Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittaristossa lukee in2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittaristossa lukee in2

    Mistä johtuu...?tuonti auto niin ei oikein ymmärrä tällä kielipäällä ohjekirjaa...Näkyy vähän aikaa ja sit poistuu ja tulee matkamittarin lukema tilalle.

  • #2
    Huoltoa meinaa.En tosin tiedä mikä huolto.Isot huollot tehdään 90tkm välein.
    Jakohihna,vesipumppu yms.

    Comment


    • #3
      Mittaris 204t.Jakopää oli vaihettu 120t.Ja mitä muita huoltoja ei oikein ymmärrä tuota ruotsin auto sanastoa.....Eikös se ole profiilin autossa sen vaihtoväli....?

      Comment


      • #4
        Löytyykö netistä mistään suomenkielistä manuaalia...?

        Comment


        • #5
          Todellakin suuremman huollon ilmoitus, auton huollothan ei tule suoraan kilometreittäin, vaan laskee ajotavan, iän, yms. mukaan, tihenee kuitenkin vanhetessa. voit yrittää nollata itse mittaristosta.

          jotenkin tähän tyyliin:

          1. Paina ja pidä painettuna oikeanpuoleista painiketta (siinä mittareiden välissä)
          2. Kytke virta päälle.
          3. Vapauta painike.
          4. Kirjaimet OEL tai IN näkyy osamatkamittarin näytössä.
          5. Kierrä (jos digitaalikello) vasemmanpuoleista painiketta oikealle kunnes näytössä lukee "---"

          tai

          5. Jos taas on analogikello niin vedä vasemmanpuoleista painiketta ulos kunnes näytössä lulee "---"[COLOR=#808080][/COLOR]

          Comment


            #6
            Onko -96:ssa muka jo muuttuvavälinen huoltoilmoitin? Ettei vain olisi ihan puhtaasti kiinteä laskuri.

            Comment


            • #7
              Kiinteä siinä on ja saattaapi hoitua taas vain piuhan nokasta tuon nollaus.

              Comment


                #8
                Ei onnistu vm. 96 huollon kuittaus mittariston nupeista. Vaatii VAG-COMin. Vasta uudemmassa (vm. 98 alk.) mittaristossa onnistuu nupeista. Digitaalikello tais tulla faceliftissä?

                Jos tarkkoja ollaan, niin In ja insp on lyhenteitä samasta sanasta inspektion (saks.) tai engl. inspection. Mistä lie interval "huhu" lähtenyt liikkeelle.

                Comment


                • #9
                  Se on lähtenyt varmaan siitä kun niitä kutsutaan engelskaksi nimellä service interval reminder.

                  Comment


                  • #10
                    "Vasta uudemmassa (vm. 98 alk.) mittaristossa onnistuu nupeista."

                    Ei onnistu mulla faceliftissäkään vielä. ´99 käyttöönotettu ´00 malli.
                    Taitaa vähän vaihdella.
                    Mulla kiinteä huoltoväli ja eka alkaa näyttää kilsoja seuraavaan huoltoon pari tonnia ennen ja sitten seisoo "service!"-teksti startatessa.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä Teukka pitäisi onnistua mittariston nupeista.

                      Comment


                        #12
                        En ole täysin varma tuosta uudempien nollauksesta. Jotkut kovasti näin vakuutelleet... Nyt ei ole oman auton käyttöohjekaan käsillä että vois tarkistaa. Se ainakin on täysin varma että alkupään autoissa ei onnistu.

                        Comment


                        • #13
                          Ei nyvvaan onnistu.
                          Onhan mulla manuaalissakin ohjeet tuohon mutta kun ei niin ei.
                          On sitä jonkun sata kertaa kokeiltu 4 v. aikana.
                          Muutenkin huollon näyttö siis toimii vain siten että ei se erottele huoltoja.
                          Vuosi tai 15tkm.

                          Comment


                          • #14
                            No kerros ny miten sitä yrität?
                            Gyl mä ole iha glabil bäähä lyäty jos sulla on B5 facelift eikä toimi mittaristosta...

                            Comment


                            • #15
                              Säilyykö tuo insp teksti hamaan tulevaisuuteen vai poistuuko joskus?Esim. citikassa on ainakin sillai,että huoltomuistutus poistuu sitten joku 3-4tkm määräajan/km-määrän jälkeen..

