Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin alkuperäinen moottoriantenni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin alkuperäinen moottoriantenni

    Olettaisin kyseisen laitteen olevan aluperäisosa kun audin merkit ja numerot siinä oli.

    Onko tuollaiseen moottoriantenniin saatavilla mitään varaosia vai onko hankittävä koko laitos kerralla. Mulla on rattaat menny tai ratas hajalle ja pitää ilkeetä mesoa kun laittaa radion päälle ja pois. Virittämällä sais tietenkin sen pelaamaan tavallisena antennina, mutta haluaisin sen toimivan.

    Toinen kysymys on sellanen, että miksi siihen antennipakettiin menee alipaineletku?

    Edit: Tämä oli siis V8:ssa.

  • #2
    Mulla lojuu tallin nurkissa rikkinäinen sähköantenni vm -85 200:sta. Votexin tekele. Osanumerokin siinä oli jota tosin en muista, enkä perhealbumistakaan sitä löytänyt 200:n tai V8:n osalle, joten en tiedä onko sama. Omastani ainakin piiska rikki sekä piiskan sisällä kulkeva hammastettu naru poikki. Mikäli osa on sama ja tuosta löytyy vielä ehjänä osaa jota tarttet, niin tuo kyllä joutaa.

    Ainakin tuossa 200:n antennin pohjasta lähtee letku joka vie koneiston sisältä kosteuden ulos.

    Comment


    • #3
      Olettaisin tuon Votexin olevan Hirschmannin tekemä, vast. Ronal tekee Votex -merkkiset vanteet. Omaani ostin joskus tuollaisen huutokaupasta. Tosi hyvä varuste, toimii kuin moppe -pakkasellakin. Hyvään tuotteeseen saa varaosia, uskoisin, että esim. Partco osaisi auttaa.
      Toinen vaihtoehto on hankkia uusi Blaupunkt, Näyttäisi noita olevan Ebayssakin.

      Comment


      • #4
        Voisin kokeilla kurkata se osanumeron jahka tulee valosta ja ottaa pari kuvaakin. Muuten se kyllä toimii, mutta tosiaan se valkoinen muovinen hammaskehä on ottanut nokkiinsa.

        Tuossahan on sisäänrakennettu antennivahvistinkin.

        Jollei ole sama niin ehkä sitten pitää katsoa muita vaihtoehtoja.

        Comment


        • #5
          Tuossa pari kuvaa antennista:
          http://www.kotikone.fi/v.saarinen/xxx/

          Osanumeroa ei ainakaan minun albumi tuntenut, eikä koko keksinnöstä löytynyt mitään merkkejä vuosimallista. Olisiko juuri Hirschmannin tekosia kun kuoresta löytyy h:ta muistuttava logo?

          Comment


          • #6
            Piru on se vaan erillainen.

            Comment


              #7
              Mulla ainakin on orkkis sähköantenni, ja kapineesta löytyy Bosch:n tarrat..

              Comment


              • #8
                Nostetaanpa aihetta ... Mitkä ovat siis järkevät vaihtoehdot rikkimenneen (=moottorin ääni kuuluu rutisten, "lippu" pysyy koko ajan puolitangossa) orkkismoottoriantennin korvaamiseksi?

                Uusi osa marmoritiskillä ?240,- (as if!), tarvike ?100,-, mutta ilman antennivahvistinta. Piiskat eivät taida pystyä peittämään reikää - ja se vahvistin?

                Comment


                • #9
                  Tää on ihan hakuammuntaa, mutta mersuforum.net:issä oli joskus juttua noista antenneista ja saattaisi olla saman valmistajan kuin Mersun antennit. Enivei, niitä sai uusia kohtuuedukkaasti tilaamalle, en kyllä muista oliko suoraan Vehon tiskiltä vai jostain varaosaliikkeestä.

                  Comment


                  • #10
                    Halpaa ja hyvää moottoriantennia ei olekaan. Osta ensin halpa, niin kohta ostat hyvän. Uusi Blaukkari (Bosch) maksaa 195? suomessa, täällä hieman vähemmän.

                    Oman Hirschmannin ajolanka meni poikki tod.näk. vain rasvauksen puutteesta johtuneen jäätymisen takia. Viimeksi tänä aamuna varapiiskaa Hirscmanniin tiedustelin, mutta mallin 2030 piiska on vanhaa mallia eikä Suomessa oikeastaan enää ole tuon merkin antennien edustusta. Odottelen, että ebayn kauppaan tulee tuollaisen piiska. Eivät maksa paljoa mitään, jos vain kohilleen sattuu.
                    En viitsisi hylätä antennia, koska muu tekniikka on priimaa. On kuitenkin maksanut 150? uutena.

                    Rutina hyvin todennäköisesti merkkaa sitä, että ajolanka on poikki. Varaosia noihin on ebayssa tälläkin hetkellä kaupan. Eihän noissa täyspitkissä antenneissa vahvistinta ole eikä tarvita: jos piiskalla ei kuulu, vika on radiossa.

                    Comment


                    • #11
                      Purinpa sitten moottoriantennia paikallaan. Mielenkiintoinen konstruktio!

