Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 lämpömittarin kytkennät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ89 lämpömittarin kytkennät

    Potilaana tuo kakkosautoksi "entisöitävä" 1.8S -87, ei autocheckia

    - lämpömittari ei toimi
    - moottorin lämmettyä alkaa nestemäärän (tai ylikuumenemisen) varoitus vilkkua mittaristossa, lämmöt kuitenkin oikeasti ok, ei keitä.

    Nestemäärälle ei ole anturia ainakaan paisuntasäiliössä, ainoat lämpöanturit joita löysin ovat ylävesiletkun lähdössä sylinterikannen kyljessä. Näistä ylempi lienee imusarjan lämmityksen anturi, hoitaako tuo alempi (2-napainen) sekä mittarin että varoitusvalon ?

    Sattuisiko kenelläkään olemaan linkkiä typ89:n kytkentäkaavioihin

  • #2
    Kuulostaa juurikin kaksinapaisen anturin hajoamiselta, jonka itsekin jokin aika sitten kohtasin. Omassani varoitusvalo alkoi vilkkua aluksi kovimmilla pakkasilla ja loppujen lopuksi useamminkin. Totesin vian poistamalla anturille menevän piuhan, jolloin varoitusvalo hiljeni. En muista miten mittari tällöin käyttäytyi. Kuitenkin mittari ja varoitusvalo ovat saman anturin takana. Omassani oli alunperin anturi varaosanumerolla 049 919 501 E ja varaosaksi sain kirjaintunnisteella B olevan anturin. Tästä seurauksena lämpömittariin syntyi noin viiden-kymmenen asteen virhe ja aluksi se aiheuttikin säikähdyksen kun mittari meni totutun 90 asteen yli lähemmäs sataa. Anturin hinta lienee luokkaa 50 euroa.

    Comment


    • #3
      http://fileshare.eshop.bg/fulltext.p...h_ft=audi%2080
      tuolta löytyy audi 80:n kytkentäkaaviot...

      Comment


        #4
        Mulla oli vastaavanlainen ongelma samassa pelissä: Jäähdytyksen merkkivalo rupesi välkyttämään vaikka moottori ei ollut ehtinyt edes kunnolla lämmetä ja mittarikaan ei ollut vielä noussut normaalilämmöille. Valo sammui välillä kun oli antanut reilummin kaasua. Vesi lienee kiertänyt paremmin suuremmilla kierroksilla ja se hämännyt anturia. Anturi on nimenomaan siinä ylävesiletkussa kannen vieressä, ja letkun alapuolella. Mikäli johdon nappaa irti sammuu varoitusvalo ja lämpömittari ei toimi. Eli samassa ovat.

        Otin mittaristosta tuon nesteen varoitusvalopolttimon irti kun en vielä ole saanut uutta anturia hommattua. Vaatii lämpöjen tarkkailua, mutta eipä ainakaan vilkuta koko ajan.

        Comment


          #5
          Kaverilla samanlaisessa autossa ihan sama juttu. Antureita vaihdeltiin ja kaikkee muutakin pähkäiltiin ja valo vilkkui aina vaan miten sattui. Oli vaan semmonen juttu että järjestelmässä niin paljon ilmaa että sekoitti anturien toiminnan, kerrankin ajossa tosiaan hyppäsi viisari yhtäkkiä sataan asteeseen ja äkkiä tien sivuun. Ei sieltä mitään pihinää kuulunut ja monttu auki hetken aikaa, ja kaikki nesteet siis tallella. Sitten tuo vilkutus ja lämpömittari alkoi toimimaan ihan oikein vaan ajamalla, ilmasi ilmeisesti pikku hiljaa itsensä ja nyt siis toimii ihan ok.

          Comment

          Working...
          X