                              Comment


                              • #16
                                Se poistuu heti kun se poistetaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Joskus alkuaikoina kokeilin sitä pari kertaa ja sitten viime kesänä viimeksi.
                                  Eli ihan noiden yllä olevien ohjeiden mukaan. Oikeanpuoleinen nappi pidetään pohjassa ja virrat päälle aluksi.Ei toimi. Ihan sytytysvirtoja kokeilin.Sitä varmasti tarkottaa ohjeessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ei nollaanu ei :(

                                    ei nollaannu nappuloista ja vag-com kin sanoo ette iole koko kanava 2:sta ?
                                    jollain kanvalla (alkupäässä oli arvo 128) mut ei tietoa mitä se tarkoittaa
                                    kokeiltu http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audi_sri.html ohjeilla ja
                                    vag-com311-2n
                                    Viimeksi muokannut jasso; 4.6.2007, 21:59.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ross-Techin sivuilta lainattua


                                      Pre-1998 models... or if Channel 02 is not available:
                                      [Select]

                                      [17 - Instruments]
                                      [Adaptation - 10]
                                      Enter the correct channel from the list below in "Channel Number"
                                      [Read]
                                      The "Stored Value" is the current value for that channel.
                                      Enter the "New" value of from the list below.
                                      [Test]
                                      [Save]



                                      Channel 05 should be the distance until the next Oil Service.
                                      It is in thousands of kilometers. Let's say you want the Oil
                                      Service light to come on in 5000 miles. That would be 8000 km.
                                      Put the value 8 into channel 05. The "standard value" used by the US
                                      dealers would be 12 (7500 miles).

                                      Channel 06 should be the distance until the next In-1 Service.
                                      Same units as above. Standard value would be 24 (15,000 miles).

                                      Channel 07 should be the time until the next In-1. In-1 lights
                                      up based on time or distance, whichever comes first. This is in
                                      10's of days. Standard value would be 36 for 360 days.

                                      Channel 08 would be time until the next In-2. In-2 is based
                                      strictly on time. Standard value is 72 for 720 days (about
                                      two years).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Morjens Teemu! Luin vanhoja viestejä In 2 ilmoituksesta ja huomasin sinunkin kaipailevan suomalaista ohjekirjaa. Minulla on myös tuontiauto ja saksalainen manuaali joka ei pahemmin lämmitä. Tosin autoni on a4 avant 1.9 tdi automaatti -96. mutta jos tiedät manuaaleja niin pistäisitkö viestillä.
                                        Viimeksi muokannut 8866; 14.3.2009, 09:58. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          mittaristossa 1n2

                                          moikka.

                                          viimeks meille tulleessa audissa lukee mittaristossa 1n2 tai vastaava.
                                          eikös se tarkoita jotain huoltoa?

                                          kysymys onki miten sen saa kuitattua pois?

                                          auto on b5 korinen a4 vuosimallia 96

                                          Comment


                                            #22
                                            Vag-comilla tai jossain liikkeessä käyt kuittaamassa. Sen verran vanha vielä että ei voi viiksistä nollata.

                                            Comment


                                            • #23
                                              OIL, IN1 ja IN2. Vag comilla nollataan. Instruments -> adaptation ja muistaakseni kanavat 05, 06, 07. Tuohon vaihdetaan tilalle jokin luku = tkm. Eli jos kohta 06 on nyt 00, vilkuttaa se IN1 kohtaa. Tilalle esim 50, rupeaa muistuttamaan siitä seuraavan kerran 50tkm jälkeen. Varmaksi en sano ulkoa noita kanavia, mutta lähellä noita mainittuja löytyy.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pystyykö Audista nollaamaan tuota huoltomuistutusta samalla lailla kuin Volkkarista, eli kellon nupista käsin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  B5 koppasessa ainakin muistaakseni pystyi

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti
                                                    B5 koppasessa ainakin muistaakseni pystyi
                                                    Mutta ei kaikissa vuosimalleissa. Ainakaan vm. 1996 se ei onnistunut.

                                                    Edit: hakuun kannattaa laittaa "in2" niin löytää paljon lisää tietoa aiheesta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Pitäiskö C4:ssa päästä instrumentteihin vag-comilla käsiksi?

                                                      Moottorin/absien/ilmastoinnin jne. poksit juttelee läppärin kanssa kyllä mutta tuohon intrumentsiin en päässyt käsiksi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä pitäisi, sitä kautta nuo huoltonollauksetkin tehdään.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sitä juurikin olisin ollut tekemässä. Pitää huomenna koittaa toisella vagcom versiolla.

                                                          Eikös Ville muistaakseni joskus sinun läppärillä saanu tuo in1 kuitenkin nollattua plussasta?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Lainaus:

                                                            1994-1997 C4 (A6/S6) Instrument Clusters

                                                            These have a high bit-error rate. We suspect they use a software-UART and "stretch" bits sometimes. The error-detection/correction logic built into VCDS's low-level protocol drivers as of version 0.70 seems to take care of this in a majority of cases, but we still had few reports of customers not being able to communicate with these clusters. In version 0.75 or or newer, please ensure that Char Int on the Options Screen is set to approximately 3 (which is the default). On some PC's, it may be necessary to adjust this value to something other than 3. On very fast PCs try a higher value than 3. On very slow PCs, try a value lower than 3.

                                                            We have received reports from users who cleaned the terminals on the wiring connections at the back of their instrument cluster with electronics cleaner. This appeared to fix the problem with communicating with these clusters.


                                                            http://www.ross-tech.com/vag-com/audi_issues.html

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X