                      Ajolanka on ehjä ja itse sähkömoottori pyörii nätisti, mutta kun ajolangan ohjurikiekko/-kiekot eivät suostu pyörimään, vaan se rutina alkaa. En saanut purettua antennia kokonaan atomeiksi (aikapula), vaan nappasin irtoavat osat pussiin ja kansi kiinni (omaiset ovat nähneet). Antennista tuli manuaalimalli, joten voipipa nyt auton pikapesuttaakin.

                      Jotta moottriantenniremonttiprojektia voisi jatkaa, tarvittaisiin, jos jollain olisi, tai kokemuksia:

                      1. Räjäytyskuva vehkeestä
                      2. Varaosanumerot, if any, varaosista (toistaiseksi kaikki näyttää ehjältä)
                      3. Antennin irrotusohjeita (ilmeisesti niin, että ottaa verhoilun pois ==> ???)

                      Itse antenni ei muuten ole täyskorkea, vaan sen 47 cm (vast.) pitkä, joten vahvistinkin lienee siis kehissä.

                      Petri

                      Comment


                      • #12
                        Toinen kysymys on sellanen, että miksi siihen antennipakettiin menee alipaineletku?
                        Tuohon toiseen, ketjun alkuperäiseen kysymykseen emme vastaa "Canada", vaan että ei se mötikän pohjassa oleva letku alipaineletku ole, vaan veden poistoletku.

                        Comment


                        • #13
                          Moottoriantenni

                          Mä laitoin 4v sitten moottoriantennin mallia Biltema ja hyvin on pelannut, niin mekaanisesti kuin sähköisesti elikkä kyllä joskus saa hyvääkin halvalla. Maksoi muistaakseni 19,90.

                          Maailma on ihmeitä täynnä!

                          Comment


                          • #14
                            Biltsun antennin hinnalla ei saa edes varapiiskaa Hirschmanniin.

                            Comment


                            • #15
                              Biltemaan minäkin siirryin ja on toiminut kesät ja talvet moitteetta. Cabrion alkuperäinen piiska on vaan huomattavasti lyhyempi mutta haittaako tuo.
                              Aukaisin alkuperäisen ja valkoinen hammasratas oli siitäkin mennyt, siinä kun on metallinen ja muovinen vastakkain niin arvaahan tuon kumpi särkyy.
                              Kerran näin eBayssä myytävänä juuri tuohon antenniin tarkoitetun korjaussarjan, muistakseni kuvassa oli pari hammaspyörää muovipussissa. Eli varaosia on ainakin joskus jostain ollut saatavana. eBayssä on muuten aika usein cabrion moottoriantenneja myytävänä. Kannattaa tsekata.

                              Comment


                              • #16
                                Audi:sta (oikeasti VW:sta, osa on VW osa) saat korjaussarja:

                                4D0 051 509 RS

                                eine Reparatur-Set für die elektrische Antenne, bestehend aus dem großen Plastik-Zahnrad, dem kleinen Metallzahnrad samt Achse, einem Teleskopteil mit Innenseele, vier Schrauben und einem Reinigungstuch

                                Comment


                                • #17
                                  4D0 051 509 RS sitten kustantaa alle ?50,00 Suomessa. Saapa nähdä, mitkä rattaat tulevat mukaan ja miten atomeksi se pitää laittaa ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kas, kas. Sattuipa silmiini ajankohtainen otsake.

                                    Sämpylästä on joku Järjenjättiläinen menny tuhoomaan antennin. Sitä ei ole kuin pieni tynkä. Takapenkin alta löytyi johto, jossa oli lappu "antenne". just. Mikä ja minne?

                                    Eli nyt pitäs saada radio taas kuulumaan ja tommonen sähköantenni pitäs saada ja bilteman oma houkuttelee edullisuudellaan. Vaatiiko se vahvistinta vai piisaako pelkkä piiska? Onko se ylhäällä aina, kun soittimessa on virta vai vain silloin kun mankasta on valittu radio-feature?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ymmärtääkseni tuossa orkkisantennissa olisi vahvistin, koskapa piiskan mitta on noin 45 senttiä. Bilteman piiska taas on täysimittainen, joten vastaamme "emme tiedä".

                                      Miten lie sitten sen Bilteman piiskan montteeraaminen paikalleen - onko siinä sopivaa kulmaa, jos sellaista tarvitaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        No, hieman hätäseen rupesin kirjottamaan. Löysin tämmöisen joka rupesi kiinnostamaan. Blaupunktin tuotteena voisi jopa toimia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Semmonen tuli vielä mioeleeni, että onko audilla ollut takalasissa oleva antenni jotenkin optiona vai onko se sielä aina? Jos se on sielä niin saako sen valjatettua käyttöön?

                                          Itellä näyttäis olevan 2 ylintä lankaa muodostavan oman "lenkin" samaan tapaan kuin lämmityslangat, mutta ne eivät ole yhteydessä muihin lankoihin. Lenkistä lähtee jokin juotos ja siitä lanka kuskinpuolen c-pilarin sisään. Ei millää haluaisi laittaa mitään piiskaa ja olis kiva ku se radiokin toimis. Vaikka sitä vähä kuunteleekin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X