikä on tuo vihreä kantinen peltikuorinen pikku mokkula tossa relekotelossa?

                                  Sen kun nykäsee irti vian ollessa päällä niin johan tokenee!

                                  Mistä tuo saa ohjausta ja mille se antaa ohjausta?...se kiinnostaisi tietää, ni jospa tää tästä pikkuhiljaa selviäis. =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toi on automatic window closing circuit breaker. Ikäänkuin sulake mutta hitaampi sellainen.

                                    Lasithan saa lukituksen jälkeen sulkeutumaan kun pitää avainta lukitus asennossa oven lukkopesässä sen aikaa kun lasit menee kiinni.

                                    Sulta muuten puuttuu flektin ykkösnopeusrele tosta releboxista. Ja havut kannattais siivota pois veden poisto reijän edestä. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa noita C4 kytkentäkaavioita, jos niistä olisi jotain apua:
                                      http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/TypC4/

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja havut kannattais siivota pois veden poisto reijän edestä. :)
                                        ...on siivottu! =D Välillä aiheuttanu ongelmia ku on reiät tukossa, pesun jälkeen on ollu joskus melkein puolillaan koko kotelo! =D En ihmettele yhtään jos on jotain sähkö-ongelmia.

                                        Sulta muuten puuttuu flektin ykkösnopeusrele tosta releboxista.
                                        Missäs kohtaa sen kuulus majailla, ja onko joku erikoinen mokkula vai perinteinen minkä saattaa löytää muualtakin ku marmorilta?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ihan normaali rele 40A, on siis siinä 217:n ja 204:n vieressä . 217 on flektin toinen rele (mulla 70A). Tuo pienemmän nopeuden rele menee flektille vastuksen kautta eli sen pitää myös toimia. Tosin noissa flekteissä voi olla myös erilaisia kytkentöjä, riippuen mallista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Toi on automatic window closing circuit breaker.
                                            Pikkasen kyllä pistää taas ihmetyttämään että miten tollanen sähkölaseihin liittyvä mokkula voi vaikuttaa suurinpiirtein koko kojelaudan sähköihin???

                                            Comment


                                            • #23
                                              Merkkiliikkeessä totesivat kyselyyn vaan senverran, et tuskin johtuu virtalukosta, kyseisen korjaajan mielestä ei oo kuulemma koskaan hajonnu pohja satasesta...!?

                                              Omasta satkusta pamahti virtalukonpohja 3 osaan...että se siitä asentajan mielipiteestä... ja vian löysi merkkikorjaamon asentaja, ilmastointi ongelmaa korjatessa.
                                              Pohjan vika ei aiheuttanut silloin mitään suurempia ongelmia, ainoastaan oli hiukan jäykkä startata.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Asentaja ei nyt tiennyt mistä puhui.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X